Μίκαελ Σουμάχερ:  Έχουν περάσει οχτώ χρόνια από εκείνον τον Δεκέμβριο του 2013, όταν η είδηση πως ο Μίκαελ Σουμάχερ τραυματίστηκε σοβαρά την στιγμή που έκανε σκι με την οικογένειά του στις Άλπεις, με ολόκληρο τον πλανήτη να σοκάρεται. Από τότε μέχρι σήμερα κανείς, εκτός από τους κοντινούς του ανθρώπους δεν έχουν δει από κοντά τον Γερμανό πιλότο, ενώ τα νέα για την κατάσταση της υγείας του αναφέρουν πως μπορεί να υπάρχει σταδιακή βελτίωση. Ομως ποτέ ξανά ο Σούμι δεν θα είναι ο άνθρωπος που λατρεύτηκε και μισήθηκε οδηγώντας στις πίστες της Φόρμουλα 1, με την τεράστια επιρροή του να φαίνεται τόσο από τα 7 πρωταθλήματα που κατέκτησε, δύο με την Benetton και πέντε με την Ferrari, αλλά και από τον τίτλο της προσωπικότητας με την μεγαλύτερη επιρροή στο άθλημα, σε ολόκληρη την ιστορία του σπορ που κέρδισε το 2020, με την αφορμή της συμπλήρωσης 70 ετών της Φόρμουλα 1.

Ο Σούμι γεννήθηκε σαν σήμερα, το 1969, και από μικρός φαινόταν ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ήταν φτιαγμένος για εκείνον. Θα ξεκινήσει να οδηγεί σε καρτ, από ηλικία μόλις 4 ετών, ενώ θα κατακτήσει τρεις φορές το πρωτάθλημα Γερμανίας (1984,1985 και 1987), ενώ το 1987 θα πάρει και το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Θα ακολουθήσουν συμμετοχές στο Πρωτάθλημα Koening, στην Γερμανική, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Φόρμουλα Ford 1600, αλλά και σε άλλες διοργανώσεις, πάντα με επιτυχίες, με τα μάτια των ανθρώπων της Φόρμουλα 1 να στρέφονται στον νεαρό Γερμανό. Για να φτάσει όμως να γίνει οδηγός εκεί θα πρέπει να υπάρξει μια άγνωστη απίστευτη ιστορία που η… τύχη και ένας… ταξιτζής στο Λονδίνο θα του δώσουν το εισιτήριο για να γίνει πιλότος σε ομάδα της F1.

Ένας Ιρλανδός, ένας Γάλλος και το… ταξί στο Λονδίνο         

Σωτήριο έτος 1990 και ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν στο πρωτάθλημα της Sportscar, μέλος της Team Sauber-Mercedes και προσπαθούσε να κατακτήσει τον τίτλο της γερμανικής Φόρμουλα 3, με τους ανθρώπους του χώρου να βλέπουν έναν γρήγορο και ταλαντούχο πιλότο, όμως κανείς δεν τον θεωρούσε τον επόμενο μεγάλο σούπερ σταρ του αθλήματος. Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους ο Ιρλανδός επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης της Jordan, ο Έντι Τζόρνταν, ήταν στο Λονδίνο ώστε να έχει συνάντηση με τον πιλότο της ομάδας του, Μπερτράντ Γκασό, από την Γαλλία, με το ραντεβού να έχει κλειστεί στους Πύργους Κάρλτον. Οι δύο άντρες ήταν σε πολύ κοντινή απόσταση με τα αυτοκίνητά τους, με τον Γάλλο να είναι λίγο πιο μπροστά. Ο Γκασό οδηγώντας με τον αυτοκίνητο της κοπέλας του, έκανε ελιγμούς προσπαθώντας να προχωρήσει μέσα στην κίνηση του Λονδίνου, όταν προσπάθησε να προσπεράσει ένα μαύρο ταξί.

Ο Γάλλος είχε εξηγήσει το περιστατικό στο podcast "Beyond the Grid" λέγοντας: "Δεκέμβριος 1990, ήμουν στο Λονδίνο και οδηγούσα το αυτοκίνητο της κοπέλας μου. Ήταν ένα γαλλικό αυτοκίνητο. Είχα πάντα μαζί μου ένα μικρό σπρέι δακρυγόνου, μιας και στην Γαλλία οι πάντες το είχαν μαζί τους γιατί ήταν ένα τέλειο μέσο άμυνας. Δεν χρειάζεται να μαλώσεις με κάποιον, απλώς ψεκάζεις το δακρυγόνο και η κατάσταση εκτονώνεται.

