Η καύση τους είναι συγκριτικά καθαρότερη με μειωμένες εκπομπές σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου. Επίσης, χάρη στο χαμηλό κόστος παραγωγής και των παρεχόμενων φορολογικών κινήτρων (όπου υπάρχουν), το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) κοστίζει στους οδηγούς λιγότερο μέχρι και 50%. Παρ’ όλα αυτά, τα οχήματα που κινούνται με αέριο είναι λίγο πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα, επειδή είναι γενικά εξοπλισμένα με δύο συστήματα καυσίμων (βενζίνης και CNG/LPG).
Ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν εργοστασιακές εκδόσεις μοντέλων CNG με διαφορά στην τιμή σε σύγκριση με αντίστοιχη έκδοση βενζίνης ή πετρελαίου. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, το κόστος ενός επιβατικού αυτοκινήτου με σύστημα CNG αποσβένεται μόλις η ετήσια χιλιομετρική κάλυψη υπερβεί τα 7.000 χιλιόμετρα.
Σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκινητήρα, ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο και παράγει την ίδια ισχύ, εκπέμπει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Αυτό οφείλεται στις χημικές ιδιότητες του συγκεκριμένου καυσίμου. Οι εκπομπές CO2 που παράγει ένας κινητήρας LPG είναι λίγο μεγαλύτερες σε σύγκριση με έναν κινητήρα CNG.
ΣΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ δεν υπάρχουν φορολογικά κίνητρα αγοράς, αλλά η φθηνότερη τιμή των δύο καυσίμων (κάτω από το ένα ευρώ), συμφέρει. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το φυσικό αέριο, ως αέριο, μετριέται σε κιλά, ενώ το LPG, ως υγρό, σε λίτρα. Με άλλα λόγια, είναι περίπου το ένα τρίτο οικονομικότερη η ενέργεια που μας δίνει μια κιλοβατώρα CNG από
την αντίστοιχη LPG.
ΑΝ ΚΑΙ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν τώρα εργοστασιακά μοντέλα CNG, τα συστήματα LPG συχνά προτείνονται ως λύσεις εκ των υστέρων τοποθέτησης, με μετατροπές σε ειδικά συνεργεία που φέρουν άδεια. Μέχρι πρότινος οχήματα CNG ήταν έτσι εξοπλισμένα από το εργοστάσιο (Volkswagen, Fiat και Opel έχουν νέα μοντέλα με σύστημα CNG από τη Bosch), ωστόσο βενζινοκίνητα μπορούν να δεχθούν και κιτ μετατροπής, για εναλλαγή από βενζίνη σε φυσικό αέριο.
ΣHΜΕΡΑ, το δίκτυο LPG στην Ελλάδα είναι σχετικά εκτεταμένο, σχεδόν σε όλη τη χώρα, ενώ πρατήρια CNG υπάρχουν τρία στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη. Για το λόγο αυτό, όλα τα οχήματα που είναι εφοδιασμένα με σύστημα CNG, διαθέτουν επίσης και ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης, για μεγαλύτερη αυτονομία μέχρι τον ανεφοδιασμό.
ΤΩΡΑ, όσον αφορά στις διαφορές των δύο καυσίμων, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) αποτελείται από μόρια CH4. Ο συνδυασμός ενός ατόμου άνθρακα με τέσσερα άτομα υδρογόνου φέρει πολλή ενέργεια. Το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) είναι ένα μίγμα προπανίου (c3H8), προπυλενίου (C3H6), βουτανίου (C4H10) και βουτυλενίου (C4H8). Η ακριβής σύνθεση LPG ποικίλει από περιοχή σε περιοχή. Η σύνθεση ενός δεδομένου μίγματος LPG είναι αυτή που καθορίζει την ποιότητα και τον ρυθμό με τον οποίο καταναλώνεται το καύσιμο.
 

ΠΗΓΗ: SportDay