Το ιαπωνικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου δέχθηκε το πρόγραμμα ανανέωσης το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την προσθήκη ενός αναβαθμισμένου κινητήρα ντίζελ και ενός νέου αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων.

Ειδικότερα, ο πετρελαιοκινητήρας 1.600 κ.εκ. i-DTEC πλέον αποδίδει 160 ίππους. Με την υποστήριξη ενός συστήματος υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, προσφέρει υψηλότερη ισχύ και καλύτερη καμπύλη ροπής. Επίσης έχουν περιορισθεί η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2. Πρόκειται για ένα μοτέρ που έχει μια από τις καλύτερες αναλογίες ισχύος ? κατανάλωσης στη κατηγορία του.

Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο υπερσυμπιεστές σειριακά τοποθετημένους ως προς τη ροή των καυσαερίων. Ο πρώτος υπερσυμπιεστής που αντιμετωπίζει υψηλότερη πίεση καυσαερίων ονομάζεται υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης και ο δεύτερος που αντιμετωπίζει χαμηλότερη πίεση καυσαερίων αποκαλείται υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης. Ο υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης είναι υπεύθυνος για την εισαγωγή αέρα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα.

Στη μεσαία ζώνη στροφών και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής υψηλής είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) για διασφάλιση ταχείας απόκρισης του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής (waste gate).

Αυτό το μοτέρ συνδυάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντατάχυτο αυτόματο. Το νέο κιβώτιο προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα: Διαθέτει πιο ευρεία κλιμάκωση σχέσεων, μια πολύ κοντή πρώτη σχέση που διασφαλίζει γρήγορη και δυναμική εκκίνηση, ενώ η μακριά μέγιστη σχέση έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένες στροφές του κινητήρα και κατ? επέκταση μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και θορύβων σε ταχύτητες ταξιδιού.

Με μεγαλύτερο αριθμό σχέσεων και μειωμένη μεταβολή στροφών κινητήρα σε κάθε αλλαγή προσφέρει επίσης καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού, αλλά και πιο ομαλές αλλαγές που δίνουν την αίσθηση μιας πιο γραμμικής και αρμονικής επιτάχυνσης.

Ανάλογα με την οδηγική κατάσταση ? στροφές κινητήρα και τη θέση του γκαζιού ? το νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων μπορεί ακόμα και να κατεβάζει σχέσεις απευθείας από 9η σε 5η και από 7η σε 4η, πέρα από τα κατεβάσματα μιας ή δύο σχέσεων. Όλα τα υπόλοιπα κατεβάσματα ουσιαστικά παρακάμπτονται όταν απαιτείται ένα πολλαπλό κατέβασμα για να επιτευχθεί η επιθυμητή σχέση.

Οι μελετημένες διαστάσεις του νέου κιβωτίου διαμορφώνουν μία μικρότερη, ελαφρύτερη (κατά 35 κιλά) μονάδα, που επιτρέπει καλύτερη κατανομή βάρους σε όλο το όχημα.

Η ιαπωνική μάρκα ανακοίνωσε ότι το τεστ επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10΄΄ και η τελική ταχύτητα είναι 197 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση προσδιορίζεται από τον κατασκευαστή στα 5,3 λίτρα/100χλμ. Οι εκπομπές CO2 περιορίσθηκαν στα 139 γραμ./χλμ.

Το ανανεωμένο Honda CR-V 1.6 iDTEC 160 ίππων με νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης κοστίζει 37.600 ευρώ.

Πηγή: Praktoreio-sport