Παρότι η γαλλική εταιρεία όλη τη δεκαετία του 2000 είχε μονοπωλήσει τους τίτλους στο WRC, δεν είχε ποτέ κατασκευάσει μια γρήγορη έκδοση παραγωγής του «τότε» όπλου της, του C4. Κάτι που είχε σαφώς σχολιαστεί αρνητικά, αφού άφηνε «ασύνδετη» την αγωνιστική με την εμπορική δραστηριότητα.

Αυτό ήταν παράδοξο, ιδιαίτερα διότι τη δεκαετία του 90, η γαλλική εταιρεία είχε κάνει μια πολύ καλή εμπορική πορεία με τις γρήγορες εκδόσεις VTS των τότε μοντέλων της Saxo και Xsara.

Όπως άφησε να εννοηθεί ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Peugeot – Citroen Κάρλος Ταβάρες σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε αναφορικά με την αγωνιστική δραστηριότητα της Citroen στο Μόντε Κάρλο, αυτό το λάθος μάλλον δεν θα επαναληφθεί. «Υπάρχουν κάποιες σκέψεις για αναβάθμιση των κινητήρων και επιπλέον εκδόσεις στη γκάμα» απάντησε, όταν ρωτήθηκε αν η Citroen έχει σκοπό να κεφαλαιοποιήσει την αγωνιστική της συμμετοχή και στις πωλήσεις.

Αυτό ωστόσο που επισημάνθηκε στη συνέχεια από τον Ξαβιέ Πεζό, τον υπεύθυνο ανάπτυξης νέων προϊόντων της Citroen, είναι ότι μια γρήγορη έκδοση του C3 θα έχει περισσότερο χαρακτήρα GT, παρά το σκληροπυρηνικό χαρακτήρα του 208 GTi για παράδειγμα. «Είναι λογικό να έχουμε σπορ μοντέλα στη γκάμα μας; Είναι. Ωστόσο θα πρέπει να διατηρούν το πλεονέκτημα άνεσης που χαρακτηρίζει τη μάρκα. Αυτή είναι η πρόκληση», ανάφερε χαρακτηριστικά.

Η Citroen έχει πάντως έτοιμο τον κινητήρα βενζίνης THP των 1.6 λίτρων, ο οποίος σε διάφορες εκδόσεις αποδίδει έως και 380 ίππους στο Peugeot 308 GTi. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολιτισμένο και αποδοτικό σύνολο, ιδανικό για τον χαρακτήρα που θα ήθελε η Citroen να δώσει σε ένα γρήγορο C3.