Μία αναπάντεχη εξέλιξη έχουμε σχετικά με το Grand Prix Τουρκίας που όπως όλα δείχνουν, επτά χρόνια μετά θα επιστρέψει στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1!

Παρότι το σενάριο αυτό δεν υπήρχε καν στο κάδρο, οι παρασκηνιακές κινήσεις του ιδιοκτήτη της πίστας της Κωνσταντινούπολης, Vural Ak, οδηγούν στην πλήρη ανατροπή! Χθες ο πρόεδρος της Τουρκίας, Tayyip Erdogan, υποδέχθηκε στην προεδρική κατοικία στην Άγκυρα τον Chase Carey! Τον διευθύνοντα σύμβουλο της Liberty Media που διαχειρίζεται πλέον τις τύχες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα, με την παρουσία του υπουργού νεότητας και αθλητισμού της γειτονικής χώρας Akif Cagatay Kilic, καθώς και του προέδρου της ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, Serkan Yazici, να δείχνουν πως οι Τούρκοι είχαν προετοιμαστεί από κάθε πλευρά για να πετύχουν την επιστροφή του αγώνα τους στον μαγικό κόσμο της Formula 1.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ak, υπήρξε συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές και το επόμενο βήμα θα είναι να πέσουν και οι υπογραφές.

«Είχαμε μία συνάντηση στην Άγκυρα, ανάμεσα στον Πρόεδρό μας και τον Chase Carey της Liberty Media, τον οποίο κάλεσα προσωπικά στην Τουρκία. Το μόνο που μπορώ να πω αυτή τη στιγμή είναι πως οι συναντήσεις πήγαν πολύ καλά και έχουμε καταρχήν συμφωνία. Ωστόσο ακόμα δεν έχουμε υπογράψει συμβόλαια», είπε στους εκπροσώπους του Τύπου ο Ak.

H Τουρκία είχε μπει στο καλεντάρι εκμεταλλευόμενη τη δική μας αδράνεια πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες και βασιζόμενη στις προσπάθειες του Mumtaz Tahincioglou, ενός ανθρώπου με πάθος για τους αγώνες που βρισκόταν τότε στα υψηλά κλιμάκια της FIA.

Η πίστα της Κωνσταντινούπολης σχεδιάστηκε από τον Hermann Tilke και θεωρείται μία από τις καλύτερες που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια στο καλεντάρι, με αποκορύφωμα την απαιτητική στροφή 8. Ο γραφών είχε μάλιστα την ευκαιρία να επισκεφτεί το Istanbul Park κατά τη διάρκεια των έργων κατασκευής του και να οδηγήσει σε αυτό πριν τα εγκαίνια του.

Ήταν ένα μεγαλόπνοο project, που συνδυάστηκε και με σημαντικά promo events, όπως η διάσχιση της γέφυρας του Βοσπόρου με μονοθέσιο, από τον David Coulthard.

Οι Τούρκοι διαφήμιζαν το event ως τον αγώνα στο σταυροδρόμι των δύο ηπείρων, με το πρώτο Grand Prix να λαμβάνει χώρα το 2005. Συνολικά έγιναν επτά αγώνες της Formula 1 εκεί και είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε από κοντά τους δύο. Όπως και πολλοί συμπατριώτες μας, μιας και ο αγώνας της Κωνσταντινούπολης ήταν ο πλέον προσιτός για τους Έλληνες φίλους της F1.

Ωστόσο, οι γείτονες μας δεν «αγκάλιασαν» το σπορ και οι άδειες κερκίδες σε συνδυασμό με το υπέρογκο κόστος των δικαιωμάτων, έφεραν τους τίτλους τέλους μετά τον αγώνα του 2011. Ένα χρόνο μετά ο Ak αγόρασε την πίστα, προσπάθησε να έρθει σε νέα συμφωνία με τον Bernie Ecclestone για τη σεζόν του 2013 αλλά ο δαιμόνιος Βρετανός ζητούσε μόνο για τον πρώτο χρόνο $26 εκατομμύρια! Ποσό απαγορευτικό δεδομένου πως είχε αποσυρθεί η κρατική υποστήριξη. Έκτοτε η πίστα εξυπηρετούσε τις ανάγκες της εταιρείας ενοικιάσεων αυτοκινήτων του Ak, που όμως δεν είχε εγκαταλείψει το project F1.

Βρήκε την ευκαιρία με την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στο σπορ και οι προσπάθειές του όλα δείχνουν πως θα αποδώσουν καρπούς. Βέβαια παρότι οι Τούρκοι μιλούν για επιστροφή το 2018, αυτό παραμένει ένα ερωτηματικό. Διότι έχουν ήδη ανακοινωθεί οι επιστροφές του γαλλικού και του γερμανικού Grand Prix, άρα αν επέστρεφε και αυτό της Τουρκίας από τη νέα σεζόν, θα έπρεπε να έχουμε συνολικά 22 αγώνες! Πράγμα που δεν έχει συμβεί ποτέ στην ιστορία του σπορ και στο οποίο οι ομάδες είναι αντίθετες.

Πηγή: newsauto.gr