Επτά χρόνια αργότερα, όταν κληθήκαμε και πάλι να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο ενθουσιαστήκαμε από την ποιότητα κύλισης, τους μεγάλους χώρους στην καμπίνα των επιβατών, τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο και από τον κινητήρα που είναι ζωηρός από τις χαμηλές στροφές, μα πάνω από όλα οικονομικός.
Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά) δεν προβληματίζει το μοντέλο στο χωματόδρομο. Αντίθετα δείχνει να του αρέσει. Οι διάφορες ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς όμως δύσκολα εμπόδια, είναι παιχνιδάκι για το Duster που δείχνει τις αρετές και τις καταβολές ενός SUV. Οι διαστάσεις (4315Χ1822Χ1695χιλ), αλλά και το μεγάλο μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,67 μέτρα δίνουν μεγάλη ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών, φιλοξενώντας άνετα και απροβλημάτιστα πέντε ενήλικες μαζί με τις μικροαποσκευές τους. Πολύ μεγάλος είναι και ο αποθηκευτικός χώρος που αγγίζει τα 475 λίτρα και φθάνει τα 1636 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Μπορεί να φιλοξενήσει και ψηλούς επιβάτες οι οποίοι έχουν αρκετό χώρο στα γόνατα και το κεφάλι.
Το εσωτερικό είναι λιτό. Αίσθηση προκαλεί η καλής ποιότητας πλαστικού σε όλο το ταμπλό, αλλά και η συναρμογή. Υπάρχουν κάποια θέματα με την εργονομία, που προσπερνιούνται -ωστόσο- εύκολα. Για παράδειγμα η κόρνα βρίσκεται στον αριστερό διακόπτη των φλας, ενώ χρειάζονται αρκετές διορθώσεις και στην κεντρική οθόνη. Αντίθετα μας ικανοποίησε η απόδοση του ηχοσυστήματος.
Εξωτερικά είναι όμορφο και διαθέτει κομψές γραμμές. Αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Renault. Με τις διαρκείς βελτιώσεις διατηρεί ψηλά τον πήχη μιας τίμιας πρότασης που μπορεί να δώσει λύσεις μετακίνησης εντός και εκτός δρόμου. Αίσθηση επίσης προκαλούν η μάσκα, τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω και οι φουσκωτοί θόλοι που του δίνουν οντότητα.
Η ευχάριστη έκπληξη του μοντέλου αποτέλεσε ο κινητήρας. Κάτω από το καπό του Duster βρίσκεται ο 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρας της Renault, ο οποίος πληροί πλέον τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro6. Οι 110 ίπποι κινούν υποδειγματικά το μοντέλο χαρίζοντας το 260 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ. Χαμηλές είναι και οι εκπομπές ρύπων (CO2) που εντοπίζονται στα 115 γραμμάρια στο χιλιόμετρο. Η μέση κατανάλωση στην πράξη κυμαίνεται γύρω στα 5,3 λίτρα/100χλμ άσχετα αν οι κατασκευαστές του δίνουν κοντά στα 4,5 λίτρα, ενώ στο ταξίδι αυτή πέφτει κοντά στα 4,5 λίτρα (4,3 λίτρα δίνει η εταιρεία). Μας άρεσε η κατανομή της δύναμης του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές. Όσο για τις επιδόσεις; Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,8 δευτερόλεπτα, από την στάση μέχρι τα πρώτα 400 μέτρα χρειάζεται 18,1 δευτερόλεπτα, ενώ από την στάση μέχρι και το πρώτο χιλιόμετρο χρειάζεται 34,2 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 169 χλμ/ώρα.
Η εμπρός ανάρτηση του μοντέλου στηρίζεται σε γόνατα McPherson, φοράει ελαστικά 215/65/R16, ενώ διαθέτει σύστημα έλεγχου πρόσφυσης και ευστάθειας στάνταρ. Στο δρόμο το νέο Duster δείχνει να μην προβληματίζεται. Το ίδιο και στο χωματόδρομο. Η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν μεταφέρει τις ανωμαλίες του δρόμου στην καμπίνα. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και αργό στην πληροφόρηση. Στις υψηλές ταχύτητες περνούν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στην καμπίνα.
Εν κατακλείδι το νέο μοντέλο της Dacia αποτελεί μια τίμια πρόταση. Με χαμηλή κατανάλωση, με ροπή από τα χαμηλά, με πολύ μεγάλους χώρους, με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο και με ποιότητα κύλισης σε άσφαλτο και χώμα, αποτελεί μια καλή πρόταση για οικογενειάρχες που θέλουν να έχουν ένα όμορφο και συνάμα με πολλές δυνατότητες SUV. Αρκεί να δαπανήσουν για την απόκτηση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης 18,680 ευρώ.
Πηγή: Praktoreio-sport