Το ολοκαίνουργιο πεντάπορτο ιαπωνικό μοντέλο που κατασκευάζεται μόνο στη Μεγάλη Βρετανία, συγκεντρώνει όλη την τεχνογνωσία και τεχνολογία της Honda.
Η μάρκα που διακρίνεται για την εφευρετικότητα της, αναβάθμισε όλους τους τομείς του αυτοκινήτου και για πρώτη φορά υιοθέτησε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης. Έμφαση έδωσαν στην ανάπτυξη των μοτέρ που έχουν χωρητικότητα 1.000 κ.εκ και 1.500 κ.εκ. Αυτές οι μονάδες συμπεριλαμβάνονται τα ισχυρότερα ατού του νέου μοντέλου για να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό στη μικρομεσαία κατηγορία.
Το πρόγραμμα των δοκίμων που διεξάγεται σήμερα στη Βαρκελώνη, ξεκίνησε με την έκδοση που φέρει το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης 1.000 κ.εκ. , το οποίο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Αυτή η μονάδα αποδίδει 129 ίππους.
Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 VTEC TURBO έχει μέγιστη ροπή των 20,2 χλγμ. η οποία παραγεται στις 2.250 σ.α.λ. με εξάρι κιβώτιο, ενώ με το CVT η ροπή διαμορφώνεται στα 18 χλγμ. και είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.700 σ.α.λ. και 4.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ιπποδύναμη 129 ίππων αποδίδεται στις 5.500 σ.α.λ. Οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 106 γραμ./χλμ. Σύμφωνα με το κατασκευαστή η έκδοση με CVT, η κατανάλωση στο μικτό κύκλο είναι 4,7 λίτρα/100χλμ.
Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι το αυτόματο κιβώτιο CVT έχει ανασχεδιαστεί και είναι το αποτέλεσμα ενός διετούς προγράμματος εξέλιξης. Τα χαρακτηριστικά του είναι παρόμοια με ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη τρέχουσας γενιάς. Προσφέρει πιο φυσική οδηγησιμότητα χάρη στο μηχανισμό ελέγχου ?πολλαπλών σχέσεων? που είναι αποκλειστικός στην Ευρώπη.
Προσομοιώνει επτά σχέσεις με βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση αλλαγών προσφέροντας στον οδηγό τη γνώριμη αίσθηση αλλαγών σχέσεων. Χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddles) προσφέρουν στον οδηγό την ευκαιρία να αναλάβει τον έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου στο μηχανικό πρόγραμμα.
Το CVT της Honda περιλαμβάνει δύο πρόσθετα προγράμματα που βελτιώνουν την ασφάλεια και οδηγησιμότητα ανάλογα με τις συνθήκες.
Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να υποστηρίξει τον οδηγό στο φρενάρισμα. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει επιβράδυνση, κατηφόρα ή επικείμενη στροφή λόγω ενεργοποίησης των φρένων, το EDDB αυξάνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του. Στη συνέχεια επιτρέπει στο όχημα να επιταχύνει άμεσα ξανά, μετά την επιβράδυνση ή το τέλος της στροφές.
Το Fast Off καταγράφει πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το γκάζι και διατηρεί τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του σε περιπτώσεις που η πίεση του πεντάλ είναι ανεπαρκής. Το σύστημα αυτό έχει δοκιμαστεί εκτενώς για τους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους υψηλών ταχυτήτων και πολλαπλών λωρίδων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός έχει προετοιμαστεί να προσπεράσει το προπορευόμενο όχημα, αλλά αδυνατεί να το εκτελέσει λόγω οχήματος που βρίσκεται στη διπλανή λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το γκάζι για να αφήσει το πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η προσπέραση.
Όπως διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε μια διαδρομή στα περίχωρα της Βαρκελώνης, το νέο αυτοκίνητο με τον χιλιάρη κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο έχει καλές επιδόσεις. Το μοτέρ αποδίδει ικανοποιητικά αλλά ο θόρυβος από την λειτουργία του στο ρελαντί είναι στα μέσα επίπεδα της κατηγορίας των αντίστοιχων μονάδων τριών κυλίνδρων. Όμως χάρη στην αποδοτική ηχομόνωση στο σαλόνι δεν εισέρχεται κανένας ενοχλητικός θόρυβος. Το μοτέρ ανεβάζει γρήγορα στροφές και η απόδοση του είναι καλύτερη κυρίως στις μεσαία κλίμακα των στροφών.
Το κιβώτιο είναι βελτιωμένο και αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις με ομαλό τρόπο. Οι ενστάσεις εστιάζονται στην αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης. Η αίσθηση που φθάνει στα χέρια του οδηγού θα ήταν καλύτερη, αν υπήρχε λιγότερη υποβοήθηση και είχαν επιλεγεί διαφορετικές ρυθμίσεις στη λειτουργία του. Όμως εύκολα συνηθίζεται η λειτουργία του και ο οδηγός προσαρμόζεται στη νέα διάταξη.
Η οδική συμπεριφορά είναι στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου με υποδειγματικό τρόπο και το πλαίσιο είναι στιβαρό. Ένσταση υπάρχει για την συμπεριφορά της πίσω ανάρτησης στις κλειστές στροφές.
Το νέο πεντάθυρο Civic hatchback θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στη βρετανική μονάδα παραγωγής της Honda και θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα ξεκινούν τον Ιούνιο.
Πηγή: Praktoreio-sport