Ο Φινλανδός κάτοχος του τίτλου στο πρωτάθλημα των οδηγών τέθηκε επικεφαλής στη γενική κατάταξη του ελληνικού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) στην τελευταία σημερινή ειδική και αισιοδοξεί για το αυριανό φινάλε, στο οποίο έχει πλέον την ευκαιρία να κάνει ακόμη ένα βήμα, προκειμένου να στεφθεί και φέτος παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο Ροβάνπερα εκμεταλλεύθηκε το πρόβλημα του Γάλλου «ομόσταυλού» του, Σεμπαστιάν Οζιέ, καθώς ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής τερμάτισε με σπασμένη πίσω αριστερή ανάρτηση και δύο κλαταρισμένα πίσω ελαστικά στην ειδική «Ελευθεροχώρι 2», χάνοντας σχεδόν τέσσερα λεπτά. Έτσι, ενώ ο Φινλανδός εκκίνησε στην τελευταία ειδική με μειονέκτημα 12.4 δευτερολέπτων από τον Γάλλο, βρίσκεται πλέον επικεφαλής της γενικής, έχοντας προβάδισμα άνω των δύο λεπτών σε σχέση με τον Ντάνι Σόρντο της Hyundai, ενώ ο Οζιέ «κατρακύλησε» στην τέταρτη θέση της γενικής. Πάντως, ο Ροβάνπερα ήταν ο πιο γρήγορος οδηγός της σημερινής ημέρας, καθώς ήταν ο ταχύτερος σε πέντε από τις έξι ειδικές του Σαββάτου (9/9), ενώ μια «πρωτιά» πανηγύρισε και ο Τιερί Νεβίλ. Ο Βέλγος προηγείτο στη γενική μετά τις πρώτες εννέα ειδικές, αλλά εγκατέλειψε λόγω σπασμένης ανάρτησης.
Ο Ροβάνπερα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική της ημέρας (Παύλιανη 1), με δεύτερο τον Οζιέ (+1.3 δευτερόλεπτα) και τρίτο τον Νεβίλ (+11.9), με αποτέλεσμα ο Γάλλος να τεθεί επικεφαλής στη γενική κατάταξη, «ρίχνοντας» στη δεύτερη θέση τον Βέλγο (+7.8 δευτερόλεπτα). Όμως, ο Νεβίλ «απάντησε» άμεσα, καθώς ήταν ο ταχύτερος στη δεύτερη ειδική της ημέρας (Καρούτες 1), και, εκμεταλλευόμενος το λάθος του Οζιέ (+9.8 δεύτερα) που «έχασε» μια αριστερή διασταύρωση και εν συνεχεία έσβησε ο κινητήρας του (σ.σ. με αποτέλεσμα ο Γάλλος να δηλώσει μετά την ειδική ότι έχασε 10 δευτερόλεπτα εκεί), ο Βέλγος επέστρεψε στην κορυφή της γενικής, έχοντας αποκτήσει προβάδισμα δύο δευτερολέπτων σε σχέση με τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Στη συνέχεια, ο Νεβίλ ήταν ο δεύτερος ταχύτερος οδηγός στο πρώτο πέρασμα της ειδικής Ελευθεροχώρι 1 (+1.5 δευτερόλεπτο σε σχέση με τον Ροβάνπερα και -8.9 δεύτερα μπροστά από τον Οζιέ) και αύξησε στα 10.9 δευτερόλεπτα το προβάδισμά του στη γενική έναντι του Γάλλου.
Όμως, ο Νεβίλ εγκατέλειψε στην πρώτη απογευματινή ειδική (Παύλιανη 2), καθώς χτύπησε σε τρύπα, λίγο μετά το ενδέκατο χιλιόμετρο της διαδρομής, και έσπασε την εμπρός δεξιά ανάρτησή του, με αποτέλεσμα να «ψαλιδιστούν» οι ελπίδες του για τη νίκη στο Ράλι Ακρόπολις, ενώ υπέστη μεγάλο «πλήγμα» στην προσπάθειά του να κατακτήσει τον τίτλο στο WRC. Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Οζιέ τέθηκε επικεφαλής στη γενική κατάταξη, αλλά ο Ροβάνπερα, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος στην «Παύλιανη 2», πλησίασε τον Γάλλο στα 12.6 δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός ήταν ταχύτερος του Οζιέ (κατά 0.2 δευτερόλεπτα) και στην ειδική Καρούτες 2 και μείωσε τη διαφορά του από τον Γάλλο στα 12.4 δεύτερα.
