Επιστροφή στο Ντουμπρόβνικ, τριάντα χρόνια μετά! Τότε, έφηβοι και γονείς χώθηκαν σε ένα πούλμαν για γνωριμία με τις Δαλματικές ακτές. Τώρα ένα τσούρμο δημοσιογράφοι συμπληρώνουν το παζλ επιβατών σε πτήσεις από κάθε πλευρά της Ευρώπης, με τελικό προορισμό το διαμάντι της Αδριατικής. Και στις δυο περιπτώσεις στο όνομά μου υπήρχε τσεκαρισμένο εισιτήριο, όμως στην δεύτερη περίπτωση ο σκοπός δεν ήταν τουριστικός, αλλά η επίσημη παρουσίαση και οδηγική γνωριμία με το νεότερο Nissan Micra. Ένα ισχυρό χαρτί της supermini σκηνής που επέλεξε το Ντουμπρόβνικ σαν σηματωρό της εμπορικής άνθησης που ευελπιστεί να φέρει στα ταμεία της Nissan.
Ένα ολοκληρωτικά νέο Micra που τρυπώνει με το καλημέρα στην αφρόκρεμα της δημοφιλούς κατηγορίας και καλοβλέπει κορυφή. Μεγαλύτερο και με όλες τις επίκαιρες ανάγκες, ενός σύγχρονου supermini.
Επιστροφή στα ευρωπαϊκά σαλόνια
Μια ματιά στο πρόσφατο παρελθόν, συναντά την 4η γενιά Micra (K13) να κυκλοφορεί σαν ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο με διαθεσιμότητα σε περισσότερες από 100 χώρες. Προσιτό, φιλικό και με απαράμιλλη συνεπεία στην αξιοπιστία, είναι τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές, ουσιαστικά όμως αποστασιοποιήθηκε από το ευρωπαϊκό δρόμο που χάραζε ο ανταγωνισμός και περιφερόταν κάπου ανάμεσα στην κλάση A και Β με χαμένη ταυτότητα.
Η 5η γενιά όμως, που έχει στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω της, επέστρεψε εκεί που ανήκει. Το δυναμικό comeback δεν είναι διαδικαστικό, έχει μεταφερθεί και η γραμμή παραγωγής στην γηραιά ήπειρο (στο Φλιν της Γαλλίας). Το νέο Micra έχει βλέψεις πρωταθλητισμού και την αρχή στην επιχειρηματολογία έχει η σχεδίαση. Το βλέπεις και λες αβίαστα: τώρα μάλιστα! Δυναμικό παντού, από την μάσκα σε σχήμα V μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια που τρέχει στο κορμί του, το νεότερο Micra βούτηξε στην σχεδιαστική έμπνευση και βγήκε ωφελημένο. Ένα πάντρεμα ακμών και καμπύλων περιτριγυρίζει το αμάξωμα και δίνει στο νεότερο supermini της Nissan ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (0,29) και μια άκρως ενδιαφέρουσα και νεανική εικόνα που αναζητάς σήμερα. Τα σχεδιαστικά highlight πολλά, με την αιωρούμενη τύπου coupe οροφή, τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και τις αρρενωπές γωνίες να κλέβουν την παράσταση. Η πρόσφατη παράδοση της Nissan με τα Qashqai και Juke αποδεικνύει ότι έχουν τον τρόπο τους οι Ιάπωνες να κερδίσουν ματιές και θαυμαστές. Έτσι και το Micra ποντάρει πολλά στις σπορ γραμμές και στο επιθετικό look.
