Formula 1: Ο Μαξ Φερστάπεν είναι πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του, στερώντας από τον Λιούις Χάμιλτον τον όγδοο τίτλο του, σε ένα φινάλε πραγματικό θρίλερ!
Ο Χάμιλτον κρατούσε το πρωτάθλημα στα χέρια του μέχρι τον τελευταίο γύρο, όμως ο Φερστάπεν πίεσε, κατάφερε να τον προσπεράσει και να μείνει μπροστά του μέχρι τον τερματισμό!
Ο Βρετανός στάθηκε άτυχος, καθώς περέμενε στην πρώτη θέση χωρίς πρόβλημα μέχρι και 5 γύρους πριν το τέλος, όμως μια σύγκρουση του Λατίφι έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και μηδένισε τη διαφορά του με τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός είχε μόλις ένα γύρο στη διάθεσή του για να κάνει το αποφασιστικό προσπέρασμα και τα κατάφερε, εκμεταλλευόμενος τα πιο "φρέσκα" ελαστικά του. Ο τελευταίος γύρος εξελίχθηκε σε μια επική μονομαχία των διεκδικητών των πρωταθλήματος, με τον Φερστάπεν να αντέχει και να παίρνει τη νίκη τίτλου.
WHAT A COMEBACK!
Max Verstappen holds off Lewis Hamilton to become the first Dutch F1 world champion ???? pic.twitter.com/h1IDv8Dr6y — ESPN (@espn) December 12, 2021
Για να φτάσουμε όμως στο αγωνιστικό δράμα του final lap, όμως, χρειάστηκε να προηγηθούν 57 στους οποίους ο Λιούις Χάμιλτον έδειχνε πως θα έκανε δικό του το 8ο πρωτάθλημα, αφήνοντας οριστικά και αμετάκλητα πίσω του τον Σουμάχερ: με μια εκκίνηση που μόνο όσοι μπαίνουν στην κουβέντα για τον GOAT μπορούν να κάνουν, πέρασε τον poleman Μαξ αν και φορούσε μέση γόμα ο ίδιος και μαλακή ο αντίπαλός του- κάτι που απλά... δε γίνεται.
Η Ρεντ Μπουλ «φώναξε» καθώς μετά την εκκίνηση ο Ολλανδός πέρασε εκ νέου τον πιλότο της Μερσέντες, με τον Χάμιλτον να «κόβει» ευθεία το εσάκι και να ξαναβγαίνει μπροστά. Οι αγωνοδίκες είπαν άμεσα (και ορθότατα) πως ο Μαξ ήταν αυτός που «έσπρωξε» τον Βρετανό εκτός, επομένως δεν πρέπει να του δώσει πίσω τη θέση.
Έτσι, ο Λιούις ήταν μπροστά και με το τεράστιο πλεονέκτημα της διαφορετικής γόμας, αλλά και της σαφούς υπεροχής της Μερσέντες έναντι της Ρεντ Μπουλ. Η διαφορά άρχισε να πηγαίνει σε επίπεδα... δυσθεώρητα (άγγιξε τα 6 δεύτερα πριν τα πιτ) και όλα φάνταζαν ιδανικά για τον 36χρονο ρέκορντμαν.
Μετά την πρώτη στάση στο box του καθενός για να βάλουν την σκληρή γόμα, το πράγμα φάνηκε από «εκπληκτικά» να κατευθύνεται στο «ονειρώδες» για τον Χάμιλτον: η διαφορά πλέον φιγουράριζε πάνω από τα 10 δεύτερα και ο ίδιος, κάνοντας τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, απλά περίμενε να τελειώσουν και οι 58, να πάρει την καρό σημαία, το πρωτάθλημα κι εν συνεχεία να γίνει ελεγχόμενα κουρούμπελο στο πάρτι που θ' ακολουθούσε.
Κάπου εκεί, όμως, άρχισε σιγά-σιγά να βελτιώνεται η κατάσταση για τον Μαξ: χάρη σ' ένα Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας μπήκε κι άλλαξε ξανά ελαστικά, την στιγμή που στην Μερσέντες έκριναν πως δεν υπάρχει λόγος να «τραβήξουν» τον Λιούις. Η διαφορά των δύο πήγε μεν στα 16 δεύτερα, όμως ο Φερστάπεν με πιο φρέσκια γόμα κατάφερε να την μαζέψει περίπου στα 11, πριν αρχίσει να αντεπιτίθεται εκ νέου ο εκπληκτικός Χάμιλτον.
Και, κάπως έτσι, φαινόταν πως ο Billion Dollar Man θα φαινόταν πιστός στο ραντεβού του με την Ιστορία, την οποία ουδέποτε έχει στήσει. Δυστυχώς για τον ίδιο, λογάριαζε χωρίς τον Νίκολας Λατίφι: ο πιλότος της Ουίλιαμς 5.5 γύρους πριν την καρό σημαία διέλυσε το μονοθέσιό του, φέρνοντας στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Επιδεικνύοντας αντανακλαστικά ταύρου όταν βλέπει κόκκινο πανί, η Ρεντ Μπουλ κάλεσε άμεσα ξανά μέσα τον Μαξ, του έβαλε τη μαλακή γόμα και τον έστειλε εκ νέου στον «πόλεμο» για το δραματικό φινάλε. Την ίδια στιγμή, ο Χάμιλτον πέρασε οριακά από την είσοδο του pit lane και δεν μπόρεσε ν' αλλάξει ελαστικά, μένοντας με την φθαρμένη σκληρή που τη φορούσε περίπου από την εποχή του τροχού.
Έτσι, με τους αγωνοδίκες να αφήνουν ΟΡΘΟΤΑΤΑ τον Φερστάπεν να περάσει τα 5 μονοθέσια στα οποία έριχνε γύρο, ο Ολλανδός είχε έναν γύρο, τον ακροτελεύτιο του τελευταίου grand prix της σεζόν (!) για να ολοκληρώσει το θαύμα του.
Και, φυσικά, τα κατάφερε: εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την soft και το διαλυμένο σετ του μεγάλου του αντιπάλου, έκανε με αποφασιστικό τρόπο το προσπέρασμα στον Χάμιλτον και ολοκλήρωσε έναν επίζηλο θρίαμβο, από εκείνους που θα μνημονεύεται στον αιώνα τον άπαντα.
Η τύχη, εν αντιθέσει με το 2008 όταν ο ίδιος πήρε το πρωτάθλημα στον τελευταίο γύρο, γύρισε τελικά την πλάτη στον υπέροχο Χάμιλτον, ο οποίος από την Βραζιλία και μετά ήταν απλά σε άλλο αγωνιστικό πλανήτη και πήγαινε να ολοκληρώσει μια ανατροπή που μέχρι πριν από 1.5 μήνα φάνταζε απλά αδιανόητη.
Κάπως έτσι, με το καλύτερο φινάλε στην ιστορία, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τον τίτλο του 2021, εκθρονίζοντας μετά από μια κυριαρχική τετραετία τον Χάμιλτον (και μετά από μια 7ετία την Μερσέντες). Ο τίτλος των κατασκευαστών κατέληξε, και δικαίως, για 8η σερί φορά στην Μερσέντες, η οποία ήταν, συνολικά, το καλύτερο μονοθέσιο.