Με αρκετές τεχνολογίες, πλούσιους χώρους και απεριόριστες δόσεις πολυτέλειας, τα μεσαία premium μοντέλα συγκεντρώνουν πάντα το ενδιαφέρον από τους υποψήφιους αγοραστές που θέλουν να κάνουν τη διαφορά. Ποιο μοντέλο κερδίζει τη μάχη;

Μπορεί το σκηνικό στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια, όπου οι μικρές κατηγορίες κερδίζουν έδαφος, ωστόσο τα μεσαία-οικογενειακά premium μοντέλα συνεχίζουν να βάζουν τα στάνταρ σε όλα τα επίπεδα. Παρακάτω θα έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε μια πρώτη σύγκριση μεταξύ των 4 παραδοσιακών αντιπάλων στην κατηγορία που δεν είναι άλλοι από τα Audi A4, BMW Σειρά 3, Μercedes C-Class και Volvo S60. Επίσης, λόγω της μείωσης της ζήτησης που παρατηρείται στα ντίζελ μοντέλα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η σύγκριση αφορά τις βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις των εν λόγω μοντέλων που είναι πιο προσιτές. Οι συγκεκριμένες version διαθέτουν μοτέρ με χωρητικότητα κάτω από 2 λίτρα και έτσι έχουν και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον.

Σχεδίαση: Εντυπωσιάζει η Mercedes C-Class

Σε επίπεδο εμφάνισης το μεσαίο μοντέλο της Mercedes κερδίζει τις εντυπώσεις. Η νέα γενιά της C-Class έχει όλα τα χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της φίρμας και έτσι τραβά το ενδιαφέρον με την σύγχρονη αισθητική της. Το νέο A4 από την πλευρά του ακολουθεί τις λιτές γραμμές που γνωρίζουμε, με τους προβολείς LED και με τη μεγάλη εμπρόσθια μάσκα να κερδίζουν πόντους. Γνώριμη η εικόνα και στη BMW Σειρά 3 που δεν ξεφεύγει από το μοτίβο που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία. Τέλος, ο εκπρόσωπος της σουηδικής σχολής, το S60, αποτελεί σίγουρα μια διαφορετική και ενδιαφέρουσα πρόταση αποσπώντας συνολικά καλές κριτικές.

Εσωτερικά: Ποιοτικά και ντιζαϊνάτα

Και τα 4 μοντέλα διαθέτουν ποιοτικά και καλοφτιαγμένα εσωτερικά. Κοινός παρονομαστής για όλα είναι τα αφρώδη υλικά και η αψεγάδιαστη συναρμογή. Σε επίπεδο χώρων η C-Class έρχεται να προσφέρει την πιο ευρύχωρη καμπίνα (τα 3 γερμανικά μοντέλα έχουν πορτ παγκάζ στα 480 λίτρα κα το Volvo στα 380), ενώ τα Audi Α4 & BMW Σειρά 3 ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής. Ποιοτικά η πρόταση της Audi δείχνει να υπερέχει του ανταγωνισμού σε συνδυασμό με τον προχωρημένο ψηφιακό πίνακα οργάνων (virtual cockpit), ενώ από άποψη αισθητικής οι Σουηδοί προσφέρουν τον πιο ευχάριστο διάκοσμο.

Κινητήρες: Τουρμπάτοι και δυνατοί

Η μόδα του downsizing έχει αγγίξει και την μεσαία premium κατηγορία. Σε σύγκριση με το παρελθόν, όπου για την κίνηση φρόντιζαν μεγάλα ατμοσφαιρικά μοτέρ, τα μοντέλα του συγκριτικού μας εξοπλίζονται με τούρμπο βενζινοκινητήρες μικρού κυβισμού. Το μικρότερο σε χωρητικότητα σύνολο το συναντούμε κάτω από το καπό του Audi A4. O 1,4 ΤFSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής (0-100 σε 8,7 sec & τελική 210 Km). Στην περίπτωση των BMW 318 & Volvo S60 έχουμε να κάνουμε με κινητήρες στα 1,5 λίτρα. Στην BMW η απόδοση βρίσκεται στους 136 και στο Volvo στα 152 άλογα και 250 Nm ροπής (0-100 σε 8,6 sec με 210 km/h τελική). Τέλος, η Mercedes C180 εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο κινητήρα. Ο 1,6 τούρμπο άμεσου ψεκασμού αποδίδει 156 ίππους και χαρίζεται στο μοντέλο τελική 225 Km/h και επιτάχυνση 0-100 σε 8,2 sec.

Oδική συμπεριφορά: Aρχοντική η C-Class- Πιο στιβαρό το Α4

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, τα μεσαία πολυτελή μοντέλα παρουσιάζουν υψηλή ποιότητα κύλισης σε κάθε διαδρομή. Η πλατφόρμα MQB χαρίζει στο Αudi A4 μια πιο στιβαρή αίσθηση και η BMW 3 έχει την πιο σπορτίφ συμπεριφορά. Aπό την άλλη, η Mercedes C-Class έχει μοναδικά οδηγικά χαρακτηριστικά, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, ενώ στο S60 o οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τα επίπεδα άνεσης και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του σουηδικού μοντέλου.

Αντί συμπεράσματος

Τα premium μεσαία μοντέλα έχουν όλα όσα θέλει ο απαιτητικός αγοραστής της συγκριμένης κατηγορίας. Τη δεδομένη στιγμή η τιμή στην οποία προσφέρεται το Volvo S60 (27.342 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο) είναι αρκετά δελεαστική σε σχέση με το Audi A4 1,4 TFSI (34.850 ευρώ), τη BMW 318i (34.055 ευρώ) και τη Mercedes C180 (34.800 ευρώ). Παράλληλα το σουηδικό μοντέλο έχει και τον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό (navi, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, cruise control και άλλα). Η τελική επιλογή έχει να κάνει με τα κριτήρια και τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή.

Πηγή: newsauto.gr