Παρότι ακόμα και σήμερα είναι ένα πολύ ισχυρός αντίπαλος στην κατηγορία B, το Polo θα έχει από το 2018 να αντιμετωπίσει πολύ νεότερους ανταγωνιστές, όπως τα νέα Fiesta, Ibiza και Yaris, για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

Η νέα του γενιά, της οποίας η αισθητική παραμένει ένα επτασφράγιστο μυστικό παρά τις ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες, θα κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο του 2017.

Το Polo που θα δούμε θα διαθέτει πολύ πιο νεανικές και δυναμικές γραμμές, σε μια προσπάθεια να μην αποτελεί πλέον τον πιο συντηρητικό εκπρόσωπο της κατηγορίας. Οι διαστάσεις θα αυξηθούν τόσο σε μήκος, όσο επίσης σε πλάτος και μεταξόνιο. Ωστόσ, το νέο πλαίσιο MQB στο οποίο θα βασίζεται θα του επιτρέπει να είναι πιο ελαφρύ και επομένως πιο οικονομικό.

Το εσωτερικό δεν αναμένεται να αλλάξει δραματικά και θα διατηρήσει την υψηλή ποιότητα, της απέριττες γραμμές και τη σοβαρή σχεδίαση, με την προσθήκη όμως πολλών νέων ψηφιακών συστημάτων. Επίσης θα υπάρχει η προαιρετική δυνατότητα ψηφιακού πίνακα οργάνων και μεγάλης οθόνης 8’’ για το σύστημα infotainment.

Σύμφωνα με αξιωματούχους της VW οι 14 διαφορετικές εκδόσεις του μοντέλου θα μειωθούν στη νέα γενιά, δίνοντας έμφαση στις πιο εμπορικές από αυτές. Βασικός κινητήρας θα είναι ο τρικύλινδρος turbo του 1.0 λίτρου, ενώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην ξαναδούμε τον τρικύλινδρο diesel των 1.4 λίτρων, υπέρ του 1.6. Επίσης, ο 1.4 TSi θα αντικατασταθεί, όπως και στο ανανεωμένο Golf, από το νέο σύνολο των 1.5 λίτρων.

Για τη μετάδοση θα χρησιμοποιηθούν χειροκίνητα κιβώτια 5 και έξι σχέσεων με βελτιωμένη λειτουργία, ενώ το αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων συνεχίζει, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο προηγμένα στην κατηγορία του.

Με την VW να έχει στα σχέδιά της την παρουσίαση ενός συμπαγούς SUV ως ανταγωνιστή των Renault Captur και Peugeot 2008, η ύπαρξη έκδοση Cross του Polo θεωρείται απίθανη στη νέα γενιά.