Οι πολικές θερμοκρασίες, ασυνήθιστες για τα ελληνικά δεδoμένα, αλλά και ο χιονιάς που δεν λέει να μας εγκαταλείψει δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στις μετακινήσεις μας. Οι δρόμοι έχουν μετατραπεί σε παγοδρόμια και χρειάζεται μεγάλη προσοχή και σύνεση.

Όταν οδηγούμε θα πρέπει να κρατάμε αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι θα έχουμε τον χρόνο να αντιδράσουμε σε τυχόν πρόβλημα που δημιουργηθεί με το προπορευόμενο όχημα. Κυρίως σε ανηφόρες που τα αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός ή πίσω αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα πρόσφυσης.

Δεν πατάμε απότομα το γκάζι, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα λόγω της ολισθηρότητας, να χαθεί η πρόσφυση με το οδόστρωμα. Το ίδιο συμβαίνει και με το φρένο που δεν το πατάμε απότομα όσο και αν στιγμιαία φοβηθούμε.

Όσο κινούμαστε φροντίζουμε να έχουμε μεγάλη ταχύτητα στις σχέσεις ταχυτήτων (σασμάν).

Επίσης, δεν αναπτύσσουμε μεγάλες ταχύτητες ακόμη και αν ο δρόμος είναι φαινομενικά καθαρός, γιατί υπάρχουν παγίδες που μπορούν εύκολα έχοντας μεγάλη ταχύτητα να βγάλουν το αυτοκίνητο εκτός δρόμου.

Όταν οδηγούμε σε δρόμο που είναι καλυμμένος με χιόνι, πατάμε στα ίχνη του προηγούμενου αυτοκινήτου.

Αν για κάποιο λόγο μας φύγει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δεν πατάμε φρένο, παρά μόνο αφήνουμε το γκάζι και στρίβουμε το τιμόνι από τον πλευρά που έφυγε το αυτοκίνητο. Δηλαδή κάνουμε ανάποδο τιμόνι.

Δεν κάνουμε απότομες κινήσεις με το τιμόνι.

Όταν οδηγούμε δεν είμαστε εκνευρισμένοι.

Στα τζιπ αν θελήσει ο οδηγός να βάλει αλυσίδες, τις βάζει στους μπροστινούς τροχούς για να τον πλήρη έλεγχο του τιμονιού.

Προσπαθούμε να προβλέψουμε τις κινήσεις των άλλων, τους χειρισμούς και τις κινήσεις τους.

Τα μεσαία φώτα θα πρέπει να είναι αναμμένα.

Όταν γλιστράει το αυτοκίνητο στο χιόνι οδηγούμε προς την πλευρά της ολίσθησης και δεν φρενάρουμε απότομα. Πατάμε μόνο το συμπλέκτη (αυτό θα προσφέρει στους τροχούς περισσότερη πλευρική πρόσφυση) και διορθώνουμε την πορεία μας με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Πάντα στο αυτοκίνητο έχουμε γάντια και φωσφορούχο γιλέκο.

Πριν ξεκινήσουμε καθαρίζουμε το παρμπρίζ, τα παράθυρα και τους καθρέπτες για να έχουμε καλή ορατότητα. Επειδή το πρωί το χιόνι που υπάρχει στο παρμπρίζ είναι παγωμένο το αφαιρούμε με ξύστρα.

Δεν ρίχνουμε ζεστό νερό απευθείας στο παρμπρίζ. Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσετε για ώρες το αυτοκίνητό σας μην τραβάτε το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται.

Το βράδυ όταν σταθμεύουμε το αυτοκίνητο και γνωρίζουμε ότι θα χιονίζει σηκώνουμε τους υαλοκαθαριστήρες γιατί αυτή η κίνηση δεν φθείρει το μαλακό πλαστικό των υαλοκαθαριστήρων, αλλά και δεν θα παγώσουν μαζί με το παρμπρίζ.

Φροντίζουμε να έχουμε αντιψυκτικό στο ψυγείο. Αν είναι μόνο νερό, τότε σίγουρα έχει παγώσει σε αρνητικές θερμοκρασίες.

Είναι σημαντικό να λειτουργεί καλά το καλοριφέρ του αυτοκινήτου, για την πολύωρη παραμονή μας στο όχημα.

Οταν τραβάμε το χειρόφρενο δεν το σηκώνουμε μέχρι πάνω, γιατί το πρωί μπορεί να κολλήσει.

Εν κατακλείδι, οφείλουμε να είμαστε περισσότερο υπεύθυνοι με το θέμα του αυτοκινήτου μας. Το φθινόπωρο όσοι έχουν τη δυνατότητα (αυτό εφαρμόζεται σε ορεινές περιοχές) βάζουμε χιονολάστιχα. Φροντίζουμε το αυτοκίνητο να έχει καλή μπαταρία, να έχουμε μαζί μας πάντα αλυσίδες, να μην υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου μας ακόμη και αν είναι καινούριο. Μα το σημαντικότερο όλων πρέπει να έχουμε οδηγική παιδεία...

Πηγή: Praktoreio-sport