Η τεχνολογία των νέων κινητήρων στα νέα μοντέλα έχει ανέβει κατακόρυφα συνδυάζοντας υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. Υπάρχει για παράδειγμα πετρελαιοκινητήρας που έχει κατανάλωση μόλις 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, καθώς και βενζινοκινητήρας με 3,3 λίτρα. Τιμές ιδιαίτερα χαμηλές σε σχέση με τις αποδόσεις που προσεγγίζουν τα επίπεδα ενός κανονικού κινητήρα 1,6 λίτρων.

Ωστόσο, αυτό που διαπιστώνουμε όλοι είναι ότι οι καταναλώσεις που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι συνήθως μικρότερες από αυτές που βλέπουμε στην πράξη. Και είναι ως ένα σημείο φυσιολογικό, καθώς οι συνθήκες που πραγματοποιούνται οι δοκιμές των εταιρειών είναι ιδανικές, σε αντίθεση με την πραγματικότητα που επηρεάζουν την οικονομική οδήγηση αρκετοί παράγοντες.

Οι κινητήρες που δείχνουν να έχουν μέλλον είναι οι μικροί βενζινοκινητήρες, οι οποίοι έχουν μεγάλη δύναμη και χαμηλή κατανάλωση. Σήμερα με βάση τις μετρήσεις που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα οικονομικότερα μοντέλα στις καταναλώσεις είναι το Toyota Yaris με υβριδική τεχνολογία με 3,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, το Αudi A1 με τον κινητήρα του ενός λίτρου που αποδίδει 95 ίππους και έχει κατανάλωση 4,2 λίτρα, όσο και το Seat Ibiza 1.0 TSI με τους 95 ίππους,. Το Citroen DS 3 1,2 Pure Tech με τους 82 ίππους έχει κατανάλωση 4,3 λίτρα. Ίδιες καταναλώσεις έχουν επίσης το Ford Fiesta 1.0 Ecoboost, το Mitsubishi Space Star 1,2, το Opel Corsa 1,0 Ecotec 90 ps και το VW Polo 1.0 TSI με τους 110 ίππους. Χαμηλές καταναλώσεις έχουν επίσης, το Peugeot 208 1,2 Pure Tech 110 ps με 4,4 λίτρα και το Renault Clio 0.9 Tce με 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Πηγή: Praktoreio-sport