Ο Παναθηναικός έπαιξε ένα έξυπνο τεχνικά και τακτικά παιχνίδι, βραχυκκύκλωσε τη Ρεαλ και έραψε το έβδομο αστέρι στη φανέλα του.
Ο ι ρυθμοί του ήταν τόσο ''χειρουργικά'' καθορισμένοι με ακρίβεια για τον τρόπο και την ενέργεια που θα δώσουν οι παίκτες σε κάθε δεκάλεπτο.
Άφησε τη Ρεάλ στο πρώτο 1ολεπτο να δείξει τις προθέσεις της και έπεσε στην τεχνική παγίδα των Πρασίνων.
Εξοικονόμηση ενέργειας και πνευματικής διαύγειας αποτέλεσαν συστατικά στο κοουτσάρισμα με το οποίο κατόρθωσε ο Αταμάν και οι παίκτες του να υποχρεώσουν σε λάθη την Ισπανίδα αντίπαλο και την βάλουν σε μπασκετικές συναρτήσεις δίχως λύση.
ΠΡΩΤΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ
1ο Δεκάλπεπτο
Με 36-25 έκλεισε το 1ο δεκάλεπτο με τον Παναθηναικό να μην έχει καταλάβει τον τρόπο δράσης της Ρεαλ οπότε να πάσχει στην άμυνα. Επίσης οι ρυθμοί των παικτών για λόγους εξοικονόμησης ενεργειακών αποθεμάτων είναι κάπως πιο χαμηλοί στην αρχή. Αυτό ανάλογα με τον αντίπαλο μπορεί να αποτυπωθεί με μία ουσιαστική ή λιγότερο εμφανές αποτέλεσμα .
Είναι σημαντικό οι παίκτες σε τέτοιους αγώνες να έχουν την προπονητική αγωνιστική ικανότητα να ''χαμελαιοντίζουν''.
2ο Δεκάλεπτο
Η άμυνα του Παναθηναικού στο 2ο Δεκάλεπτο κατάφερε να ''μαζέψει'' τη διαφορά και να πιέσει την επίθεση της Ρεάλ. Με 54-49 να κλείνει το ημίχρονο με σαφώς πλεονέκτημα ψυχολογίας για τον Παναθηναικό.
Ενώ η Ρεαλ είχε 36 πόντους στο 1ο δεκάλεπτο, περιορίστηκε σε 18 πόντους στο 2ο με τις δυσκολίες που έθεσαν οι παίκτες του Αταμάν στους παίκτες του Ματέο.
Είναι σημαντικό να δρούν γρήγορα οι αμυντικοί και να ΄΄προβλέπουν'' τις κινήσεις ή να διαβάζουν το μυαλό της επίθεσης του αντιπάλου. Αυτο έγινε στο 2ο δεκάλεπτο καθώς το 1ο δεκάλεπτο ήταν ο αγωνιστικός πρόλογος για το πως θα κινηθεί η Ρεαλ. Ωστόσο ο Παναθηναικός είχε σταθερούς πόντους με 24 και στο 2ο δεκάλεπτο.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ
3ο δεκαλεπτο
61-64 υπέρ του Παναθηναικού με αναχαίτηση στα χαμένα rebounds από τους Πράσινους ενώ η προπονητική ηλικία δεν ήταν πλεονέκτημα για τους παίκτες της Ρεαλ καθώς έδειχναν να είχαν μείνει απο πνευματική ενέργεια κυρίως και έτσι μπλοκαρίστηκαν και σωματικά.
Παρακολουθώντας να υπάρχει απάντηση σε κάθε πρόβλημα που έβαζαν στον Παναθηναικό είχαν στερέψει από αγωνιστικές ιδέες.
Σε αυτό βοήθησε το νεαρό σχήμα των παικτών και ότι είχαν παρακολουθήσει και μελετήσει τον τρόπο δράσης των μεγάλων παικτών. Δημιούργησαν συνθήκες αγώνα που αντανακλαστικά δε μπορούσαν να ανταπκοκριθούν οι παίκτες. Μεγάλη υπόθεση το γεγονός πως καθυστέρησαν τους παίκτες να λαμβάνουν αποφάσεις. Αυτή η μέθοδος του Παναθηναικού κούρασε επιπλέον τους παίκτες της Ρεαλ.
Εξυπνο Rotation απο τον Αταμάν χρησιμοποιώντας 11 παίκτες, ο καθένας δίνοντας και κατι διαφορετικό στο παρκέ.
4ο Δεκάλεπτο.
Η ρεαλ δοκιμάζει να αλλάξει και εκείνη τον τρόπο τακτικής της ώστε να εφνιδιάσει τον Παναθηναικό .
Ο Σλούκας έδινε ρεσιτάλ βολών ενώ πιθανόν να κατανόησε τον τρόπο που πήγε να δράσει η Ρεαλ και απλώς έλυσε τις''Ζώνες'' της Ρεαλ.
Προπονητική ηλικία VS Προπονητική Εμπειρία; Τι μετράει;
ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
To PIR του MVP Κώσστα Σλούλα ήταν 31 με 24 πόντους 4/4 τρίποντα και καλή επίδοση στα αμυντικά rebounds.
H Ρεάλ είχε αρκετά χαμένα shoot εκτός πεδιάς, γεγονός ασυνήθιστο για εκείνη , αφού είναι πρωτοπόρος στα μακρινά shoot και για αυτό ευθύνεται ο ρυθμός που επέβαλε ο αντίπαλος και η άμυντική λειτουργία που έδρασε στα αδύνατα σημεία της.
Ο Παναθηναικός έδωσε μεγάλη σημασία στα αμυντικά rebount με 29 έναντι 21 της Ρεάλ.
Η απόδοση στο μπάσκετ δεν αποδίδεται πάντα με στατιστικά καθώς είναι πολλά γεγονότα που καλώς ή κακώς δεν υπάρχουν δείκτες να τα αξιολογήσουμε. Αυτή ίσως να είναι και η μαγία του αθλήματος . Τα κρυμμένα αθλητικά μυστικά και μαγικά που συμβαίνουν σε τέτοιας ποιότητας αγώνες..
Το παρακάτω γράφιμα δείχνει πάρα πολλά που απλοί στατιστικοί αριθμοί δεν αποκαλύπτουν.
Η Ρεάλ έτρεξε να καλύψει μια διαφορά ασφάλειας ενώ ο Παναθηναικός έβλεπε παρατηρούσε κατανοούσε 'εβγαζε συμπέρασμα και έπραττε.
Αυτο ήταν ένα από τα τεχνασματα προπονητή και παικτών. Χειρίστηκαν το παιχνίδι ακόμα και όταν ήταν πίσω στο σκόρ. Στη φετινή σεζόν είδαμε αρκετά τέτοια παραδείγματα που ίσωα χρειαστεί να μας δώσουν τροφή για προπονητική τεχνική και αθλητική σκέψη και παιδεία.