Συγκεκριμένα, πέραν της μείωσης μιας ώρας από το προηγούμενο σχολικό έτος με την εφαρμογή του Ν.4186/2013 και του Φ.Ε.Κ 2121/Β/2013, φέτος οι ώρες διδασκαλίας θα μειωθούν περαιτέρω στη Β΄ Γυμνασίου και στη Β΄ Λυκείου κατά μια επιπλέον ώρα!

Αναλυτικά από το σχολικό έτος 2014-2015 οι ώρες γυμναστικής διαμορφώνονται: Δύο ώρες ανά βδομάδα στις τάξεις Α', Β', Γ' Γυμνασίου, δύο ώρες την εβδομάδα στην Α' Λυκείου και μια ώρα την εβδομάδα στις τάξεις, Β', Γ' Λυκείου.

Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει ώρα για το μάθημα της σωματικής αγωγής στην Γ΄ τάξη των επαγγελματικών Λυκείων. Στο Δημοτικό, ενώ θα έπρεπε οι ώρες να είναι αυξημένες θα παραμείνουν στις δύο την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις.

Η μείωση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, στα όρια της πλήρους εξαφάνισης, είναι απότοκο της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών στο δημόσιο σχολείο.

Έχει προηγηθεί από τις κυβερνήσεις η πλήρης αποδιάρθρωση των αθλητικών θεσμών και δομών στην εκπαίδευση, όπως η συνολική απαξίωση των αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής, η διάλυση των Τάξεων Αθλητικής Διευκόλυνσης, η κατάργηση των σχολικών αγώνων, η κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής, ο εξοστρακισμός από το Ενιαίο Λύκειο και τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, η πλήρης αποδέσμευση της Φυσικής Αγωγής από το σύστημα παιδαγωγικής αξιολόγησης των μαθητών.
Εάν στα παραπάνω προστεθούν οι ελλείψεις αθλητικών υποδομών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και η υποχρηματοδότηση του αθλητισμού στα σχολεία, οδηγούμαστε στη χειρότερη κατάσταση της Φυσικής Αγωγής από τη σύσταση του Ελληνικού κράτους και οπωσδήποτε τη χειρότερη ανάμεσα σε όλες τις χώρες, τουλάχιστον της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πολιτική που υλοποιήθηκε και εντείνεται κατ’ επιταγή της τρόικα στον τομέα της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, οδηγεί σε δυσμενέστατες και μακροχρόνιες βιολογικές, φυσικές, ψυχικές και πνευματικές επιπτώσεις στους μαθητές.
Αυτή είναι μια εγκληματική πολιτική εις βάρος της νέας γενιάς, της υγείας των πολιτών, της εθνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα.

Είναι μια πολιτική που αντιτίθεται στις επιταγές του Συντάγματος στο οποίο ρητά αναφέρεται:
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, έχει δε ως σκοπό την ηθική, πνευματική , επαγγελματική και Φυσική Αγωγή των Ελλήνων».

Αντιτίθεται ακόμη στις επιταγές της UNESCO, στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις οδηγίες των διεθνών εκπαιδευτικών και ερευνητικών φορέων.

ΠΗΓΗ: acadimies.gr