Η συγκεκριμένη έκδοση θα λανσαριστεί τον Απρίλιο ή τον Μάιο του 2017 και θα κοστίζει περίπου 6.500 ευρώ ακριβότερα από τα υπόλοιπα Prius, που δεν θα έχουν τέτοια δυνατότητα.
Τα Plug-in υβριδικά Prius θα εφοδιάζονται με υπερσύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου και όχι νικελίου, οι οποίες διαθέτουν αισθητά μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Γιαυτό και θα προσφέρουν έως 50 χιλιόμετρα αυτονομία ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ενώ στα απλά υβριδικά Prius περιορίζεται η αυτονομία τους μόνον με τον ηλεκτροκινητήρα έως περίπου τα 20 χιλιόμετρα.
Οι Ιάπωνες αναφέρουν, ότι η συνολική αυτονομία του Toyota Prius Plug – in με συνδυαστική ισχύ 122 ίππους από τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα ξεπερνά έτσι τα 1.000 χιλιόμετρα. Τονίζουν μάλιστα, ότι δεν αυξήθηκε μόνον η ακτίνα δράσης του αυτοκινήτου, αλλά και η τελική ταχύτητα, όταν λειτουργεί μόνον το ηλεκτρικό μοτέρ. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, ενώ με τη συνδρομή και του βενζινοκινητήρα αγγίζει η μέγιστη ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα.
Μεγάλο είναι και το όφελος στην κατανάλωση εξαιτίας της αναβαθμισμένης μπαταρίας, η οποία μειώνεται πλέον από τα 3,0 σε μόλις 1,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα περιορίζεται στα 32 γρ. ανά χιλιόμετρο διαδρομής. Για να δώσει η Toyota επιπρόσθετη αξία στο Prius Plug – in το εφοδίασε μεταξύ άλλων με χαρακτηριστικούς προβολείς LED στη μάσκα και με ένα πίσω παρμπρίζ κυματοειδούς σχήματος. Επίσης, μπορεί να παραγγελθεί με ηλιακά πάνελ οροφής, ώστε να μειωθεί ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών του από οικιακό ρεύμα στις 2,3 ώρες.
Χάιλαϊτ αποτελεί στο εσωτερικό η μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη σε σχήμα ταμπλέτας στην κεντρική κονσόλα κατά τα πρότυπα των μοντέλων της Tesla. Όσο για τιμές, αυτές αναμένεται να ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες.