Όσον αφορά στις πωλήσεις, η Mercedes S-Class είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της κατηγορίας πολυτελών αυτοκινήτων, εδώ και δεκαετίες. Τεχνολογικά όμως, το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2014 είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του, με τη νεότερη 7 Series της BMW που παρουσιάστηκε εντελώς ανανεωμένη το 2016 να κλέβει σημαντικό μερίδιο και σε πωλήσεις, ενώ το Audi A8 που αναμένεται να απειλεί τεχνολογικά, σε πρώτη φάση.
Η ανανέωση της S-Class για το 2017 ήταν μονόδρομος και έτσι η νέα ναυαρχίδα της μάρκας απέκτησε ορισμένες στιλιστικές, διαφοροποιήσεις, όπως στη μάσκα, στα φώτα και στους προφυλακτήρες. Ταυτόχρονα, αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων της, μειώθηκε η κατανάλωσή τους, ενώ υιοθετήθηκε και ένα παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V για τη λειτουργία πολλών συστημάτων του μοντέλου.
Στα παραπάνω προσθέστε πλειάδα νέων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, ενεργητικής ασφάλειας και άνεσης και έχετε την εικόνα όχι απλώς ενός facelift, αλλά μιας σημαντικής αναβάθμισης.
Πολλά είναι τα νέα στοιχεία των δυνατοτήτων «αυτόνομης» κίνησης της S-Class, ένα όμως από τα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα ενσωμάτωσης πληροφοριών από το GPS στον τρόπο λειτουργίας τους. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο, όταν ο οδηγός το έχει επιλέξει, μπορεί να επιβραδύνει πριν από μια απότομη στροφή, την οποία ο οδηγός δεν γνωρίζει αλλά το GPS παρέχει τη σχετική πληροφορία.
Μια επίσης πολύ σημαντική αναβάθμιση αφορά στη δυνατότητα ρύθμισης της πνευματικής ανάρτησης του μοντέλου σε πραγματικό χρόνο, χάρη σε κάμερες που διαβάζουν την επιφάνεια του οδοστρώματος. Έτσι, πριν ακόμα το αυτοκίνητο φτάσει σε μια κακοτεχνία, η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ανάλογα ώστε να την αντιμετωπίσει. Ταυτόχρονα, η S-Class προσφέρει την δυνατότητα «αρνητικής» κλίσης του αμαξώματος. Αντί δηλαδή σε μια στροφή αυτό να γέρνει προς το εξωτερικό της, υπό την επήρεια του βάρους, η ενεργητική ανάρτηση το κρατά ευθυγραμμισμένο ή του δίνει ακόμα και ανάποδη κλίση, αν είναι απαραίτητο. Έτσι οι επιβάτες παραμένουν ξεκούραστοι και άνετοι ακόμα και σε καμπές μεγάλων ταχυτήτων.
Στα μηχανικά μέρη το μεγάλο νέο αφορά αφενός την υιοθέτηση ενός ηλεκτρικού κινητήρα υποβοήθησης της εκκίνησης που παίζει επίσης το ρόλο του εναλλάκτη, της μίζας και της γεννήτριας. Αυτός βρίσκεται στους εξακύλινδρους κινητήρες των S 450 των 367 ίππων και S 500 των 435 ίππων, σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό turbo για την υποβοήθηση αυτού των καυσαερίων, το οποίο μηδενίζει την υστέρηση απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού (turbo lag).
Άλλες επιλογές στη γκάμα αφορούν στην S 560 με 469 ίππους, ενώ ο V8 κινητήρας της S 600 αποδίδει 530. Στην κορυφή, το V12 μοτέρ των 6.0 λίτρων της έκδοσης Maybach S 650, αποδίδει 630 ίππους. Όπως είναι αναμενόμενο και στην περίπτωση της S-Class το diesel δεν πέθανε και θα το βρούμε στις S 350 d 4MATIC και S 400 d 4MATIC, που αποδίδουν 286 και 340 ίππους αντίστοιχα.