Με λίγα λόγια, αν θέλει η ΕΟΚ μπορεί να καταργήσει τον ΕΣΑΚΕ από την επόμενη σεζόν και να αναλάβει αυτή τη διοργάνωση της Α1. Το νομοσχέδιο, που θα πάει προς ψήφιση στα μέσα Ιανουαρίου, αναφέρει στον άρθρο 22:
«Διοργάνωση Επαγγελματικών Πρωταθλημάτων» αναφέρει: «Στο τέλος της περίπτωσης α της παραγράφου 5 του άρθρου 96 ν. 2725/1999 προστίθεται εδάφιο δεύτερο ως εξής: «Σε κάθε περίπτωση, με απόφαση της γενικής συνέλευσης της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας, επιτρέπεται τα επαγγελματικά πρωταθλήματα να διοικούνται, διοργανώνονται και διεξάγονται από την ίδια την αθλητική ομοσπονδία, εφόσον αυτό προβλέπεται από το καταστατικό της».
Κατά τα άλλα, σε ό,τι αφορά στις επιχορηγήσεις στην Α2 και την εγγυητική στην Α1, αναφέρει:
Άρθρο 14
Θέματα Αθλοπαιδιών
1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 118 του ν.2725/1999, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για την αγωνιστική περίοδο 2010-2011 σε κάθε ΤΑΚ και αθλητικό σωματείο που δικαιούται συμμετοχής στο πρωτάθλημα καλαθοσφαίρισης της Α2 Εθνικής Κατηγορίας η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) μπορεί να παρέχει ετήσια τακτική επιχορήγηση, το ύψος της οποίας καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού».
4. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 78 του ν. 2725/1999, όπως ισχύει προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:
«Το ποσοστό, βάσει του οποίου καθορίζεται το ύψος της εγγυητικής επιστολής ή της συμπληρωματικής εγγυητικής επιστολής της παρούσας παραγράφου, ορίζεται, προκειμένου περί Α.Α.Ε. της Α1 κατηγορίας καλαθοσφαίρισης, στο εικοσιπέντε τοις εκατό (25%) του προϋπολογισμού και κατά κατώτατο όριο στις εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ».
Αλλά άρθρα που έχουν σχέση με το μπάσκετ αναφέρουν:
Άρθρο 7
Διενέργεια οργανωμένων μετακινήσεων
Στο άρθρο 41Δ του ν.2725/1999 προστίθεται παράγραφος 8 ως εξής:
«8. α. Τα αθλητικά σωματεία, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α οφείλουν να μισθώνουν το μαζικό μέσο μεταφοράς που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν οι οπαδοί τους μέλη Λεσχών Φίλων, προκειμένου να προσέλθουν ή να αποχωρήσουν οργανωμένα από μία αθλητική συνάντηση. Ως οργανωμένη μετακίνηση νοείται και η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο οργάνωση ταυτόχρονης μετακίνησης με περισσότερα μεταφορικά μέσα ιδιωτών. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, ύστερα από γνώμη της Δ.Ε.Α.Β. και της ΕΛ.ΑΣ., μπορεί, εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι διαφύλαξης της δημόσιας τάξης, να απαγορεύεται η οργανωμένη μετακίνηση φιλάθλων.
Κατά τις μετακινήσεις αυτές το οικείο αθλητικό σωματείο, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α διαθέτουν το αναγκαίο προσωπικό ασφαλείας, το οποίο επιβαίνει στο ως άνω μέσο για τη συνοδεία των φιλάθλων. Η αναλογία του αριθμού του προσωπικού ασφαλείας με τους ανά μεταφορικό μέσο μετακινούμενους φιλάθλους δεν επιτρέπεται, σε κάθε περίπτωση, να είναι μικρότερη του 1:20. Ο φορέας εκμετάλλευσης μαζικού μέσου μεταφοράς υποχρεούται να αρνείται τη χρήση του για τον ανωτέρω σκοπό, εφόσον δεν συντρέχουν οι ως άνω προϋποθέσεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτισμού και Τουρισμού, προσδιορίζονται τα μαζικά μέσα μεταφοράς για τα οποία ισχύει η εν λόγω υποχρέωση, καθορίζεται το ελάχιστο περιεχόμενο μιας τέτοιας σύμβασης, οι αναγκαίες εγγυήσεις για τη μη φθορά του μαζικού μέσου και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
Άρθρο 15
Θέματα επίλυσης οικονομικών και αθλητικών διαφορών
