BMW ή Mercedes; Mercedes ή BMW; Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός; Πρόκειται για το ντέρμπι των αιωνίων στον κόσμο της αυτοκίνησης το οποίο βαστάει εδώ και δεκαετίες και που θα συνεχιστεί στο διηνεκές.

Με πρώτη ματιά θα έλεγε κανείς πως ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο μάρκες είναι φυσιολογικός μιας και τα τελευταία 40 χρόνια τουλάχιστον τα μοντέλα τους «πέφτουν» το ένα πάνω στο άλλο ένα προς ένα.

Βασικό χαρακτηριστικό και των δύο εταιρειών είναι η κίνηση στους πίσω τροχούς, οι προηγμένοι κινητήρες και η πολυτέλεια, αν και βέβαια και οι δύο την τελευταία 10ετία έχουν κάνει στροφή στο τούρμπο και την μπροστινή κίνηση ένεκα της μείωσης της κατανάλωσης και του κόστους παραγωγής.

Όμως παρά τα φαινόμενα, οι διαφορές ανάμεσα στις δύο μάρκες είναι σημαντικές. Τόσο μεγάλες, ώστε να δικαιολογούν μέχρι ενός σημείου την πόλωση, δηλαδή το χώρισμα του κοινού ανάμεσα σε δύο πλευρές.

Αφήνοντας τα ιστορικά δεδομένα στην άκρη καθώς και το πόσες και ποιες καινοτόμες τεχνολογίες έχει παρουσιάσει η κάθε μάρκα (η λίστα και των δύο είναι τεράστια και για αυτό άλλωστε θεωρούνται οι δύο σημαντικότεροι premium κατασκευαστές), η βασική διαφορά ανάμεσα στις δύο μάρκες είναι ο προσανατολισμός που έχουν τα μοντέλα της κάθε μίας.

Η BMW εστιάζεται στη σπορ οδήγηση, η Mercedes στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Τα μοντέλα της πρώτης έχουν για παράδειγμα πιο σφιχτή ανάρτηση από τα αντίστοιχα της Mercedes, τα οποία από την άλλη καταφέρνουν και σε απομονώνουν από τα εξωτερικά δρώμενα και να σε ταξιδεύουν ατσαλάκωτο ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα. Αυτό και μόνο θα αρκούσε για αρκετούς ώστε να καθορίσει την απόφαση για το ποια από τις δύο θα προτιμήσει όταν αγοράζει.

Φυσικά η κάθε μάρκα έχει κάνει ανοίγματα προς την αντίπερα όχθη ψαρεύοντας πελάτες η μία της άλλης, και εκεί είναι που θολώνει το τοπίο. Μία περισσότερο σπορ Mercedes και μία περισσότερο άνετη BMW μπερδεύουν τα πράγματα ακόμη και αν επί της ουσίας παραμένουν η κάθε μία πιστή στο είδος της.

Πράγμα όχι περίεργο αφού κάθε μοντέλο και των δύο εταιρειών εξελίσσεται με συνεχή επίβλεψη του πελατολογίου που περιμένει σε κάθε γενιά, αλλά παίρνει αυτό που έχει μάθει από την κάθε μάρκα. Είναι δύσκολο να ξεφύγουν και οι δύο προς άλλη κατεύθυνση….

Διαφορετική φιλοσοφία, επίσης, έχουν οι δύο αυτές μάρκες και όσον αφορά στην σχεδιαστική τους προσέγγιση. Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes έχει κάνει μία αισθητή στροφή στο νεανικό κοινό διατηρώντας όμως στο ακέραιο τα πολυτελή χαρακτηριστικά της. Πάρτε για παράδειγμα την CLA. Γεμάτη καμπύλες και έντονες ακμές είναι άκρως δυναμική και αρέσει στο νεανικό κοινό, ενώ ταυτόχρονα παραπέμπει σε μία υπερπολυτελή λιμουζίνα πολλών χιλιάδων ευρώ. Επιπλέον αυτού, κάτι που πρέπει να προσμετρηθεί στους σχεδιαστές του οίκου από την Στουτγάρδη είναι πως καταφέρνουν να διαφοροποιήσουν σχεδιαστικά τα μοντέλα από κατηγορία σε κατηγορία, ώστε να έχει το καθένα ένα δικό του χαρακτήρα.

Από την άλλη βέβαια, δυναμική είναι και η σχεδίαση των μοντέλων από το Μόναχο. Ωστόσο η διαφορά έγκειται στο ότι αυτά δεν διαφοροποιούνται έντονα από κατηγορία σε κατηγορία. Βάλτε για παράδειγμα δίπλα-δίπλα της Σειρά 3, 5 και 7. Οι διαφορές εντοπίζονται στις λεπτομέρειες. Παρόλα αυτά, η BMW ακολουθεί διαφορετικό σχεδιαστικό μονοπάτι για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, την Σειρά i. Εκεί τα πράγματα είναι φουτουριστικά, και βγάζουν ένα προηγμένο τεχνολογικό προφίλ.

Ας αφήσουμε όμως τα της σχεδίασης και του οδηγικού προσανατολισμού, που έχουν λίγο φιλοσοφικό περιεχόμενο και ας περάσουμε στο δια ταύτα. Και δεν μιλάμε για κινητήρες και τεχνικά χαρακτηριστικά αφού και οι δύο κατασκευαστές έχουν μοτέρ διαμάντια. Μιλάμε για κάτι που είναι απτό για την ελληνική πραγματικότητα, την εικόνα που έχουν οι ίδιοι οι καταναλωτές από το αυτοκίνητό τους.

Βλάβες, τιμές service, διαθεσιμότητα και τιμές ανταλλακτικών, και κυρίως συμπεριφορές αντιπροσωπειών είναι στοιχεία πολύ σημαντικά για το κύρος μίας μάρκας. Και αυτά αποτυπώνονται στην έρευνα Autocheck και στην πολιτική «buy back» που έχουν οι δύο εταιρείες.

Σύμφωνα με την έρευνα Autocheck, λοιπόν, η BMW βρίσκεται στις κόκκινες εταιρείες και στην προτελευταία θέση. Από την άλλη, η Mercedes τα πάει πολύ καλύτερα σε αξιοπιστία και after sales.

Όσον αφορά, τώρα, στην πολιτική buy back; Από την έρευνα που έχουμε κάνει είδαμε ότι η Mercedes είναι από τις εταιρείες (όπως οι Audi, VW και Toyota) που έχουν δικά τους δίκτυα πώλησης μεταχειρισμένων, ακριβώς για να προστατεύουν την φήμη τους. Από την άλλη μεριά, μεγάλες προσφορές, χωρίς το δίχτυ ασφαλείας του «buy back» φαίνεται να κάνει η BMW.

Εσείς όμως τι προτιμάτε; BMW ή Mercedes; Είστε περισσότερο σπορ ή άνετος; Είναι η ιστορία ή η τεχνολογία που σας τραβά σε αυτές τις μάρκες; Πόσο σημαντική είναι η σχεδίαση; Πόσο σημαντική είναι η πολιτική της αντιπροσωπείας απέναντί σας; Και τελικά τι διαφορά βρίσκετε εσείς για να προτιμήσετε τη μία και όχι την άλλη μάρκα;

Πηγή: autotriti.gr