Ήμουν στο Χάιντ Παρκ, και πήγαινα να συναντηθώ με τον Έντι Τζόρνταν, στους Πύργους Κάρλτον, με τον Έντι να είναι λίγα αυτοκίνητα πίσω μου και μιλούσαμε στο τηλέφωνο. Υπήρξε μια διαφωνία με έναν ταξιτζή. Ήθελε να μπει μπροστά μου, όμως εγώ δεν τον άφηνα γιατί ήμουν ηλίθιος. Προσπάθησα να τον… σπρώξω και συνέχισα να το κάνω, χωρίς να υπάρξει καμία ζημιά. Ήταν προφυλακτήρας με προφυλακτήρα όταν πάρκαρα το αυτοκίνητο επειδή ήμασταν σταματημένοι στην κίνηση. Ο τύπος βγήκε από το αυτοκίνητο και μου φώναζε πως θα με σκοτώσει. Δεν είχα χειρότερη ιδέα από το να χρησιμοποιήσω το δακρυγόνο και να του ψεκάσω με αυτό και να του πω φύγε. Δεν ήξερα ότι θεωρούνταν όπλο στο Ηνωμένο Βασίλειο".

Οι ενέργειες του Γάλλου προκάλεσαν… πόλεμο στον δρόμο, με άλλους οδηγούς ταξί να επεμβαίνουν και να προσπαθούν να δείρουν τον Γκασό, με εκείνον πανικόβλητο να κρύβει την φιάλη του δακρυγόνου σε ένα καζανάκι κοντινού κτηρίου. Η αστυνομία βέβαια θα επέμβει, θα βρει το… όπλο και θα συλλάβει τον πιλότο της Φόρμουλα 1, απαγγέλλοντάς του κατηγορίες για σοβαρές σωματικές βλάβες και κατοχή όπλου που απαγορευόταν.

Η δίκη, το αποτέλεσμα που σόκαρε και η υπογραφή που άλλαξε την τύχη της Φόρμουλα 1

Μετά την σύλληψη, ο Γκασό θα έπρεπε να δικαστεί μετά από εννέα ακριβώς μήνες, με την  ημέρα να είναι μια εβδομάδα πριν το γκραν πρι του Σπα, στο Βέλγιο. Ο Γάλλος κατά τη διάρκεια της δίκης περίμενε ένα μικρό πρόστιμο και είχε μαζί του έτοιμες τις βαλίτσες του για την Μόντσα, ώστε να κάνει δοκιμές για τον επόμενο αγώνα της χρονιάς, όμως η απόφαση σόκαρε τους πάντες μιας και καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκισης που έπρεπε να εκτίσει. Με τον Γάλλο στη φυλακή ο Έντι Τζόρνταν και η ομάδα του έμενε χωρίς οδηγό, με τους διαθέσιμους να έχουν πολύ ακριβό κασέ, και μόλις μια εβδομάδα πριν το γκραν πρι του Βελγίου.

Ο Ιρλανδός θα προχωρήσει όμως σε μια πολύ έξυπνη κίνηση, χρησιμοποιώντας τις ικανότητές του στο επιχειρησιακό κομμάτι, κάτι που θα γίνει σήμα κατατεθέν του τα επόμενα χρόνια και θα έρθει σε συμφωνία με την Mercedes World Sportscar Team για να πάρει τον Μίκαελ Σουμάχερ ώστε να οδηγήσει στον αγώνα, με την γερμανική ομάδα να συμφωνεί να πληρώνει στον Ιρλανδό ιδιοκτήτη 150.000 δολάρια για να βάλει τον νεαρό Γερμανό στη θέση. Υπήρξε όμως ένα πολύ βασικό πρόβλημα! Ο Σουμάχερ δεν έχει οδηγήσει ποτέ στην πίστα του Σπα, κάτι που ο Έντι Τζόρνταν, αλλά και οι άνθρωποι της ομάδας του δεν το ήξεραν.

Ο ξενώνας νέων, το ποδήλατο και ο κατατακτήριος γύρος που άλλαξε την καριέρα του Γερμανού

Παρά τα αρνητικά ο νεαρός Γερμανός είχε την ευκαιρία να κάνει το πρώτο βήμα για μια λαμπρή καριέρα στην Φόρμουλα 1 και παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι πιλότοι έχουν μήνες ή και χρόνια μέχρι να οδηγήσουν για πρώτη φορά στο υψηλότερο επίπεδο, ο Σούμι είχε μόλις μια εβδομάδα να μάθει την πίστα αλλά και το αυτοκίνητο που ποτέ ξανά δεν είχε οδηγήσει.