1. Η παράγραφος 5 του άρθρου 95 του ν. 2725/1999, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 του ν. 3262/2004 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Οι αποφάσεις των πρωτοβάθμιων επιτροπών είναι προσωρινώς εκτελεστές. Η Επιτροπή στην ίδια απόφαση με ειδική αιτιολογία μπορεί να διατάσσει την μερική ή συνολική αναστολή εκτέλεσής της. Η έφεση κατά της πρωτοβάθμιας απόφασης ασκείται μέσα σε προθεσμία δέκα ημερών από την κοινοποίηση της. Η συζήτηση της υπόθεσης ορίζεται υποχρεωτικά εντός δέκα πέντε ημερών από την κατάθεση της έφεσης. Η απόφαση εκδίδεται μέσα σε δέκα ημέρες από τη συζήτηση της έφεσης»
2. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 95 του ν.2725/1999, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 του ν.3262/2004, προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Αν οι Α.Α.Ε. ή τα Τ.Α.Α. δεν εκτελούν τις παραπάνω αποφάσεις, η εγγραφή ή μετεγγραφή αθλητών είναι άκυρη. Η ακυρότητα και οι αγωνιστικές συνέπειες από την παράνομη εγγραφή ή μεταγραφή αθλητή ελέγχονται αυτεπαγγέλτως από το οικείο δικαιοδοτικό όργανο. Αθλητές που μένουν ελεύθεροι, κατόπιν τελεσίδικων αποφάσεων των επιτροπών του παρόντος άρθρου, μπορούν να εγγραφούν σε Α.Α.Ε., Τ.Α.Α. ή σωματεία μόνο εντός της νόμιμης μεταγραφικής περιόδου.»
Άρθρο 16
Συγχώνευση αθλητικών σωματείων και αθλητικών ανωνύμων εταιριών
1. Στο τέλος της διάταξης του άρθρου 9 του ν. 2725/1999, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 73 παράγραφος 6 του ν. 3057/2002, προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:
«5. Οι συγχωνεύσεις μεταξύ αθλητικών σωματείων ή τμημάτων αυτών σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους επιτρέπονται μόνο, εφόσον τα συγχωνευόμενα νομικά πρόσωπα εδρεύουν εντός της ίδιας Περιφέρειας»
2. Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 76 του ν. 2725/1999, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 22 του ν.3057/2002, προστίθενται τελευταίες φράσεις ως εξής:
«εφόσον τα συγχωνευόμενα νομικά πρόσωπα εδρεύουν εντός της ίδιας Περιφέρειας. Για τη συγχώνευση μεταξύ Αθλητικών Ανωνύμων Εταιριών απαιτείται και η ρητή συναίνεση των ιδρυτικών των Α.Α.Ε. αθλητικών σωματείων».
Άρθρο 17
Επιτροπή Αποτίμησης Αξίας Αθλητών
Η ισχύς των διατάξεων του άρθρου 76Α του ν.2725/1999, όπως προστέθηκε με το άρθρο 17 του ν. 3262/2004, τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 παράγραφος 4 του ν. 3372/2005 και παρατάθηκε με το άρθρο 19 παράγραφος 1 του ν. 3708/2008, παρατείνεται για ένα έτος από τη λήξη της.
Άρθρο 18
Διαφάνεια στη μετοχική συμμετοχή στις Ανώνυμες Αθλητικές Εταιρείες
1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 69 Α του ν. 2725/1999, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 18 ν. 3057/2002, τροποποιείται ως ακολούθως:
Αντικαθίσταται στην παράγραφο 1 του άρθρου 69 Α του ν. 2725/1999 η φράση «αποκτά συνολικό ποσοστό 10% και άνω του μετοχικού κεφαλαίου μιας Α.Α.Ε.» και τίθεται αντί αυτής η φράση «αποκτά συνολικό ποσοστό 2% και άνω του μετοχικού κεφαλαίου μιας Α.Α.Ε..».
2. Στην παρ. 2 του άρθρου 69 του ν. 2725/1999, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 17 ν. 3057/2002, μετά την περίπτωση β’, προστίθεται εδάφιο, ως ακολούθως:
«Για την απόκτηση μετοχών Α.Α.Ε. από εταιρείες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα παράγραφο, ισχύουν στα πρόσωπα καθενός από τα μέλη της διοίκησής τους, των νομίμων εκπροσώπων τους, καθώς και των μετόχων και των εταίρων αυτών τα κωλύματα και οι περιορισμοί της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 3».
Άρθρο 19
Κωλύματα εγγραφής – Περιορισμοί -Τροποποίηση άρθρου 3 ν. 2725/1999
1. Στην περίπτωση β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν. 2725/1999, το τελευταίο εδάφιο της οποίας καταργήθηκε με το άρθρο 29 παράγραφος 5 του ν. 3479/2006 (Α΄ 152), οι λέξεις «ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) ετών» αντικαθίστανται με τις λέξεις «ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους.
2. Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν. 2725/1999, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 ν. 2858/2000 (Α΄ 247) προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Τα κωλύματα της περίπτωσης β’ ισχύουν και για τους μετόχους των αθλητικών ανωνύμων εταιρειών (Α.Α.Ε.). Αν διαπιστωθεί ότι συντρέχει οποιοδήποτε από τα παραπάνω κωλύματα σε οποιονδήποτε από τους μετόχους των αθλητικών ανωνύμων εταιρειών, δεν επιτρέπεπεται να χορηγηθεί από την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού το πιστοποιητικό συμμετοχής της παραγράφου 3 του άρθρου 77Α. Οι αποφάσεις της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού είναι υποχρεωτικές για τις αθλητικές ομοσπονδίες και τις διοργανώτριες αρχές ως προς τη συμμετοχή οποιασδήποτε Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. σε αθλητική οργάνωση. Σε περίπτωση παραβίασης των αποφάσεων της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, επιβάλλεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού σε βάρος της υπαίτιας διοργανώτριας αρχής, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α., πρόστιμο, ποσού από εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ. Για την άσκηση αίτησης αναστολής εκτέλεσης κατά της σχετικής πράξης, απαιτείται, επί ποινή απαραδέκτου, η προηγούμενη καταβολή του εικοσιπέντε τοις εκατό (25%) του προστίμου που έχει επιβληθεί».
Άρθρο 20
Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 69 ν. 2725/1999, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 17 ν. 3057/2002, προστίθεται παράγραφος 1α ως ακολούθως:
«1α. Κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παράγραφο 1, φυσικά πρόσωπα με ιθαγένεια τρίτης χώρας (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) μπορούν να αποκτήσουν μετοχές Α.Α.Ε. μετά από άδεια της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού.
Η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού χορηγεί την ανωτέρω άδεια εφόσον κρίνει ότι ο υποψήφιος μέτοχος πληροί τους όρους για την έγκυρη απόκτηση μετοχών ΑΑΕ, παρέχει πλήρη εχέγγυα αξιοπιστίας και αποδεικνύει τη νομιμότητα προέλευσης των κεφαλαίων που προορίζει να χρησιμοποιήσει για την απόκτηση των μετοχών.
Για τη χορήγηση της άδειας αυτής ισχύουν τα οριζόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 77Α του παρόντος νόμου, επιπλέον η Επιτροπή δικαιούται να προβαίνει σε κάθε αναγκαία κατά την κρίση της ενέργεια, ιδίως:
α. να ακολουθεί κάθε κατά την κρίση της πρόσφορη διαδικασία για την πιστοποίηση της ταυτότητας του προσώπου και της συναλλακτικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας του υποψήφιου αγοραστή.
β. να συλλέγει, αξιολογεί, παρακολουθεί και εξετάζει κάθε χρήσιμη πληροφορία ή στοιχείο που περιέρχεται σε γνώση της από οποιαδήποτε διαθέσιμη σε αυτή πηγή, είτε εθνική είτε της αλλοδαπής.
γ. Να ζητά τη συνδρομή και κάθε αναγκαία σύμπραξη και ενημέρωση από κάθε προβλεπόμενη από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο Αρχή, όπως ιδίως την Επιτροπή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, και κάθε άλλη αντίστοιχη Αρχή ή Υπηρεσία της αλλοδαπής για τη διερεύνηση τυχόν ασύμβατων (υπόπτων ή ασυνηθών) δραστηριοτήτων ή συναλλαγών του υποψήφιου αγοραστή.
δ. Να αρνείται την παροχή της ανωτέρω αδείας ή και να ανακαλεί αυτή, ιδίως σε περίπτωση αμφιβολιών για την ακρίβεια ή καταλληλότητα των στοιχείων που έχουν προσκομιστεί ενώπιον της σχετικώς με την εξακρίβωση των προσδιοριστικών στοιχείων της ταυτότητας του υποψήφιου αγοραστή ή σε περίπτωση υπόνοιας εμπλοκής του σε παράνομη συναλλαγή ή δραστηριότητα.
Μεταβίβαση μετοχών σε φυσικό πρόσωπο ιθαγένειας τρίτης χώρας, η οποία διενεργείται πριν την χορήγηση της άδειας της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, είναι απολύτως άκυρη».
Άρθρο 21
Ρυθμίσεις για τα Διοικητικά Συμβούλια των Αθλητικών Ομοσπονδιών
δ) από δέκα τρία (13) έως δέκα πέντε (15) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της διακόσια πενήντα ένα (251) ή περισσότερα σωματεία.».
ΠΗΓΗ: Superbasket.gr