Ferrari: Μετά από αναμονή αρκετών μηνών και έπειτα από ένα συγκλονιστικό φινάλε στο προηγούμενο πρωτάθλημα οδηγών, που κρίθηκε στο τελευταίο γύρο, το… περιπλανώμενο τσίρκο της Fomula 1 ξεκινάει ξανά. Η αγωνία είναι μεγάλη από όλους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μιας και τόσο η νέα εποχή που μπαίνουν τα μονοθέσια, όσο και οι μάχες μεταξύ Χάμιλτον και Φερστάπεν προμηνύουν μάχες σε όλα τα επίπεδα.

Βέβαια το μεγάλο ερωτηματικό και ίσως η μεγάλη έκπληξη δεν είναι άλλη από την παρουσία της Ferrari. Η Scuderia μετά από πολλά χρόνια και έπειτα από μια αρκετά καλή παρουσία, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, δείχνει ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστική, κάνοντας τους φίλους της να αναμένουν… βάθρα, νίκες και εποχές που έχουν πλέον σαν ανάμνηση.

Από το ζενίθ στο ναδίρ…

Η Ferrari είναι χωρίς αμφιβολία η κορυφαία ομάδα στην Formula 1. Αυτά άλλωστε τα αποδεικνύουν τα όσα έχει καταφέρει από το 1950 μέχρι και τώρα, όντας η ομάδα με τις περισσότερες συμμετοχές σε grand prix (1033), με τα πιο πολλά πρωταθλήματα κατασκευαστών (16), αλλά και οδηγών (15), ενώ παράλληλα έχει δει 83 φορές οδηγούς της να κάνουν το 1-2 σε αγώνα. Αν βάλουμε όλα τα ρεκόρ που έχει καταγράψει όλα αυτά τα χρόνια η Scuderia ίσως χρειαστούμε αρκετή ώρα, όμως δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Η ιταλική ομάδα κατάφερε από το τέλος της δεκαετίας του 90 μέχρι και το 2004 να έχει στην δύναμή της ένα αξιομνημόνευτο μονοθέσιο, ενώ η παρουσία του Μίκαελ Σουμάχερ και του Ρούμπενς Μπαρικέλο θα φέρει πέντε συνεχόμενα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών κάνοντας τους πάντες να… παραμιλάνε. Τα πράγματα θα αρχίσουν να αλλάζουν καθώς η Ferrari θα μένει πίσω σε σχέση με την Red Bull και την Mercedes, με τα πρωταθλήματα των κατασκευαστών το 2007 και το 2008, αλλά και τον τίτλο του Κίμι Ράικονεν την πρώτη χρονιά, να είναι οι τελευταίες μεγάλες στιγμές της ομάδας.

Από εκεί και μετά, παρά τους καλούς οδηγούς που θα έχει, η Scuderia θα καταγράψει μια απίστευτη πτώση τόσο στην απόδοσή της, όσο και στην αξιοπιστία της, με την τελευταία νίκη να καταγράφεται το 2019 στο grand prix της Σιγκαπούρης με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, κάτι που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, όντας το δεύτερο μεγαλύτερο αρνητικό ρεκόρ στην ιστορία της. Το προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ της δίχως νίκη είναι 1.400 ημέρες και ξεκίνησε από το GP Ισπανίας το 1990 που κέρδισε ο Αλέν Προστ και ολοκληρώθηκε το 1994 με τη νίκη του Γκέρχαρντ Μπέργκερ το 1994, ενώ αν η Scuderia δεν πάρει νίκη μέχρι τις 16 Ιουλίου 2023 τότε θα καταφέρει να γράψει… ιστορία.

Παράλληλα στο πρωτάθλημα του 2020 οι Ιταλοί θα καταγράψουν την χειρότερη σεζόν μετά από 40 χρόνια, και το 1980. Εκείνη την χρονιά η Ferrari θα τερμάτιζε στην 10η θέση των κατασκευαστών, ενώ το 2020 θα τελειώσουν στην 6η θέση, ολοκληρώνοντας τους αγώνες  φυσικά χωρίς νίκη, ενώ παράλληλα δεν κατάφερε να είναι πρώτη σε κάποιον γύρο, κάτι που είναι να συμβεί από το 1992. Την επόμενη σεζόν η Ferrari θα δείξει όμως σημάδια… ζωής. Με τους Σαρλ Λεκλέρκ και τους Κάρλος Σάινθ μετά από αρκετά χρόνια θα δείξει αρκετά ανταγωνιστική σε πολλά grand prix, θα ακουμπήσει τη νίκη με τον Μονεγάσκο τη νίκη στο Σίλβερστον, με τον Χάμιλτον να τον προσπερνάει δύο γύρους πριν την καρό σημαία, και θα γεμίσει με αισιοδοξία τους φίλους της ομάδας.

