Πρόκειται για τεχνολογικές διατάξεις, οι οποίες με την βοήθεια καμερών, ανιχνευτών και δορυφορικής κάλυψης αναγνωρίζουν τις συνθήκες κυκλοφορίας στο δρόμο, καθορίζουν το τμήμα του δρόμου που είναι ασφαλές για να κινηθεί το αυτοκίνητο και αναλαμβάνουν να κινήσουν το αυτοκίνητο χωρίς την άμεση παρέμβαση του οδηγού.
Οι επιστήμονες εκτιμούν πως όταν αναπτυχθεί η αυτόνομη οδήγηση, τότε θα μειωθούν σημαντικά τα ατυχήματα στους δρόμους γιατί θα εξαλειφθούν οι παρενέργειες από την λανθασμένη παρέμβαση του οδηγού.
Οι έρευνες δείχνουν ότι τα περισσότερα ατυχήματα και δυστυχήματα θα είχαν αποφευχθεί αν ο οδηγός είχε κάνει τις σωστές ενέργειες και αν ήταν νηφάλιος. Αυτές τις αδυναμίες καλείται να εξαλείψει η πιο επαναστατική τεχνολογία στον χώρο του αυτοκινήτου, τις τελευταίες δεκαετίες.
Αν και ακόμη αυτή η τεχνολογία βρίσκεται στα πρώτα στάδια εξέλιξης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα τους με ανάλογες διατάξεις.
Η BMW στη ναυαρχίδα της Σειρά 7, προσφέρει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης το Driving Assistant Plus. Απαρτίζεται από διάφορα συστήματα ραντάρ και μια στερεοσκοπική κάμερα για να καταγραφεί τη διαγράμμιση του δρόμου και το μπροστινό αυτοκίνητο.
Διαθέτει το ενεργό cruise control, το οποίο διατηρεί την επιθυμητή ταχύτητα έως και τα 210 χλμ./ώρα, καθώς και την ταχύτητα από το προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Η Υποβοήθηση Διεύθυνσης και Ελέγχου Λωρίδας είναι διαθέσιμη για το ίδιο φάσμα ταχυτήτων. Αναλαμβάνει τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης και διατηρεί την BMW στο κέντρο της λωρίδας.
Στην κυκλοφορία με χαμηλή ταχύτητα και στα μποτιλιαρίσματα, το αυτοκίνητο διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα από το προπορευόμενο αυτοκίνητο φρενάροντας ενώ αν διαγνώσει κίνδυνο αποφασίζει να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο.
Επίσης στη συνέχεια επιταχύνει αυτόματα το αυτοκίνητο στη προκαθορισμένη ταχύτητα. Το σύστημα για να λειτουργήσει πρέπει ο οδηγός να έχει και τα δύο του χέρια στο τιμόνι.
Πηγή: Praktoreio-sport