Μια φορά και ένα όχι και τόσο μακρινό κάποτε, θεωρείτο ο επόμενος παγκόσμιος πρωταθλητής και αυτός που θα μπορούσε, αν του δινόταν η ευκαιρία, να κοντράρει στα ίσια τον ανίκητο Λιούις Χάμιλτον.
Η ευκαιρία στον Βάλτερι Μπότας δόθηκε μετά την απροσδόκητη αποχώρηση του Ρόσμπεργκ μετά την κατάκτηση του τίτλου από τον Γερμανό το 2016, όταν και ο Φινλανδός πήγε στην Μερσέντες. Βέβαια, εκεί ήρθε αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα: ο Χάμιλτον, κυρίως αν έχεις το ίδιο μονοθέσιο μ' αυτόν, απλά δεν παίζεται- ή, τέλος πάντων, «παίχτηκε» μια φορά όταν έχασε τον τίτλο από τον Νίκο.
Όμως, ο συνδυασμός Μερσέντες-Μπότας είναι πάντα ικανός να φέρει νίκες (αν, δηλαδή, του... επιτραπεί) και φρόντισε να το αποδείξει ακόμα μία φορά και σήμερα: ο pomelan- λόγω της ποινής του Χάμιλτον- Βάλτερι εκκίνησε τέλεια στις μικτές συνθήκες της Τουρκίας και δεν κοίταξε ποτέ ξανά πίσω του, παίρνοντας πανεύκολα την καρό σημαία, χωρίς ν' απειληθεί σε κανένα σημείο του grand prix.
Αυτή ήταν η 10η νίκη καριέρας για τον Μπότας και η πρώτη φετινή, καθώς είχε να κερδίσει από πέρυσι στην Ρωσία.
Και ο δεύτερος, ωστόσο, ήταν σαν νικητής σήμερα: ο Μαξ Φερστάπεν ήξερε πως η πίστα της Κωνσταντινούπολης δεν «ταιριάζει» στην Ρεντ Μπουλ και πως ρεαλιστικές ελπίδες να κοντράρει στα ίσια τις Μερσέντες δεν είχε. Επομένως, εκμεταλλευόμενος το γεγονός πως ο βασικός του αντίπαλος για τον τίτλο εκκινούσε 11ος, κατάφερε να πάρει τους πολύτιμους 18 βαθμούς της 2ης θέσης και να τεθεί εκ νέου επικεφαλής της βαθμολογίας.
To βάθρο συμπλήρωσε ο Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Τσέκο μετά από καιρό έδειξε ξανά τα δόντια του, κράτησε σε μια εκπληκτική μάχη πριν τα πιτ τον Χάμιλτον πίσω του και πήρε μια πολύτιμη 3η θέση, διατηρώντας ζωντανούς τους Ταύρους (αν κι έχουν μείνει πίσω) και στην διεκδίκηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Τέταρτος ήταν ο Λεκλέρκ, με τη Φεράρι να επιβεβαιώνει την αγωνιστική της άνοδο, αν και πάλι έκανε γκάφα στην αλλαγή ελαστικών (άργησε πάρα πολύ να βάλει μέσα τον Μονεγάσκο, πιστεύοντας πως μπορεί να πάει μέχρι τέλους χωρίς ν' αλλάξει τα ενδιάμεσα) και ενδεχομένως να του στοίχισε το βάθρο.
Ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε εν τέλει 5ος, παρά το γεγονός πως στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα «πετούσε». Του στοίχισε και αυτού η επιμονή του να προσπαθήσει να βγάλει τον gran prix χωρίς πιτ.
Γκασλί, Νόρις, Σάινθ (εκπληκτικός ο Ισπανός παρά το κάκιστο πιτ των 8+ δευτερολέπτων και την ποινή που κουβαλούσε), Στρολ και Οκόν συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, από την οποία απουσίαζαν οι 3... άλλοι παγκόσμιοι πρωταθλητές (Φέτελ, Ράικονεν και Αλόνσο).
Ο Μπότας, λοιπόν, απέδειξε πως παρά τα όσα του... σέρνουμε κατά καιρούς, είναι πιλότος τοπ επιπέδου. Οι εμφανίσεις του αφότου υπέγραψε του χρόνου στην Άλφα Ρομέο και του έφυγε το άγχος είναι καταπληκτικές.
Βέβαια, από δω και πέρα και με 6 αγώνες ν' απομένουν, ήρθε η ώρα να παίξουν μόνο τα μεγάλα παιδιά: Φερστάπεν και Χάμιλτον θα «σκοτωθούν» μέχρι την ύστατη στιγμή.
Αν και είναι πίσω στη βαθμολογία, ο Λιούις μάλλον έχει ένα ισχνό προβάδισμα, αλλά το μάτι του Μαξ γυαλίζει επικίνδυνα.
Ποιος θα πάρει το στέμμα;
Θα είμαστε σαφείς: χμ...
ΠΗΓΗ: sdna.gr
DOUBULL PODIUM!!! ???????? Both Bulls bring home silverware at the #TurkishGP ???? pic.twitter.com/iP3ckGY9N3 — Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 10, 2021