2022 η χρονιά ορόσημο για τη συνέχεια και την επιστροφή στις επιτυχίες

Η φετινή χρονιά ήταν κάτι που πολλοί φίλοι των Ιταλών περίμεναν με ανυπομονησία. Οι αλλαγές των κανονισμών έχουν φέρει μεγάλες διαφορές στα μονοθέσια, με την Scuderia να προσπαθεί να φτιάξει ένα άκρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όχι μόνο με τις πιο πίσω ομάδες αλλά και με τις Mercedes και Red Bull. Η ομάδα έχει δηλώσει πως το μονοθέσιο περιλαμβάνει πολλές καινοτομίες και ευελπιστεί να μάχεται για τις πρώτες θέσεις από τη φετινή σεζόν, ενώ το γεγονός ότι όλες οι ομάδες έχουν ξεκινήσει την δημιουργία των μονοθεσίων από το… μηδέν κανείς δεν ξέρει την πραγματική δυναμική τους.

Οι στόχοι στην Ferrari είναι απόλυτα ξεκάθαροι και ειπώθηκαν από τα πλέον επίσημα χείλη, τον επικεφαλή της ομάδας Ματία Μπινότο όπου ανέφερε «Γνωρίζω πως οι προσδοκίες είναι μεγάλες και πως τα τελευταία χρόνια δεν είχαμε τα αποτελέσματα που θέλαμε. Δεν είχαμε την απόδοση που περιμένουν όλοι από τη Ferrari. Ακολουθήσαμε μία διαφορετική τακτική το 2019 και μπορεί να είχαμε πολλές δύσκολες στιγμές, αλλά αυτό οδήγησε σε μια ομάδα ενωμένη και η F1-75 είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών που κάνουμε ως ομάδα. Τώρα όμως είναι η ώρα να έρθουμε αντιμέτωποι με τον ανταγωνισμό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Θέλω η F1-75 φέτος να παλεύει για νίκες σε κάθε αγώνα, να είναι το καλύτερο μονοθέσιο. Έχουμε την υποχρέωση στην εταιρεία και τους συνεργάτες μας. Πιο πολύ απ’όλα θα ήθελα το μονοθέσιο αυτό να αποδίδει με τέτοιο τρόπο όπου θα κάνει περήφανους τους οπαδούς μας».

Οι πρώτες εντυπώσεις πάντως για την Ferrari είναι άκρως ενθαρρυντικές για τους φίλους της. Οι Κόκκινοι έδειξαν αρκετά γρήγοροι στις δοκιμές της Βαρκελώνης και στα ελεύθερα δοκιμαστικά του πρώτου grand prix στο Μπαχρέιν, αλλά φυσικά και με την pole position του Σαρλς Λεκλέρκ. Παράλληλα οι δύο πιλότοι της ομάδας μοιάζουν πιο διψασμένοι από ποτέ, με τους Κάρλος Σάινθ και Σαρλς Λεκλέρκ να δείχνουν έτοιμοι να επιστρέψουν την ομάδα στις επιτυχίες. Την ίδια στιγμή ένας περισσότερος χρόνος που είχε η Scuderia σε σχέση με τους υπόλοιπους στην ανάπτυξη του μονοθεσίου, αλλά και οι πέντε περισσότερες αεροδυναμικές σήραγγες σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες και ειδικά με τις Mercedes και Red Bull θα δώσουν μεγαλύτερες δυνατότητες εξέλιξης. Τα πράγματα μοιάζουν ιδανικά, τουλάχιστον, μέχρι να σβήσουν τα πρώτα έξι κόκκινα φώτα στο Μπαχρέιν… Από εκεί και πέρα περιμένουμε και ελπίζουμε να ακούσουμε φέτος από τον ασύρματο κάποιου οδηγού και πάλι το… Forza Ferrari!