Υπερτερούν από τα αντίστοιχα μοντέλα που εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης και γι αυτό είναι κατάλληλα για συγκεκριμένες χρήσεις.
Η διαφορά στην τιμή πώλησης που υπάρχει μεταξύ του ιδίου μοντέλου, όταν εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρα είτε βενζινοκινητήρα είναι σημαντική και ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να υπολογίσει προσεκτικά την τελική δαπάνη για να επιλέξει το κατάλληλο είδος καυσίμου.
Τα αυτοκίνητα που έχουν μεγάλο όγκο ευνοούνται στον τομέα της κατανάλωσης από τους κινητήρες ντίζελ. Όμως για να αποβεί μια αγορά συμφέρουσα, πρέπει ο οδηγός να διανύει τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο κυρίως σε διαδρομές εκτός της πόλης και να έχει προγραμματίσει την χρήση του αυτοκινήτου για τουλάχιστον τρία χρόνια. Αλλιώς, προπληρώνει την αξία των καυσίμων με την αγορά του αυτοκινήτου και ουσιαστικά δεν κερδίζει τίποτα.
Το αυτοκίνητο που δόθηκε για δοκιμή στον υπογράφοντα ανήκει στη νέα γενιά του Seat Ateca. Το μοτέρ είναι ντίζελ χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. και απόδοσης 115 ίππων. Η αρχική τιμή του είναι 23.850 ευρώ. Αν συγκριθεί με την βασική έκδοση που φέρει βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. ισχύος επίσης 115 ίππων, προκύπτει μια διάφορα της τάξης των 3.900 ευρώ, αφού το βενζινοκίνητο κοστίζει 19.950 ευρώ.
Το ντίζελ είναι κατάλληλο για συγκεκριμένη χρήση όπως αναφέρθηκε ενώ το φθηνότερο βενζινοκίνητο έχει σαν αποστολή κυρίως την κίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, χωρίς να μειονεκτεί στον αυτοκινητόδρομο.
Το ισπανικό SUV που αποτελεί τμήμα του προγράμματος δημιουργίας οχημάτων ελεύθερου χρόνου του γκρουπ VW, όπως διαπιστώθηκε είναι οικονομικό στη κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή του ντίζελ 1.6 ήταν μόλις 5,9 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 4,3 λίτρα/100χλμ.
Η απόδοση του μοτέρ είναι καλή και η παροχή ισχύος καλύπτει όλες τις ανάγκες κίνησης. Από χαμηλά παρέχεται υψηλή ποσότητα ενέργειας και η συνολική εικόνα είναι θετική. Ο θόρυβος όμως από τον πετρελαιοκινητήρα φθάνει στη καμπίνα και επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα κύλισης. Μέγιστη ροπή 25,4 χλγμ. από τις 1.500-3.250 σ.α.λ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5?? και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 114 γραμ./χλμ.
Η βενζινοκίνητη εκδοχή έχει εργοστασιακή κατανάλωση 5,2 λίτρα/100χλμ. Σε πρόσφατο τεστ η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 7 λίτρα/100χλμ. Μέγιστη ροπή 20,2 χλγμ. από τις 2.000-3.500 σ.α.λ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11?? και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 120 γραμ./χλμ.
Το Seat Ateca παίρνει υψηλή βαθμολογία, στην οδική συμπεριφορά, στην άνεση, στη χωρητικότητα, στη ποιότητα κατασκευής και στο φινίρισμα. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στην επιλογή των υλικών και στην απόδοση της ηχομόνωσης. Η επιλογή του καυσίμου είναι μια απόφαση που θα πάρει ο υποψήφιος αγοραστής εξετάζοντας όλες τις παραμέτρους.
Πηγή: Praktoreio-Sport