Στις «Καρούτες 2» υπήρξε αλλαγή και στην τρίτη θέση του αγώνα, καθώς ο Έλφιν Έβανς, μολονότι είχε κλαταρισμένο εμπρός αριστερά ελαστικό, κατάφερε να... προσπεράσει τον Ντάνι Σόρντο, με αποτέλεσμα στις πρώτες τρεις θέσεις της κατάταξης να βρίσκονται ισάριθμα αυτοκίνητα της Toyota. Όμως, ο Βρετανός ήταν 9.1 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Ισπανό στην τελευταία σημερινή ειδική (Ελευθεροχώρι 2), καθώς άκουγε ένα θόρυβο στο πίσω μέρος του Yaris από το ξεκίνημα της διαδρομής, με αποτέλεσμα να οδηγήσει συντηρητικά και να βρεθεί πίσω από τον Σόρντο. Ωστόσο, αμφότεροι κέρδισαν μια θέση, λόγω του προβλήματος του Οζιέ, ο οποίος ήταν 3 λεπτά και 57.2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Ροβάνπερα στην τελευταία ειδική.
Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι ο Οτ Τάνακ ξεκίνησε τη σημερινή ημέρα στην ένατη θέση της γενικής, αλλά κατάφερε να «σκαρφαλώσει» στην πέμπτη θέση, ενόψει του αυριανού φινάλε, εκμεταλλευόμενος και τα προβλήματα των άμεσων ανταγωνιστών του. Στην έβδομη ειδική (Παύλιανη 1) ο Τακαμότο Κατσούτα έκανε τετ-α-κε σε ένα στενό σημείο, με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν μισό λεπτό για να ξεκινήσει ξανά, στη διάρκεια της όγδοης ειδικής (Καρούτες 1) ο Εσαπέκα Λάπι έχασε 2,5 λεπτά, καθώς σταμάτησε για να αλλάξει ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο προκλήθηκε από μια τεράστια πέτρα, ενώ ο Έλφιν Έβανς έφτασε στον τερματισμό της ένατης ειδικής (Ελευθεροχώρι 1) χάνοντας πάνω από ένα λεπτό με υψηλή πίεση λαδιού σε hybrid mode. Στην ενδέκατη ειδική (Καρούτες 2) ο Τακαμότο Κατσούτα είχε δύο κλαταρίσματα, ενώ ο Εσαπέκα Λάπι τερμάτισε με πρόβλημα στη μετάδοση και το δυναμό.
Καλύτερος Έλληνας είναι ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 Hybrid, ο οποίος βρίσκεται 20 λεπτά και 21.7 δεύτερα πίσω από τον Ροβάνπερα. Ο Λάμπρος Αθανασούλας με το Hyundai i20 N Rally 2, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος Έλληνας μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους, είχε μια έξοδο στην όγδοη ειδική, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Αύριο (10/9) είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν οι τελευταίες τρεις ειδικές του αγώνα. Οι οδηγοί θα περάσουν πρώτα την ειδική «Ταρζάν», η οποία έχει μήκος 23,37 χιλιόμετρα, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα δύο περάσματα της ειδικής «Γραμμένη», μήκους 9 χιλιομέτρων. Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό μήκος της συγκεκριμένης διαδρομής ήταν 19,77 χιλιόμετρα, αλλά οι διοργανωτές το μείωσαν κατά 10,77 χιλιόμετρα, λόγω των συνθηκών που διαμορφώθηκαν στην ειδική από το πέρασμα της κακοκαιρίας "Daniel". Το δεύτερο πέρασμα της διαδρομής «Γραμμένη» είναι η τελευταία ειδική του εφετινού Ράλι Ακρόπολις, η οποία αποκαλείται επίσης Power Stage και «χαρίζει» επιπλέον βαθμούς στα πρώτα πέντε πληρώματα (σ.σ. ο πρώτος παίρνει πέντε βαθμούς, ο δεύτερος τέσσερις κ.ο.κ.).
Η πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης του Ράλι Ακρόπολις, μετά την ολοκλήρωση της σημερινής (9/9) ημέρας, έχει ως εξής:
1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 2:29:40.5
2. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 2:31:44.9
3. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 2:31:49.9
4. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 2:33:25.3
5. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Ford) 2:34:30.2
6. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Hyundai) 2:35:56.7
7. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 2:36:42.7
8. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) 2:38:31.6 --Κατηγορία WRC2--
9. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda) 2:38:32.0 --Κατηγορία WRC2--
10. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) 2:39:36.8 --Κατηγορία WRC2--
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