Με λίγα λόγια, η Audi δικαιωματικά πλέον μπορεί να τοποθετήσει το σπορ αυτοκίνητό της απέναντι σε μοντέλα της αδελφή Porsche!
Παραδοσιακά στο ΤΤ υπερίσχυε η άποψη των μηχανικών της Audi και όχι των ανθρώπων του marketing. Κοινώς, είναι ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε με γνώμονα την οδηγική απόλαυση του οδηγού και όχι την επιτυχία στις πωλήσεις! Φτάσαμε στην τρίτη γενιά και ταξιδεύοντας με τη δίλιτρη τετρακίνητη έκδοση πραγματικά ενθουσιαστήκαμε τόσο από την οδική συμπεριφορά όσο και από τη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Εξωτερικά το TT έχει ένα απέριττο μινιμαλιστικό σχήμα με λεπτομέρειες που ενθουσιάζουν, όπως το φως των φλας που «ρέει».
Μπαίνοντας στο εσωτερικό τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα με τη ρομβοειδή διαμόρφωση -του αυτοκινήτου της δοκιμής μας- πραγματικά γοητεύουν με την εμφάνιση αλλά και τη λειτουργικότητά τους. Εκεί που τα πράγματα ξεφεύγουν είναι στη σχεδίαση του ταμπλό.
Το ΤΤ δείχνοντας τη μορφή για τα Audi του μέλλοντος έχει μια ηλεκτρονική κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών με 4πύρηνο επεξεργαστή και ισχυρή κάρτα γραφικών. Εκτός από το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, το μέγεθος των οποίων μπορείς να μεταβάλεις, απεικονίζονται το σύστημα multimedia, το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης. Το ΤΤ της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro και το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (S tronic).
Ο δίλιτρος υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας απόδοσης 230 PS έρχεται σε λειτουργία με το πάτημα ενός κουμπιού. Ο ήχος της εξάτμισης με τις δύο απολήξεις ακροβολισμένες στον πίσω προφυλακτήρα είναι από «φτιαχτικός» στη χαρτογράφηση Comfort μέχρι... τρομακτικός στη χαρτογράφηση Dynamic. Αν γεμίσεις την πρώτη και αλλάξεις σε δευτέρα χωρίς να αφήσεις γκάζι, ξυπνάς όλα τα μωρά και γυρίζεις όλα τα κεφάλια...
Το ΤΤ κινείται εντός πόλης χωρίς συμβιβασμούς, αλλά δεν φτιάχτηκε γι’ αυτό. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει απρόσμενα άνετα για σπορ αυτοκίνητο, ενώ στις πίσω θέσεις θα βολευτούν άνετα δύο παιδιά. Η πολύ καλή αεροδυναμική κρύβει τουλάχιστον 50 km/h, οπότε χρειάζεται προσοχή για να μη βρίσκεσαι συνεχώς εκτός ορίων.
Θέλω κι άλλο!
Σε δρόμο με στροφές το TT είναι συγκλονιστικό. Η μορφολογία του εδάφους της χώρας μας αλλά και το συνήθως γλιστερό οδόστρωμα καθιστούν τα δυνατά τετρακίνητα αυτοκίνητα ιδανικά. Οπως χτες τα Impreza/EVO και σήμερα τα A45/S3, το ΤΤ είναι απολαυστικό από στροφή σε στροφή. Η δύναμη κατανέμεται σταθερά στους τέσσερις τροχούς ,με έμφαση στον πίσω άξονα για καλύτερο κοντρόλ. Εχοντας τέλεια θέση οδήγησης με τα paddles πίσω από το τιμόνι, αλλάζεις ταχύτητες αστραπιαία, χαράζεις τροχιές από στροφή σε στροφή και απολαμβάνεις. Χάρη στην τετρακίνηση μπορείς να πατήσεις νωρίτερα γκάζι στην έξοδο, ενώ στα φρένα και στις απότομες αλλαγές πορείας η άριστη κατανομή βάρους, οι ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος και η ισορροπία κρατήματος ανάμεσα στους δύο άξονες επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί σε ρυθμούς αγωνιστικούς με απίστευτη άνεση. Το ΤΤ πάει χωρίς ιδιαίτερη πίεση και με περίσσεια ενεργητικής ασφάλειας πιο γρήγορα απ’ ό,τι πήγαιναν αγωνιστικά αυτοκίνητα πριν από μια δεκαετία. Πρόκειται για ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει, το συγκρίνουμε μόνο με την Cayman σε αίσθηση, κράτημα και ομοιογενή συμπεριφορά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 230 PS/4.500 rpm
Ροπή: 37,8 kgm/1.600-4.300 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 5,3 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 9,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 149 gr/km
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη, αυτοματοποιημένο 6 σχέσεων (S tronic)
Βάρος: 1.410 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.177/1.832/1.353 mm
Χώρος αποσκευών: 305 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 253 ευρώ
Τιμή: 54.800 ευρώ
Πηγή: protothema.gr