Η Ford στη προσπάθεια της να αναδείξει τα στοιχεία της νέας γενιάς του Fiesta, πραγματοποίησε χθες στην 87η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, την παγκόσμια πρεμιέρα του ST.
Πρόκειται για μια μελέτη η οποία απευθύνεται σε απαιτητικούς οδηγούς. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον κινητήρα του αυτοκινήτου που υπόσχεται υψηλές επιδόσεις και αναβαθμισμένα ποσοστά οδικής συμπεριφοράς.
Ειδικότερα, ο νέος κινητήρας 1.5 EcoBoost, αποδίδει 200 ίππους και ροπή 29,6 χλγμ. Οι μηχανικοί εκτιμούν ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα θα ολοκληρώνεται σε 6,7΄΄.
Το μοτέρ χρησιμοποιεί τεχνολογία υπερσυμπίεσης, άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing για βελτιστοποιημένες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.
Ανακοινώθηκε ότι ο τρικύλινδρος κινητήρας προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές. Οι επιδόσεις αυξάνονται μέσω ενός νέου υπερσυμπιεστή με βελτιστοποιημένη τουρμπίνα για ταχύτερη πίεση υπερπλήρωσης και ελαχιστοποίηση της υστέρησης τούρμπο, πετυχαίνοντας πιο άμεση απόκριση.
Ένας νέος συνδυασμός τεχνολογίας άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου (στο θάλαμο καύσης και στον αυλό εισαγωγής) εξασφαλίζουν υψηλή ισχύ και απόκριση σε συνδυασμό με μειωμένες εκπομπές CO2, και βελτιωμένη απόδοση καυσίμου σε ελαφρύ φορτίο κινητήρα.
Η νέα τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford ? που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά για τον 1.0 EcoBoost και αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για τρικύλινδρο κινητήρα ? θα βελτιώσει περαιτέρω την κατανάλωση του Fiesta ST χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις. Για το σκοπό αυτό, θα σταματά αυτόματα την παροχή καυσίμου και τη λειτουργία των βαλβίδων σε έναν από τους κυλίνδρους όταν χρειάζεται, όπως στο ρολάρισμα ή σε διαδρομές με μικρές απαιτήσεις από τον κινητήρα. Η τεχνολογία μπορεί να απενεργοποιεί ή να ενεργοποιεί εκ νέου ένα κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου ? 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμμα του ματιού ? για κορυφαίες επιδόσεις χωρίς διακοπή.
Ο αλουμινένιος κινητήρας διαθέτει επίσης ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση βοηθώντας τον κινητήρα να φτάνει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες, και να αποδίδει πιο άμεσα, ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μέχρι τον υπερσυμπιεστή. Επίσης, περιλαμβάνεται τεχνολογία φίλτρου μικρο-σωματιδίων που μειώνει περεταίρω τις εκπομπές αιθάλης.
Για πρώτη φορά στη γκάμα του ST, προστέθηκαν τρία προφίλ οδήγησης (Drive Modes) που ρυθμίζουν τον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας, ακόμα και τον ήχο της εξάτμισης.
Σε Normal mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα, ο έλεγχος πρόσφυσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC), το ESE, ο ήχος της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα για να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση.
Σε Sport mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση κινητήρα, ενώ οι ρυθμίσεις του EPAS είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο κατά τη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξαγωγή και το ESE έχουν ρυθμιστεί ώστε να επιτείνουν τη σπορ χροιά της εξάτμισης και το θόρυβο του κινητήρα μέσα στην καμπίνα.
Σε Track mode, όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα για τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα, ο έλεγχος πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις ESC επιτρέπουν έντονες πλαγιολισθήσεις για οδήγηση στο όριο.
Το πλαίσιο σεταρισμένο από τη Ford Performance θα υποστηρίζεται από αναβαθμισμένη τεχνολογία Torque Vectoring Control που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας ισχύ πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό στις στροφές. Tο Three-mode ESC θα επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν, πλήρη παρέμβαση του συστήματος, ή περιορισμένη παρέμβαση, ή και πλήρη απενεργοποίησή του.
Η επόμενη γενιά Fiesta ST θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2018 σε τρίθυρο και πεντάθυρο αμάξωμα.