...και κατάφερε να κάνει την υπέρβαση, παρουσιάζοντας ένα λιτό, όμορφο και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο. Ο λόγος για το Kadjar, που σου δίνει την αίσθηση της ελευθερίας και δημιουργεί τάση απόδρασης από την πόλη.

Αν και ο ανταγωνισμός είναι υψηλός σε αυτή την κατηγορία, εντούτοις στέκεται πρωταγωνιστικά και δείχνει ότι πολύ σύντομα θα γίνει μοντέλο που θα κεντρίσει τον ενδιαφέρον. Η χρήση της κοινής πλατφόρμας CMF έχει ως αποτέλεσμα να διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία με το ιαπωνικό Qashqai. Όμως στην πράξη ακολουθεί το δικό του δρόμο, με στοιχεία που το έχει εμπλουτίσει η Renault. Οι διαστάσεις του μπορούν να θεωρηθούν μεγάλες για την κατηγορία του, δίνοντας αρκετό χώρο στους επιβάτες. Αυτές αγγίζουν τα 4,45μ στο μήκος, 1,84 μ στο πλάτος και 1,61μ στο ύψος, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (20 εκατοστά) του δίνει περισσότερο χαρακτήρα ελεύθερου χρόνου, δυσκολεύοντας την είσοδο των επιβατών και του οδηγού, ειδικά όταν αυτοί δεν είναι ψηλοί. Από την άλλη ο χώρος των αποσκευών είναι λίγο ψηλά, αλλά είναι αρκετά μεγάλος που μπορεί να δεχθεί αρκετές αποσκευές.

Η εβδομάδα μαζί με το μοντέλο τελείωσε γρήγορα, υποστηρίζοντας την ρήση ότι όλα τα καλά τελειώνουν γρήγορα. Μας άρεσε η φρέσκια σχεδίαση, το το εξωτερικό ντιζάιν που δεν περνάει απαρατήρητο, η σχεδίαση στο ταμπλό, η καλή οπτική, τα τεχνολογικά καλούδια για να έχεις τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, αλλά κυρίως η χαμηλή του κατανάλωση που στο ταξίδι μπορεί να είναι πολύ χαμηλή. Επίσης πολύ καλή δουλειά έγινε και στην οθόνη του ταμπλό που παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός για το δρόμο, την ενημέρωση και τη διασκέδασή του. Επίσης η άνεση και η ποιότητα των καθισμάτων δεν κουράζουν τον οδηγό και τους επιβάτες σε πολύωρο ταξίδι.


Στο δρόμο


Στο δρόμο το Kadjar κινείται αθόρυβα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες και έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Οι 17άρηδες τροχοί με ελαστικά 215/60 μπορούν να θεωρηθούν σχετικά μεγάλοι, όμως δεν λειτουργούν σε βάρος της άνεσης και της ποιότητας. Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σωστά ρυθμισμένη και μπορεί να χαρακτηριστεί μαλακή. Η κίνηση δίνεται στους μπροστινούς τροχούς και το σύστημα ευστάθειας που δεν απενεργοποιείται, φροντίζει να μαζέψει κάθε υπερβολή του οδηγού. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν κουράζει στην πόλη.

Κινητήρας

Ψυχή του Kadjar αποτελεί ο diesel κινητήρας 1.5 Energy dCi με απόδοση 110 ίππων και 260 Nm ροπής. Όμως διαθέτει απίστευτη δύναμη που κινούν υποδειγματικά το μοντέλο, ενώ η ροπή από τις χαμηλές στροφές δίνει δύναμη σε όλο το εύρος. Επιταχύνει εύκολα και ο κινητήρας είναι πρόθυμος σε κάθε κάλεσμα του οδηγού. Επίσης καλή αίσθηση προκαλεί το κιβώτιο ταχυτήτων που έχει καλή κλιμάκωση. Ο κατασκευαστής δίνει στο ταξίδι κατανάλωση κοντά στα 3,6 λίτρα στα 100χλμ όμως στην πράξη η κατανάλωση κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 5 λίτρα χωρίς ο οδηγός να καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες. Η κατανάλωση δεν ανεβαίνει ακόμη και μέσα στην πόλη, αλλά και στις μεγάλες ταχύτητες Στην πόλη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος το σύστημα Stop & Start κάνει σωστά τη δουλειά του και σε γλιτώνει από επιπλέον λίτρα κατανάλωσης. Στη λειτουργία ECO το μοντέλο γίνεται κατά 10% πιο οικονομικό, αλλά σε βάρος της ροπής και της δύναμης. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 181 χλμ/ώρα, ενώ από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 11,9 δευτερόλεπτα. Το πρώτο χιλιόμετρο το διανύει σε 33,5 δευτερόλεπτα.

Γενικά είναι αυτοκίνητο που δεν αλλάζεις εύκολα γνώμη για αυτό. Έχεις θετικές εντυπώσεις από την αρχή και συνεχίζουν μέχρι και το τέλος. Τα πολλά χιλιόμετρα και το ταξίδι δεν το φοβίζουν και γίνεται σύμμαχος όλων των ατόμων που αποφασίζουν συχνά πυκνά να κάνουν εξορμήσεις εκτός της πόλης, όχι μόνο στο επίπεδο της κατανάλωσης, αλλά και στη ποιότητα οδήγησης. Η τιμή κτήσης της βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης που οδηγήσαμε είναι 22.340 ευρώ.