Εναρμονισμένο στις σύγχρονες διαστάσεις ενός supermini, σε σχέση με την 4η γενιά έχει κερδίσει μήκος (174 mm) και πλάτος (78 mm) και έχει χαμηλώσει (55 mm), χωρίς να ξεφεύγει από την 4μετρη λογική (συνολικό μήκος 3.999 mm) που συνηθίζεται στην κατηγορία. Τα LED ημέρας περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις και τα full LED προαιρετικά στις πλουσιότερες, οι οποίες διαθέτουν επίσης πλήρες ρεπερτόριο σύγχρονων τεχνολογιών που χρειάζεται να αφιερώσεις χρόνο και χώρο για να τα αναφέρεις. Το Intelligent Emergency Braking αναλαμβάνει το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου και διαθέτει αναγνώριση πεζών, θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Στα προηγμένα συστήματα που συναντάς στο νέο Micra περιλαμβάνονται το Lane Departure Prevention (για αποφυγή αλλαγής λωρίδας), το Around View Monitor (για πανοραμική θέαση, μέσω καμερών), το Traffic Sign Recognition (αναγνωρίζει σήματα Κ.Ο.Κ), το High Beam Assist (υποβοήθηση στη μεγάλη σκάλα φώτων) και το Blind Spot Warning (προειδοποίει για τυφλά σημεία), ενώ στα ηλεκτρονικά ευστάθειας περιλαμβάνονται τα Active Ride και Active Trace Control που βελτιστοποιούν την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η χρωματική παλέτα είναι κατάλληλη για ικανοποιήσει όλα τα γούστα, ενώ η δυνατότητα εξατομίκευσης είναι διαθέσιμη με παραπάνω από 100 επιλογές που προκύπτουν από συνδυασμό αυτοκόλλητων, διαφορετικών σχεδίων στους τροχούς, και άλλων λεπτομερειών και ενθέσεων που χαρίζουν νεανισμό και δυναμισμό στο ήδη ενδιαφέρον σχεδιαστικά αμάξωμα.
Η εξατομίκευση συνεχίζεται και στο εσωτερικό αν το επιθυμεί ο μελλοντικός ιδιοκτήτης, με συνδυασμό χρωμάτων σε δέρμα και επενδύσεις που μπορείς να «ντύσεις» την δημιουργική σχεδιαστικά καμπίνα. Καθολικά σύγχρονη εικόνα με ευρωπαϊκό αέρα, μαλακότερα υλικά και κομψές διχρωμίες συνθέτουν ένα καλοφτιαγμένο ταμπλό και συνολικά ένα νοικοκυρεμένο και ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη συναρμολόγηση. Ένας ευανάγνωστος πίνακας οργάνων συνδυάζει τις αναλογικές με ψηφιακές ενδείξεις και πλήθος πληροφοριών που συμπληρώνονται και από την έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που προσφέρει συμπληρωματικές πληροφορίες για το αυτοκίνητο, δυνατότητες συνδεσιμότητας, πλοήγησης και ψυχαγωγίας. Κερασάκι στον πλούτο του εξοπλισμού του νέου Micra είναι η συνεργασία με την BOSE και συγκεκριμένα το ηχοσύστημα που περιλαμβάνει προσκέφαλο οδηγού με ενσωματωμένο ηχείο της εταιρείας και δημιουργεί πρωτόγνωρη surround ακουστική εμπειρία που δύσκολα συναντάς σήμερα ακόμα και σε μεγαλύτερες κατηγορίες - ακόμα και premium.
Η αύξηση των διαστάσεων και η γενναία αύξηση (+75 mm) στο μεταξόνιο (2.525 mm) έχουν δημιουργήσει χώρους για ευρωπαϊκά αναστήματα, ενώ και ο αντίστοιχος για τις αποσκευές (300 lt) δεν θα αφήσει παράπονα για τις μεταφορικές του δυνατότητες. Η μοντέρνα έκφραση του Micra, πέραν της εικόνας προσφέρει εξαιρετική θέση οδήγησης με πολλαπλή ρύθμιση τιμονιού και απροβλημάτιστη εργονομία. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και σωστά σε στήριξη και μόνο οι φαρδιές κολώνες πίσω περιορίζουν την ορατότητα.
Το νεότερο Micra θα είναι διαθέσιμο με δυο βενζινοκινητήρες και τον γνωστό turbodiesel των 1.5 lt. Ένας τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός χιλιάρης με 73 ίππους και 95 Nm ροπή θα είναι η βάση, ο υπερτροφοδοτούμενος επίσης τρικύλινδρος των 898 cc αναλαμβάνει να δώσει αίγλη στις βενζινοκίνητες επιδόσεις με 90 ίππους και 140 Nm ροπής και ο πετρελαιοκινητήρας με 90 ίππους και 220 Nm ροπής έρχεται ως συνώνυμο απόδοσης και οικονομίας. Και οι τρείς τους πληρούν προδιαγραφές EURO6, συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και υπόσχονται καλές επιδόσεις. Η Nissan δεν ανακοινώνει ακόμα επιπλέον στοιχεία για τον ατμοσφαιρικό χιλιάρη, όμως για τους υπερτροφοδοτούμενους δίνει 0-100 km/h σε 12,1’’ και 11,9’’ και τελική ταχύτητα 175 km/h και 179 km/h, για τον βενζινοκινητήρα και τον turbodiesel αντίστοιχα. Συγκρατημένη εμφανίζεται και η μέση κατανάλωση με τις ανακοινώσιμες τιμές να σημαδεύουν τα 4,4 lt/100 km για τον εννιακοσάρη και 3,2 lt/100 km για τον πετραλαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων.
Μια ματιά στο πρόσφατο παρελθόν, συναντά την 4η γενιά Micra (K13) να κυκλοφορεί σαν ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο με διαθεσιμότητα σε περισσότερες από 100 χώρες. Προσιτό, φιλικό και με απαράμιλλη συνεπεία στην αξιοπιστία, είναι τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές, ουσιαστικά όμως αποστασιοποιήθηκε από το ευρωπαϊκό δρόμο που χάραζε ο ανταγωνισμός και περιφερόταν κάπου ανάμεσα στην κλάση A και Β με χαμένη ταυτότητα.
Η 5η γενιά όμως, που έχει στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω της, επέστρεψε εκεί που ανήκει. Το δυναμικό comeback δεν είναι διαδικαστικό, έχει μεταφερθεί και η γραμμή παραγωγής στην γηραιά ήπειρο (στο Φλιν της Γαλλίας). Το νέο Micra έχει βλέψεις πρωταθλητισμού και την αρχή στην επιχειρηματολογία έχει η σχεδίαση. Το βλέπεις και λες αβίαστα: τώρα μάλιστα! Δυναμικό παντού, από την μάσκα σε σχήμα V μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια που τρέχει στο κορμί του, το νεότερο Micra βούτηξε στην σχεδιαστική έμπνευση και βγήκε ωφελημένο. Ένα πάντρεμα ακμών και καμπύλων περιτριγυρίζει το αμάξωμα και δίνει στο νεότερο supermini της Nissan ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (0,29) και μια άκρως ενδιαφέρουσα και νεανική εικόνα που αναζητάς σήμερα. Τα σχεδιαστικά highlight πολλά, με την αιωρούμενη τύπου coupe οροφή, τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και τις αρρενωπές γωνίες να κλέβουν την παράσταση. Η πρόσφατη παράδοση της Nissan με τα Qashqai και Juke αποδεικνύει ότι έχουν τον τρόπο τους οι Ιάπωνες να κερδίσουν ματιές και θαυμαστές. Έτσι και το Micra ποντάρει πολλά στις σπορ γραμμές και στο επιθετικό look.
