O σκοπός της εταιρείας για την τέταρτη γενιά του μοντέλου ήταν ένα αυτοκίνητο που να εντυπωσιάζει όποιον το οδηγεί.
Αντίθετα με το σύνηθες το νέο Swift έχει 1 cm μικρότερο μήκος από το μοντέλο που θα αντικαταστήσει, φτάνοντας τα 3,84 m. Παράλληλα το ύψος είναι χαμηλότερο και το πλάτος μεγαλύτερο, ώστε η εικόνα να είναι πιο δυναμική.
Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού όπως οι μαύρες κολόνες της οροφής και οι τονισμένοι ώμοι του αμαξώματος παραμένουν, οπότε το νέο μοντέλο είναι πιο επιβλητικό αλλά και με 8% καλύτερη αεροδυναμική.
Παρά το μικρότερο μήκος, το μεταξόνιο είναι 2 cm μεγαλύτερο, στα 2,45 m, κάτι που αποφέρει μεγαλύτερη καμπίνα και πορτμπαγκάζ 265 lt. Αυτό σημαίνει αύξηση 25% σε σχέση με το σημερινό.
Σχεδιαστικά η καμπίνα ακολουθεί τη γραμμή των σύγχρονων Suzuki κι έχει όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία άνεσης και επικοινωνίας με το αυτοκίνητο, ενώ σημαντική είναι και η αναβάθμιση ποιότητας που ανακοινώνει η Suzuki.
Η κεντρική κονσόλα «κοιτάζει» προς τον οδηγό, τα καθίσματα είναι ανασχεδιασμένα για περισσότερη άνεση και καλύτερη στήριξη, ενώ υπάρχει και μια οθόνη αφής 4,2 ιντσών που προβάλλει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.
Ένα από πλέον εντυπωσιακά του νέου Swift είναι πως ζυγίζει έως και 140 kg λιγότερο από το σημερινό μοντέλο, με ελάχιστο απόβαρο τα 840 kg μόλις. Το κλειδί σε αυτό είναι η νέα, ελαφριά και εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα HEARTECT, που εκτός των άλλων βελτιώνει το δείκτη NVH, κάνοντας την καμπίνα 3% πιο ήσυχη.
Παράλληλα η HEARTEC αποτελεί και τη βάση για την αναθεωρημένη ανάρτηση με γόνατα McPherson στο εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω σύστημα, τα οποία έχουν ρυθμιστεί σε όλες τις οδικές συνθήκες της Ευρώπης για περισσότερα από 10.000 km. Όπως και σε κάθε σύγχρονο Swift, ο σκοπός των μηχανικών ήταν η ενδιαφέρουσα οδηγική εικόνα.
Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες του νέου μοντέλου, δηλαδή τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη DUALJET των 90 ίππων που έχει γίνει 5% πιο οικονομικός και τον 3κύλινδρο τούρμπο 1.000άρη BOOSTERJET που τοποθετείται για πρώτη φορά στο Swift και αποδίδει 112 ίππους.
Η χειροκίνητη επιλογή και για τις δύο περιπτώσεις είναι ένα 5άρι κιβώτιο, ενώ η αυτόματη είναι ένα CVT για τον 1.2 κι ένα 6άρι για τον 1.0. Εκτός από τις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς υπάρχει και τετρακίνητη με το 1.200άρι μοτέρ.
Και με τους δύο κινητήρες διατίθεται και το ήπιο υβριδικό 12βολτο σύστημα της Suzuki, που αναλαμβάνει να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους. Η καλύτερη επίδοση της γκάμας ανήκει στο προσθιοκίνητο 1.200άρι, με μέση κατανάλωση 4 lt/100 km και 90 g CO2/km.
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στα συστήματα ασφάλειας του νέου Swift, με βασικότερο το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση που κάτι τέτοιο κριθεί απαραίτητο ώστε να αποφευχθεί ή έστω να μετριαστεί ένα ατύχημα.
Το ενεργό cruise control, η προειδοποίηση για ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα κίνησης και οι αυτόματοι προβολείς είναι μερικά μόνο από τα υπόλοιπα συστήματα του νέου Swift, τα οποία πλαισιώνονται από 6 αερόσακους και βελτιωμένο έλεγχο της ευστάθειας.
Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη τον Απρίλιο και σχεδόν ταυτόχρονα στη χώρα μας, οπότε και θα έχουμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας για αναλυτική δοκιμή.