Το βραβευμένο μοντέλο με τον τίτλο Best Large SU αναμένεται να αποτελέσει μοντέλο στρατηγικής σημασίας.

Ιδιαίτερα όμορφο εξωτερικά με ελκυστικές και δυναμικές γραμμές, εντυπωσιακά διπλά φωτιστικά σώματα και εμβληματική μάσκα, κερδίζει την προσοχή των περισσοτέρων. Οι εξωτερικές διαστάσεις το κατατάσσουν ψηλά στην κατηγορία των compact SUV μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ.

Στο εσωτερικό τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υψηλής ποιότητας, ενώ παρέχει εξαιρετική εργονομία και άνεση σε οδηγό και επιβάτες. Η χωρητικότητα είναι 720 λίτρα αποθηκευτικού χώρου και μπορεί να φθάσει τα 2.065 λίτρα εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Με τις νέες δυνατότητες στον τομέα του infotainment και της διαδικτύωσης, το Kodiaq γίνεται το πρώτο Skoda με δυνατότητα συνεχούς συνδεσιμότητας. Με την εφαρμoγή Connect και τις πρωτοποριακές και καινοτόμες online υπηρεσίες, ουσιαστικά ορίζει τη νέα εποχή στην πλοήγηση, την πληροφόρηση και τη διασκέδαση.

Το μοντέλο είναι διαθέσιμο με δύο TSI και δύο TDI κινητήρες. Ολοι οι κινητήρες διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού, ενώ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6. Επίσης διαθέτουν σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης.

Ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Η κατανάλωση σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6 λιτ./100χλμ., και οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γρ./χλμ. . Διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT ? Active Cylinder Technology ? που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Προσφέρεται με χειροκίνητο 6άρι ή 6άρι DSG και 4κίνηση.

Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη έχει ισχύ 150 ίππους, ροπή 340 Nm και χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100 χλμ. ενώ εκπέμπει 131 γρ. CO2/km. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 4κίνητη έκδοση προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 400 Nm. Ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Διαθέτει στάνταρ 7άρι κιβώτιο DSG και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της ?KODA.

Στις 4κίνητες εκδόσεις η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης θεωρητικά εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό.

Οι εκτός δρόμου δυνατότητες ενισχύονται με την επιλογή του Off-road Mode (προαιρετικό στις 4κίνητες εκδόσεις σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Mode Select). Με αυτή την επιλογή, το πλαίσιο, το management του κινητήρα, και το σύστημα πέδησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ειδικά για συνθήκες οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος.

Το νέο Kodiaq διατίθεται στην Ελλάδα, με δύο επίπεδα εξοπλισμού: Ambition και Style. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 22.000 ευρώ.

Πηγή: praktoreio-sport