Η Jordan θα διοργανώσει μια ημέρα δοκιμών στην πίστα του Σίλβερστόουν της Αγγλίας και Σουμάχερ θα κάνει 20 γύρους, με το μονοθέσιο Jordan 191 F1, με τα αποτελέσματα να… τρελαίνουν τους πάντες. Μέχρι το τέλος των δοκιμών θα έχει κάνει τον καλύτερο χρόνο της ιστορίας της ομάδας στην συγκεκριμένη πίστα. Ο Γερμανός μετά από αυτό θα ξεκινήσει να μαθαίνει την πίστα του Σπα, μια από τις μεγαλύτερες σε μήκος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με πολλές υψομετρικές της αλλαγές, στροφές υψηλής ταχύτητας και την τρομακτική στροφή του Eau Rouge.

Ο Σουμάχερ είχε για teammate  τον Αντρέα Ντε Σέζαρις, που έπρεπε να πάει με τον νεαρό πιλότο της ομάδας μερικούς γύρους στην πίστα ώστε να την μάθει, όμως η βόλτα δεν θα γίνει ποτέ, με τον Σούμι να πρέπει να βρει άλλον τρόπο να δει τα χαρακτηριστικά της. Στο πορτμπαγκάζ της Mercedes υπήρχε ένα πτυσσόμενο ποδήλατο, που με αυτό θα ξεκινήσει μια βόλτα 4,3 μιλίων ώστε να καταλάβει την… πρόκληση που είχε μπροστά του. Τα απρόοπτα βέβαια δεν τελείωσαν εκεί. Από την ομάδα κανείς δεν είχε κλείσει ξενοδοχείο για τον Σουμάχερ, με την εύρεση την τελευταία στιγμή να είναι αδύνατη, λόγω του αγώνα στο Σπα και το μόνο διαθέσιμο μέρος να είναι ένας ξενώνας νεότητας.

"Υπήρχαν δύο μικρά κρεβάτια και στη μέση ήταν η τουαλέτα και η λεκάνη. Αλλά νομίζω ότι θα είχαμε κοιμηθεί κάτω από το φορτηγό, ξέρεις. Δεν με πείραξε πραγματικά. Για μένα δεν είχε και μεγάλη σημασία", είχε πει ο Σουμάχερ.

Τα καλύτερα για τον Γερμανό θα έρθουν στις κατατακτήριες. Ο Σουμάχερ θα ξεκινήσει τους γύρους του μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον έμπειρο Ντε Σέζαρις κάτι που θα σοκάρει πολλούς. Τελικά θα ολοκληρώσει τις δοκιμές στην έβδομη θέση, μπροστά από τον Ιταλό που θα είναι 11ος, αποτέλεσμα που θα κάνει πολλούς στην Φόρμουλα 1 να καταλάβουν για τι ταλέντο μιλάμε. Ο αγώνας δεν θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα για τον Σούμι, αφού θα διαρκέσει ελάχιστα, με έναν καμένο συμπλέκτη να τον αναγκάζει να αποσυρθεί μερικά μόλις μέτρα μετά την Eau Rouge, όμως θα προκαλέσει τέτοια εντύπωση που αμέσως μετά θα υπογράψει στην Benetton για το υπόλοιπο της χρονιάς, ομάδα που θα κατακτήσει τα δύο πρώτα του διαδοχικά πρωταθλήματα το 1994 και το 1995.

Κάπως έτσι θα ξεκινήσει η λαμπρή καριέρα του Μίκαελ Σουμάχερ στην Φόρμουλα 1, που θα τον φτάσει να είναι συνώνυμο των επιτυχιών, με τον Λιούς Χάμιλτον να τον ξεπερνάει πριν λίγο καιρό. Η πορεία του στη Φόρμουλα 1 θα γίνει σε όλους γνωστή από μεγάλη δουλειά, προσοχή στην λεπτομέρεια και μια ταχύτητα που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως θα είχε ένας πιλότος. Τίποτα όμως δεν είχε συμβεί αν εκείνος ο ταξιτζής στο Λονδίνο δεν… βιαζόταν και ο Γκασό δεν χρησιμοποιούσε εκείνο το δακρυγόνο που άλλαξε την μοίρα ολόκληρου του αθλήματος.