Πρόκειται για την αναβαθμισμένη εκδοχή του δημοφιλούς Mokka, που κατέκτησε σημαντικό μερίδιο και στην ελληνική αγορά.

Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας του γερμανικού αυτοκίνητου έγινε στην Ελλάδα, κατά την διάρκεια των γιορτών. Επιλέχθηκε η έκδοση 1.6 CDTI 4X4, γιατί παρέχει και το πρόσθετο πλεονέκτημα της τετρακίνησης, η οποία συνέβαλε στην απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου στις χιονισμένες διαδρομές. Η δοκιμή περιλάμβανε διαδρομές στο περιαστικό περιβάλλον και μικρές εκδρομές.

Το μοτέρ ντίζελ 1.600 κ.εκ. είναι νέας γενιάς και αποδίδει υψηλή ποσότητα ισχύος η οποία ανέρχεται στους 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. Επιπρόσθετα παρέχει και μεγάλη ποσότητα ροπής που φθάνει τα 32,2 χλγμ. Όπως σε κάθε κινητήρα ντίζελ έτσι και εδώ η ροπή είναι διαθέσιμη από χαμηλά, μόλις από τις 2.000 σ.α.λ.

Όσον αφορά το μοτέρ τα σχόλια είναι θετικά, γιατί αυτό το σύνολο συνδυάζει την υψηλή απόδοση με την πολιτισμένη λειτουργία. Ειδικότερα, το τετρακύλινδρο μοτέρ που καταναλώνει ντίζελ, έχει την ικανότητα να αποδίδει από χαμηλά, χωρίς να παράγει ενοχλητικό θόρυβο και κραδασμούς. Η επιτυχημένη μείξη της ισχύος και της ροπής είναι ένα αξιοσημείωτο στοιχείο, που ικανοποιεί τον οδηγό ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο.

Ο κινητήρας 1.6 CDTI, είναι ένας από τα πιο ήσυχους πετρελαιοκινητήρες αυτής της κατηγορίας και περιλαμβάνεται στα μηχανικά σύνολα, τα οποία αναβαθμίζουν την θέση των πετρελαιοκινητήρων στην αγορά. Μάλιστα, αν ο οδηγός κάνει τις αλλαγές των σχέσεων στις χαμηλές στροφές, γύρω στις 3.000 σ.α.λ. εξασφαλίζει και χαμηλή κατανάλωση. Στη δοκιμή η κατανάλωση καυσίμου ήταν 6,2 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 119 γραμ./χλμ.
Ένα ακόμη θετικό στοιχείο του αυτοκινήτου μήκους 4,27 μ. που μπορεί να παίξει διπλό ρόλο- κατάλληλο για καθημερινή χρήση και για εξορμήσεις- είναι η καλή οδική συμπεριφορά. Παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος παρέχει υψηλά ποσοστά οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο και στο off road περιορισμένης δυσκολίας.

Όπως διαπιστώθηκε, το σύστημα διεύθυνσης έχει βελτιωθεί σημαντικά. Προσφέρει σαφέστερη πληροφόρηση στον οδηγό και είναι πιο ακριβές. Οι αναρτήσεις διατήρησαν την σφιχτή ρύθμιση και απορροφούν σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου. Αν επιχειρηθεί να ανεβεί ο ρυθμός κίνησης στις ανηφορικές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές εμφανίζονται κλίσεις, οι οποίες δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά, αλλά ίσως να ενοχλήσουν τους επιβάτες.

Καθοριστικό ρόλο στην ασφαλή οδική συμπεριφορά παίζουν οι νέες ρυθμίσεις του πλαισίου. Οι υψηλές προδιάγραφες του πλαισίου και το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, είναι σύμμαχοι στο off road. Όπως διαπιστώθηκε, το ανανεωμένο Mokka X, κινείται με χαρακτηριστική άνεση σε διαδρομές με πατημένο χώμα. Όταν όμως ο βαθμός δυσκολίας αυξηθεί τότε παρουσιάζει αδυναμίες οι όποιες οφείλονται στα ασφάλτινα ελαστικά και στη μικρή απόσταση από το έδαφος. Πάντως σε χιονισμένες διαδρομές στη Πάρνηθα και στη Πεντέλη, κινήθηκε εύκολα χάρη στη συμβολή του συστήματος τετρακίνησης που μεταφέρει αυτόματα την ροπή και στους δυο άξονες.

Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, άνετα θα ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στη χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου, η οποία είναι μόλις 356 λίτρα.

Το Opel Mokka X 1.6 CDTI 4X4, ακόμη και στη βασική έκδοση φέρει πλούσιο εξοπλισμό. Η τιμή της βασικής έκδοσης καθορίστηκε στα 26.000 ευρώ και είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας του.

Πηγή: Praktoreio-sport