Χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη έκδοση της κινητήριας μονάδας που επιτρέπει στον Lewis Hamilton με την W08 EQ Power+, όπως είναι το πλήρες όνομα του μονοθεσίου του, να ηγείται της κατάταξης των οδηγών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Είναι τοποθετημένη στο κέντρο και η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Αλλά δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται…
Όπως και στο αυτοκίνητο του Hamilton, το Project One είναι εφοδιασμένο με το πολύπλοκο σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS, με μονάδα MGU-K για την κινητική και MGU-H για την θερμική από το τούρμπο. Η MGU-K συνεισφέρει 136 άλογα σαν ένα ηλεκτρικό τούρμπο στην επιτάχυνση, ενώ κατά το φρενάρισμα λειτουργεί σαν γεννήτρια. Η MGU-H ανακτά 80 kW, μετατρέποντας την θερμική ενέργεια σε ηλεκτρική, η οποία αποθηκεύεται σε μια ιδιαίτερα εξελιγμένη μπαταρία. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και οι δύο τοποθετημένοι στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρες στέλνουν ροπή αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι οκτώ σχέσεων. Δεν πρόκειται για κάποιο διπλού συμπλέκτη αφού κανέναν δεν θα άντεχε αυτή τη ροπή, αλλά για ένα αγωνιστικό σειριακό με αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη. Τοποθετημένο σε συνέχεια του κινητήρα προς τα πίσω, αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου καθώς εδράζεται σε αυτό η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων με ράβδους ώσης να καταλήγουν σε οριζόντια coil over.
Είπαμε νωρίτερα ότι το Project One είναι τετρακίνητο. Κι αυτό γιατί για κάθε έναν από τους εμπρός τροχούς υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας και ένα κιβώτιο με μία σταθερή σχέση. Η ροπή κατανέμεται ενεργά σε αυτόν με την περισσότερη πρόσφυση, σύστημα παρόμοιο με αυτό της ηλεκτρικής Mercedes-AMG SLS Electric Drive. Λειτουργεί και ως σύστημα torque vectoring, προκαλώντας ένα φαινόμενο περιστροφής που βοηθά το αυτοκίνητο να στρίψει προς την κορυφή φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό ή μεταφέροντας επιπλέον ροπή στον εξωτερικό, ως προς την στροφή. Η συνδυασμένη ισχύς των δύο εμπρός ηλεκτροκινητήρων είναι 326 άλογα. Το Project One θα μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για περίπου 25 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον Tobias Moers, επικεφαλής της AMG. Αν χρειάζεται, η MGU-K θα μπορεί να στείλει ενέργεια στους ηλεκτροκινητήρες των πίσω τροχών, κάνοντας το αυτοκίνητο ηλεκτρικό 4κίνητο.
Η μπαταρία που τροφοδοτεί τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του Project One χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία ιόντων λιθίου με αυτή που βρίσκεται στο αυτοκίνητο Formula 1. Είναι τοποθετημένη χαμηλά, προς το εμπρός μέρος του πατώματος, για καλύτερη κατανομή βάρους και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Το σοφιστικέ plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης ζυγίζει 420 kg, και η μπαταρία άλλα 100. Ο Moers κρατά κλειστά τα χαρτιά του για το συνολικό βάρος, αλλά υποστηρίζει ότι οι παλαιότερες πληροφορίες που το ήθελαν κάτω από 1.000 kg απέχουν από την πραγματικότητα. «Πέρα από την απόδοση, έπρεπε να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα και στην ασφάλεια», επισημαίνει.
Η μηχανολογική εξέλιξη ήταν ένα κοινό πρόγραμμα των εγκαταστάσεων της AMG στο Affalterbach και του τμήματος High Performance Powertrain στο Brixworth. «Ο βαθμός θερμοδυναμικής απόδοσης είναι στο 43%» σύμφωνα με τον Moers, «ενώ το αντίστοιχο νούμερο για τον 4λιτρο biturbo V8 είναι μόλις 25%».
Η κατασκευή των πρώτων αυτοκινήτων πελατών θα αρχίσει το τρίτο τρίμηνο του 2018 στο Affalterbach. Η AMG σχεδιάζει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης των αγοραστών του Project One, αν και ο Moers ισχυρίζεται ότι παρά την τεχνολογία F1, το αυτοκίνητο δεν θα είναι τόσο δύσκολο στην οδήγηση όσο ενδεχομένως φαντάζεται κανείς.