Και όπως αποδείχθηκε στην πράξη το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν από μόνο του ένα... θηρίο που δεν ?κόλλησε? ακόμη και όταν τα άλλα τετρακίνητα αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν αλυσίδες.

Αποφασίσαμε να πάμε στο χιονοδρομικό του Ελατοχωρίου στην Πιερία. Όλα αυτά κατά τη διάρκεια του χιονιά για να δούμε τις πραγματικές δυνατότητές του. Το χιόνι ήταν άφθονο που έκανε δύσκολη τη ζωή των οδηγών που αποφάσισαν να ζήσουν μια ξεχωριστή περιπέτεια. Σε αντίθεση με εμάς, που έχοντας απλά στραμμένη την προσοχή μας στην οδήγηση, ανεβήκαμε χωρίς πρόβλημα στην βάση του χιονοδρομικού κέντρου. Κατά τη διάρκεια της ανάβασης δεν χρησιμοποιήσαμε αλυσίδες, αλλά και δεν χρειάστηκε να ?κλειδώσουμε? την τετρακίνηση όσο κινούμασταν στην χιονισμένη και παγωμένη άσφαλτο. Την χρησιμοποιήσαμε μόνο όταν θελήσαμε να ?πατήσουμε? χωματόδρομο με πολλά εκατοστά χιόνι, συμπαγή πάγο και με μεγάλες κλίσεις. Άλλωστε από το 1997 που έκανε το μοντέλο την εμφάνισή του, θεωρούμε ότι έβγαλε πολλές φορές ασπροπρόσωπους χιλιάδες οδηγούς που βρέθηκαν ή επιδίωξαν να βρεθούν σε ανάλογες καταστάσεις.

Το νέο μοντέλο ενδείκνυνται για σκληροτράχηλη χρήση σε βουνό ή σε πεδιάδα με μεγάλες ανωμαλίες. Σε αυτό βοηθάει από τη μία το μεγάλο ύψος του από το έδαφος και από την άλλη η μεγάλη του ιπποδύναμη.

Εφοδιάζεται από ένα πανίσχυρο και στιβαρό πλαίσιο, που σε συνδυασμό με το δυνατό κινητήρα ανεβάζει ψηλά τον πήχη στον ανταγωνισμό. Το Navara NP300 που οδηγήσαμε με τον 2.3 λίτρων diesel κινητήρα και τους 190 ίππους είχε δυνατότητα επιλογής κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.

Το σύστημα εμπλοκής και απεμπλοκής της τετρακίνησης γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ο οδηγός καλείται να επιλέξει είτε κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες είτε τη λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και με ταχύτητες έως 100χλμ./ώρα. Επιπλέον, υπάρχει η επιλογή 4LO που αφορά σε απότομες και ολισθηρές κλίσεις ή γενικότερα πολύ δύσκολα σημεία εκτός δρόμου.

Το πακέτο του εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης συμπληρώνουν τα Cruise Control, Hill Descent Control (HDC) και Hill Start Assist (HSA), το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless entry), η πίσω κάμερα οπισθοπορίας αλλά και οι αισθητήρες παρκαρίσματος.

Αυτό που μας έκανε εντύπωση, εκτός των υπολοίπων δυνατοτήτων του στις εκτός δρόμου διαδρομές, είναι το όμορφο και πλούσιο εσωτερικό, που αν και Pick up θυμίζει ξεκάθαρα επιβατικό όχημα. Από εκεί και πέρα εφοδιάζεται με μια σειρά νέες τεχνολογίες όπως το σύστημα Περιμετρικής Θέασης (Around View Monitor), το σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Forward Emergency Barking) και άλλα καλούδια που κάνουν εύκολη τη ζωή του οδηγού.
Η καμπίνα επιβατών του νέου Navara πραγματικά εντυπωσιάζει με την μοντέρνα της εικόνα. Tα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά καλοφινιρισμένα και δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε καμπίνα επιβατικού αυτοκινήτου. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες, ενώ υπάρχουν παντού αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα. Αν και η καμπίνα έγινε πιο ευρύχωρη, εντούτοις το ωφέλιμο μήκος της καρότσας αυξήθηκε κατά 6,7 εκατοστά σε σχέση με τον προκάτοχο του και πλέον ανέρχεται στα 1.578 χιλιοστά. Παράλληλα, η Nissan διατηρεί το πρωτοποριακό σύστημα ραγών εντός της καρότσας, που περιλαμβάνει ειδικά κανάλια ?βαρέως τύπου- στα πλευρικά τοιχώματα.
Ο 2,3λιτρος πετρελαιοκινητήρας με το διπλό turbo αποδίδει 190 ίππους και 450 Nm ροπής. Στην πράξη ο κινητήρας κινεί άνετα το σχεδόν 2 τόνων Navara και εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία από χαμηλά. Η μέση κατανάλωση στο ταξίδι που πραγματοποιήσαμε ήταν κοντά στα 8,6 λίτρα στα 100 χλμ όμως στον κύκλο της πόλης η κατανάλωση αυξήθηκε στα 10,6 λίτρα 100 χλμ.

Στο ταξίδι η δύναμη του γίνεται εύκολα αντιληπτή και αν και χωρίς βάρος δεν εντοπίσαμε αναπηδήσεις του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Παράλληλα, οι τεράστιες διαδρομές της ανάρτησης και οι τροχοί των 18 ιντσών περνούν με ευκολία κάθε εμπόδιο. Στο ταξίδι διαπιστώσαμε μικρούς θορύβους, που όμως κυμαίνονται στα φυσιολογικά επίπεδα της κατηγορίας. Από την άλλη μας άρεσε η ψηλή θέση οδήγησης που σε κάνουν να βλέπεις πολύπλευρα την κατάσταση στο δρόμο.

Για να αποκτήσει κάποιος αυτό το θηρίο (Navara Double Cab) που οδηγήσαμε αρκεί να αποφασίσει να δαπανήσει 27.190 ευρώ.

Πηγή: Praktoreio-sport