Η μάχη που έχει να δώσει το Peugeot 308 με τον νέο 1.600άρη BlueHDI πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων είναι πολύ σκληρή καθώς το φέρνουμε αντιμέτωπο με τo VW Golf το οποίο στην 40ή πορεία του έχει γίνει συνώνυμο της λέξης μικρομεσαίο - εδώ στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 TDI και τα 110 άλογα. Πως θα τα πάει το γαλλικό μικρομεσαίο απέναντι στο διαχρονικά επιτυχημένο γερμανικό μοντέλο;

Golf 1.6 TDI 110 PS R-Line

Όμορφο στο μάτι εμφανίζεται το VV Golf, όμως σε σχέση με το γαλλικό μοντέλο είναι πιο συγκρατημένο και μετρημένο. Ωστόσο, με το αισθητικό πακέτο R που φόραγε το μοντέλο της δοκιμής, γίνεται πιο δυναμικό. Πάντως οι γραμμές του παραμένουν γνώριμες, χωρίς να έχουν να επιδείξουν κάτι νέο. Σοβαρό και μετρημένο και σίγουρα διαχρονικό σχεδιαστικά, το Golf ποντάρει στην αναγνωρισιμότητά του.

Peugeot 308 BlueHDI 120 Active

Όσον αφορά στην εξωτερική σχεδίαση των δύο μοντέλων μπορούμε να πούμε ότι προσελκύουν το μάτι με τις μοντέρνες και δυναμικές γραμμές τους. Από εκεί και πέρα όμως, οφείλουμε να πούμε πως το Peugeot 308 δείχνει λίγο πιο εκλεπτυσμένο, κάτι που οφείλεται στις λεπτομέρειες χρωμίου στη μάσκα, στα λεπτεπίλεπτα φανάρια και τα έντονα νεύρα στο πλάι του αμαξώματος. Και το πίσω μέρος όμως έχει ισχυρή προσωπικότητά, κυρίως λόγω του σχεδιασμού της πέμπτης πόρτας, ο οποίος δημιουργεί ένα τρισδιάστατο αποτέλεσμα.

Εσωτερικό Peugeot 308 BlueHDI 120 Active

Το εσωτερικό του Peugeot 308 είναι πιο «ιδιαίτερο» καθώς ακολουθεί μία minimal λογική. Το πρώτο πράγμα που σου κάνει αίσθηση είναι η απουσία των κουμπιών στην κεντρική κονσόλα και ο πίνακας οργάνων ο οποίος είναι τοποθετημένος ψηλά, σαν να θέλει να κλέψει τη θέση του Head Up Display. Ενδεικτικά, δεν υπάρχουν χειριστήρια για τον κλιματισμό ή το ηχοσύστημα και όλα ελέγχονται μέσα από την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία είναι χρηστική εργονομικά. Από πλευράς ποιότητας υλικών και συναρμογής, δεν έχουμε κανένα απολύτως παράπονο.

Εσωτερικό Golf 1.6 TDI 110 PS R-Line

Το εσωτερικό του Golf χαρακτηρίζεται από την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το προσεγμένο φινίρισμα και την συναρμογή, αλλά και τα μαλακά, αφρώδη υλικά. Στο κομμάτι της σχεδίασης βέβαια, το εσωτερικό του είναι λίγο πιο λιτό και χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, όμως με την οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας να προσφέρει μια high-tech πινελιά. Εργονομικά, τα πάντα είναι σωστά τοποθετημένα και όλοι οι διακόπτες είναι εύκολα προσβάσιμοι.

Κινητήρας Peugeot 308 BlueHDI 120 Active

Ο 1,6 BlueHDi της Peugeot έχει απόδοση 120 ίππων και 300 Nm ροπής και σε κερδίζει τόσο με την οικονομία, όσο και τη σβελτάδα του (0-100 σε 9,9 δλ. και 8,4 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα με 4η). Στην πράξη εκπλήσσει ευχάριστα, αφού δεν παρουσιάζει κροτάλισμα και κραδασμούς, έχει θετικό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και πάνω, αλλά και δύναμη σε όλο το διαθέσιμο φάσμα περιστροφής του. Σε αυτό συμβάλλει και η κλιμάκωση του κιβωτίου με κοντές τις πρώτες σχέσεις και μακριά την 6η. Από πλευράς κατανάλωσης, αυτή δεν ξεπερνά τα 5,8 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Πηγή: autotriti.gr