Δεν ήταν εύκολη απόφαση: να καταργείς την παρουσία σου σε μια πολύ σημαντική κατηγορία, αυτή των μικρομεσαίων οικογενειακών όπου μάλιστα έχεις γράψει ιστορία με μοντέλα όπως το Sunny. Κι όμως, η Nissan έβλεπε τότε πολύ πιο μπροστά από εμάς, όταν αποφάσισε την καρατόμηση του Almera. ΟΚ, στη χώρα μας όπως και σε άλλες “ειδικές αγορές” εμφανίστηκε το Tiida, αλλά μη γελιόμαστε: ήρθε κι έφυγε εντελώς απαρατήρητο. Κάτι που δεν σκοπεύει να κάνει το νέο Pulsar που μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά με κύρια όπλα του τη σχεδίαση, την τεχνολογία, την ευρυχωρία και τους άκρως ενδιαφέροντες κινητήρες βενζίνης και diesel.
Φουλ της ευρυχωρίας
Σχεδιαστικά, το Pulsar υιοθετεί το πετυχημένο στυλ του νέου Qashqai συνδυάζοντας το αιχμηρό εμπρός μέρος με έντονες ακμές στο καπό, στο πλάι και πίσω. Περνώντας στο λιτό εσωτερικό συναντάμε μπόλικες θήκες για μικροαντικείμενα και αρκετά προσεγμένα υλικά, μαλακά στο επάνω μέρος, σκληρά χαμηλότερα και κάποια οικονομικής επιλογής σε μερικά σημεία. Κυρίαρχο εμφανισιακά στοιχείο είναι η κεντρική κονσόλα που σου δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται.
Βέβαια, το ατού εδώ είναι οι χώροι που χτυπάνε ταβάνι στην κατηγορία, χάρη και στο μεταξόνιο των 2.700 mm. Ειδικά πίσω, τον αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι θα τον ζήλευαν μεσαία πολυμορφικά. Είναι από τις περιπτώσεις που η φράση “κάθεσαι σταυροπόδι” δεν είναι υπερβολή, είναι πραγματικότητα. Ακόμη και ένα τρίτος επιβάτης δεν θα χρειαστεί να κάνει σημαντικές παραχωρήσεις για να βολευτεί στη μέση του πίσω καθίσματος. Πολύ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ που με χωρητικότητα 385 λίτρα ικανοποιεί κάθε οικογενειακή ανάγκη. Μόνη παραφωνία, το σκαλοπάτι που δημιουργείται στο πάτωμα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες του καθίσματος.
Ο εξοπλισμός είναι ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του Pulsar, με τη μεσαία έκδοση Acenta της δοκιμής να διαθέτει στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, έξυπνο κλειδί, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, 6 αερόσακους και ESP. Η ακόμη πιο πλούσια Techna είναι πολύ Hi Tech για τα δεδομένα της κατηγορίας και περιλαμβάνει εκτός των άλλων το σύστημα πολυμέσων NissanConnect για πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones, αλλά και το Safety Shield, ένα ολοκληρωμένο “δίχτυ ασφαλείας” με στοιχεία όπως το Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, το Σύστημα Ανίχνευσης Κινούμενων Εμποδίων και η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου.
Μοτερικά
Η γκάμα του Pulsar αρχικά περιλαμβάνει δύο επιλογές κινητήρα. Για όσους επιμένουν στο ξέσπασμα της βενζίνης, ο 1.2 Turbo με τους 115 ίππους έχει την απάντηση. Στην περίπτωσή μας, κάτω από το καπό φωλιάζει ο εξαιρετικός 1.5 diesel των 110 ίππων, ο οποίος μας έχει εντυπωσιάζει με τη ροπάτη λειτουργία του όπου κι αν τον έχουμε συναντήσει, από μοντέλα της Nissan και της Renault μέχρι της Mercedes-Benz. Το Pulsar δεν αποτελεί εξαίρεση, αφού η προθυμία από τις χαμηλές στροφές συνδυάζεται με δύναμη στις μεσαίες και οικονομία σε κάθε περίπτωση. Είναι σχετικά εύκολο με προσεκτική οδήγηση και με βοηθούς το “απλωμένο” σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο και το στάνταρ Start/Stop, να δεις τιμές κατανάλωσης κάτω από 6,0 lt/100 km στο trip. Ειδικά στο ήρεμο ταξίδι βλέπεις άνετα νούμερα με το ‘4’ μπροστά, όχι μακριά από τα 3,6 lt/100 km που ανακοινώνει επίσημα ως μέση τιμή ο κατασκευαστής. Την ίδια στιγμή, με τις εκπομπές CO2 στα 94 g/km γλιτώνεις και τα τέλη κυκλοφορίας!
Είναι η ροπή των 260 Nm η οποία εμφανίζεται από τις μόλις 1.600 rpm που σε βοηθά, τόσο στην οικονομία όσο και όταν θέλεις να κινηθείς σβέλτα. Και όταν λέμε σβέλτα, το Pulsar 1.5 D επιταχύνει στα 100 km/h από στάση στον αξιοπρεπέστατο χρόνο των 11,5 sec και μέχρι την τελική των 190 km/h, αν και το φόρτε του είναι οι ρεπρίζ. Απλά σανιδώνεις το γκάζι και το Pulsar προσπερνά σβέλτα και με ασφάλεια.
Με γαλλική ανατροφή
Αυτό που χαρακτηρίζει όμως το νέο χάτσμπακ της Nissan στην οδήγηση, είναι ο ιδανικός τρόπος που συνδυάζει όλα όσα αναζητά ο οικογενειάρχης. Εκτός από οικονομικό και σβέλτο, είναι πολύ άνετο, ασφαλέστατο και ευκολοδήγητο. Η ανάρτηση θυμίζει γαλλική κατασκευή και απορροφά υποδειγματικά κάθε είδους ανωμαλίες, χωρίς όμως να βάζει σε δεύτερη μοίρα την οδική συμπεριφορά. Όχι, το Pulsar δεν είναι το χάτσμπακ που θα σε εξιτάρει οδηγικά. Είναι όμως αυτό που στρίβει σωστά, ισορροπημένα, χωρίς έντονες κλίσεις ή άτσαλες αντιδράσεις και με το ESP να σε βοηθά όταν το παρακάνεις. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ξεκούραστα. Μόνη μας παρατήρηση εδώ είναι ο θόρυβος που διαπερνά την ηχομόνωση. Δεν είναι πολύς αλλά αν δεν ακούς μουσική γίνεται αισθητός. Δεν είναι ούτε συγκεκριμένος, καθώς αποτελεί μια μίξη από τον κινητήρα, τον αέρα και την κύλιση. Δεν είναι κάτι σημαντικό, αλλά όταν δεν έχεις κάτι ουσιαστικό να του προσάψεις ψάχνεις στις λεπτομέρειες…
ΠΗΓΗ: gocar.gr