Εναρμονισμένο στις σύγχρονες διαστάσεις ενός supermini, σε σχέση με την 4η γενιά έχει κερδίσει μήκος (174 mm) και πλάτος (78 mm) και έχει χαμηλώσει (55 mm), χωρίς να ξεφεύγει από την 4μετρη λογική (συνολικό μήκος 3.999 mm) που συνηθίζεται στην κατηγορία. Τα LED ημέρας περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις και τα full LED προαιρετικά στις πλουσιότερες, οι οποίες διαθέτουν επίσης πλήρες ρεπερτόριο σύγχρονων τεχνολογιών που χρειάζεται να αφιερώσεις χρόνο και χώρο για να τα αναφέρεις. Το Intelligent Emergency Braking αναλαμβάνει το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου και διαθέτει αναγνώριση πεζών, θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Στα προηγμένα συστήματα που συναντάς στο νέο Micra περιλαμβάνονται το Lane Departure Prevention (για αποφυγή αλλαγής λωρίδας), το Around View Monitor (για πανοραμική θέαση, μέσω καμερών), το Traffic Sign Recognition (αναγνωρίζει σήματα Κ.Ο.Κ), το High Beam Assist (υποβοήθηση στη μεγάλη σκάλα φώτων) και το Blind Spot Warning (προειδοποίει για τυφλά σημεία), ενώ στα ηλεκτρονικά ευστάθειας περιλαμβάνονται τα Active Ride και Active Trace Control που βελτιστοποιούν την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η χρωματική παλέτα είναι κατάλληλη για ικανοποιήσει όλα τα γούστα, ενώ η δυνατότητα εξατομίκευσης είναι διαθέσιμη με παραπάνω από 100 επιλογές που προκύπτουν από συνδυασμό αυτοκόλλητων, διαφορετικών σχεδίων στους τροχούς, και άλλων λεπτομερειών και ενθέσεων που χαρίζουν νεανισμό και δυναμισμό στο ήδη ενδιαφέρον σχεδιαστικά αμάξωμα.
H σύντομη οδηγική γνωριμία με το αυτοκίνητο ξεδίπλωσε τις αρετές με το καλημέρα. Επικοινωνιακό πάτημα, άμεσο τιμόνι και διάθεση να απλώσεις τις επιδόσεις χωρίς να συμβιβάσεις ρυθμό. Διαπιστώνεις ότι το μελετημένο ζύγισμα από την ανάρτηση προσφέρει μια σπορτιφ γεύση συμπεριφοράς που δεν σπαταλά χρόνο και μέτρα μέχρι να σε ενημερώσει για τα τεκτενόμενα. Δεμένη αίσθηση που συνοδεύεται από καλή ποιότητα κύλισης και σωστή αεροδυναμική ώστε να χαρακτηρίσεις την καμπίνα καλοτάξιδη και το αυτοκίνητο πρόθυμο να το οδηγήσεις γρήγορα. «Χτισμένο» σε μια εξέλιξη της πλατφόρμας του Note (Nissan V-Platform) ανακαλύπτεις ότι η στιβαρότητα δεν λείπει, αντιθέτως «φωνάζει» ότι μπορεί να αντέξει ίππους και μας αφήνει σε αναμονή για μελλοντικά σπορ σχέδια της Nissan.
Με τον βενζινοκινητήρα των 90 ίππων αντιλαμβάνεσαι ότι η απόδοση είναι σωστά απλωμένη αρκεί να μην ξεχαστείς με μεγάλη σχέση και τις στροφές στον κινητήρα κάτω από τις 2.000 rpm. Oι μακριές σχέσεις στο θετικό σε λειτουργία κιβώτιο παρόλα αυτά σερβίρουν καλά τις επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο με βάρος χιλίων κιλών και το Micra διαπρέπει σε ευθείες και στροφές. Ομοίως τα καταφέρνει και το 80 κιλά βαρύτερο turbodiesel που έχει την ροπή με το μέρος του και ξεγελά το έξτρα βάρος.
Με θετικές εντυπώσεις από την απόδοση των δυο κινητήρων απολαμβάνεις την ευελιξία και την σχέση εμπιστοσύνης που χτίζει στον οδηγό του. Μπορείς να το πιέζεις σε στριφτερες διαδρομές, μπορείς να απολαμβάνεις την αποτελεσματικότητα του που συνοδεύεται και από μεστές πληροφορίες στα αισθητήρια του οδηγού, μπορείς όμως να το γεύεσαι εκδρομικά και να αναγνωρίζεις την φιλικότητά του. Το νέο Micra ικανοποιεί γούστα και ανάγκες στοχεύοντας σε ευρύ κοινό.
ΠΗΓΗ: gocar.gr