Το γερμανικό μεγάλο πολυτελές μοντέλο αποτελεί σπουδή για τη φίρμα σε επίπεδο νέων τεχνολογιών. Ας το γνωρίσουμε.
Με την ονομασία #AudiSummit η φίρμα διοργάνωσε ένα φαντασμαγορικό event στην Βαρκελώνη, προκειμένου να παρουσιάσει σε όλο τον κόσμο τη νέα γενιά του A8. Ένα μοντέλο που έρχεται να τοποθετηθεί όχι μόνο στην κορυφή στην κορυφή της γκάμας της Audi, αλλά επιδιώκει να θέσει και νέα στάνταρ στη μεγάλη πολυτελή κατηγορία. Το Newsauto ταξίδεψε στην πρωτεύουσα της Καταλονίας, όντας ένα από ελάχιστα ελληνικά Μέσα ενημέρωσης, και σας μεταφέρει όλες τις πληροφορίες για τη ναυαρχίδα της Audi.
Εντυπωσιακό σε σχεδίαση
Το 5,17 μέτρων μήκους πολυτελές αυτοκίνητο (+13 cm στην έκδοση Long) διαθέτει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Prologue που αποκάλυψε η Audi πριν μερικά χρόνια. Το νέο A8 ξεχωρίζει για τις έντονες καμπύλες που διατρέχουν το αμάξωμα και τη μεγάλη εξάγωνη μάσκα. Ιδανικά με το σύνολο δένουν οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί, ενώ στο πίσω τμήμα τις εντυπώσεις κερδίζει η λεπτή λωρίδα που διατρέχει το καπό και ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Επίσης, ιδιαίτερα δυναμικός δείχνει και ο πίσω προφυλακτήρας που φιλοξενεί τις απολήξεις της εξάτμισης. Τέλος, να σημειώσουμε πώς το γερμανικό μοντέλο εξοπλίζεται με τη νέα γενιά φώτων της Audi «HD Matrix LED»
Εσωτερικό: Business Class…
Στην καμπίνα του Α8 επικρατεί ένα πολύ υψηλό επίπεδο πολυτέλειας με πολλές τεχνολογικές εφαρμογές. Στο ταμπλό φιλοξενείται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και στο κέντρο υπάρχουν δύο οθόνες touch για το σύστημα infotainment, τον κλιματισμό, αλλά τις ρυθμίσεις των καθισμάτων. Οι επιλογές συνδεσιμότητας είναι απεριόριστές και για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν δύο tablets συσκευές για πλοήγηση στο internet. Η Audi υποστηρίζει ότι το νέο A8 είναι αρκετά πιο ευρύχωρο σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, ενώ στα highlights της καμπίνας εντάσσεται η ρύθμιση του καθίσματος του συνοδηγού η οποία διαθέτει ειδική υποδοχή ώστε ο πίσω επιβάτης να απλώνει τα πόδια σε πολύωρα ταξίδια.
Με σύστημα αυτόνομης οδήγησης και πολλές τεχνολογίες
Η 4η γενιά του Audi Α8 αποτελεί το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της φίρμας που εξοπλίζεται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης Level 3. Mε το συγκεκριμένο το αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει και να επιβραδύνει μόνο του, σε περιπτώσεις όπου τα δύο ρεύματα κίνησης χωρίζονται με στηθαίο ή μπάρα ασφαλείας (όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Audi). Επίσης, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό πότε πρέπει να ανακτήσει ο ίδιος τον έλεγχο και πάλι.
Στον μακροσκελή κατάλογο τεχνολογιών του πολυτελές γερμανικού αυτοκινήτου περιλαμβάνονται, επίσης, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος από απόσταση (και μέσω smartphone), αλλά και οι ενεργές αναρτήσεις (πλήρως ρυθμιζόμενες με ηλεκτρομαγνητικές αντιστρεπτικές που παίρνουν ενέργεια από ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V).
Mε 5 μηχανικά σύνολο και mild hybrid technology
Για την κίνηση του νέου A8 φροντίζουν 2 μηχανικά σύνολα πετρελαίου και 3 μοτέρ βενζίνης. Στην περίπτωση του ντίζελ έχουμε τον 3,0 TDI με 286 άλογα (V6) και τον 4,0 TDI με 435 ίππους (V8). Αντίστοιχης χωρητικότητας και κυλίνδρων είναι και οι κινητήρες βενζίνης: 3,0 TSI με 340 άλογα και 4,0 TSI με 460 ίππους. Σημειώστε πως στην κορυφή της γκάμας θα βρεθεί και πάλι το μοτέρ βενζίνης W12 των 6.000 κυβικών που δεν είναι ακόμη διαθέσιμο.
Όλα τα παραπάνω μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με ένα υβριδικό σύστημα που παίρνει ενέργεια από το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V που διαθέτει το νέο A8. To συγκεκριμένο βοηθά ώστε να εξοικονομείται καύσιμο, αλλά και να περιορίζονται οι ρύποι.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη και μια υβριδική plug in έκδοση (A8 L e-tron Quattro), η οποία θα χρησιμοποιεί τον 3 λιτρο τούρμπο βενζίνης, θα έχει απόδοση 449 ίππων και θα προσφέρει αυτονομίας κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα.
Το νέο Audi A8 θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του έτους και οι τιμές του θα ξεκινούν στην Γερμανία από τα 90.600 ευρώ.
Πηγή: Newsauto.gr