Παρουσιάστηκε στην τελευταία Έκθεση της Φρανκφούρτης, και ήρθε πλέον η στιγμή της οδηγικής γνωριμίας. Ο λόγος για την τρίτη γενιά της ΒΜW Χ3, την οποία είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά επί πορτογαλικού εδάφους.
Εξωτερικά δεν έχουν γίνει ριζοσπαστικές αλλαγές, μιας και η εταιρεία έχει βρει τον τρόπο να εξελίσσει την εμφάνιση χωρίς να ξενίζει. Δεν μπερδεύεις τη νέα με την παλιά, ο ασφαλέστερος όμως τρόπος είναι να ρίξεις μία ματιά στη μάσκα. Εκεί π
Το εσωτερικό πάντως ήταν ένα σημείο όπου η προηγούμενη Χ3 έδειχνε ότι υστερούσε έναντι του ανταγωνισμού. Όχι φυσικά σε ποιοτικό ή εργονομικό επίπεδο, αλλά σε ό,τι είχε να κάνει με το ντιζάιν και τα τεχνολογικά «παραφερνάλια». Μπορεί φυσικά τα αυτοκίνητα της παρουσίασης να ήταν εξοπλισμένα με ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η νέα γενιά, ακόμα και έτσι όμως δεν μπορείς να μη θαυμάσεις τα νέα στάνταρντ που θέτει η Χ3. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων (με μια τεράστια γκάμα λειτουργιών και δυνατοτήτων συνδεσιμότητας) με αναγνώριση χειρονομιών τής δίνουν αυτόν τον τεχνολογικό χαρακτήρα, στον οποίον βασίστηκαν ορισμένοι ανταγωνιστές προκειμένου να κερδίσουν έδαφος.
Την ίδια στιγμή η καμπίνα, χάρη στην επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 5 εκ., προσφέρει πλέον άφθονους χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ξεκινάει από τα 550 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει έως τα 1.600 λίτρα. Στον ειδικό χώρο κάτω από το δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί το κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Η πλάτη του πίσω καθίσματος διαιρείται σε αναλογία 40:20:40 και η λειτουργία της ανάκλισης μπορεί να γίνει και από διακόπτες στο εσωτερικό του πορτ μπαγκάζ.
Λιγότερη ανάγκη για αναβάθμιση είχε η Χ3 στα μηχανικά της μέρη, όπως είχαμε διαπιστώσει στο τελευταίο δείγμα με το οποίο μας αποχαιρέτησε η προηγούμενη γενιά (διαβάστε εδώ τη δοκιμή εκείνης της xDrive20d M Sport Limited Edition). Φυσικά, δε θα μπορούσαν να μη γίνουν οι ανάλογες αναβαθμίσεις, ξεκινώντας από το βάρος, το οποίο έχει μειωθεί κατά 55 κιλά. Η κατανομή του βάρους έχει διατηρηθεί στο ιδανικό 50:50, ενώ υπάρχει πλέον και ένας «συγκυβερνήτης». Ο CoPilot της BMW είναι η ονομασία που δίνει η εταιρεία στο σύνολο των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και ημιαυτόνομης οδήγησης (ανάλογα με τον εξοπλισμό, προσφέρονται προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας με ενεργή υποβοήθηση τιμονιού και Traffic Jam Assistant).
Σε ό,τι αφορά την γκάμα των εκδόσεων, το στοιχείο που θα πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι πλέον ουσιαστικά όλες οι Χ3 είναι αυτόματες και τετρακίνητες (μία δικίνητη παραλλαγή της x20i δεν προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά). Η βενζινοκίνητη γκάμα ξεκινάει από τον 2λιτρο 4κύλινδρο με απόδοση 184 και 252 ίππων, ενώ στην κορυφή πλέον βρίσκεται ο 3λιτρος 6κύλινδρος των 360 ίππων. Αντίστοιχα, στους ντίζελ συναντάμε τον 2λιτρο των 190 ίππων και τον 3λιτρο των 265 ίππων.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι υπάρχει εκπροσώπηση της M Performance στην Χ3, μέσω της M40i των 360 ίππων. Αυτήν την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Με τη σφιχτότερη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, την τετρακίνηση με την εντονότερη πισωκίνητη κατανομή της ροπής, αλλά και την «Μ» εξάτμιση να δηλώνει ευθύς εξαρχής τις προσθέσεις της, η M40i έρχεται να απαντήσει στις σπορτίφ προκλήσεις του ανταγωνισμού. Οι στενοί επαρχιακοί δρόμοι δεν έδειξαν να την προβληματίζουν, με την ανάρτηση να διατηρεί πάντοτε τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος. Το τιμόνι χαρίζει εξαιρετική κατευθυντικότητα, ενώ ο συνδυασμός του κινητήρα με το σπορ Steptronic των 8 σχέσεων είναι υπεράνω κριτικής. Μπορεί βέβαια να αναρωτιέσαι κάποια στιγμή γιατί ένα θεωρητικά off-road όχημα πρέπει να ψηλώσει, να βαρύνει (ξεπερνά τα 1.800 κιλά) και να φορέσει τροχούς 20 ή 21 ιντσών προκειμένου να χαρίσει οδηγική ευχαρίστηση, αλλά αυτά είναι αναπόφευκτα σημεία των καιρών που συνεπάγεται η καταιγίδα των SUV.
Αναφερθήκαμε στην Μ40i ως θεωρητικά off-road λόγω του συγκεκριμένου στησίματος, μιας και οι δυνατότητες μόνο θεωρητικές δεν είναι. Σε μια άλλη διαδρομή εκτός ασφάλτου, με αρκετές ανωμαλίες και ατελείωτη σκόνη (όπως μας είπαν, είχε να βρέξει από τον Απρίλιο), η νέα x30d ξεδίπλωσε μόνο μερικά από τα ταλέντα της, που, εκτός από την τετρακίνηση με την (ηπιότερη σε σχέση με την M40i) πισωκίνητη κατανομή της ροπής, περιλαμβάνει την απόσταση των 204 χλστ. από το έδαφος, το βάθος βύθισης έως και 500 χλστ., τις ικανοποιητικές γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας (25,7ο/22,6ο/19,4ο αντίστοιχα), το ρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής κατάβασης και τις προστατευτικές ποδιές.
Παρά την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η απόσβεση δε χαρακτηρίζεται «μαγικό χαλί», λόγω και των 20άρηδων τροχών που φορούσαν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, αλλά η νέα Χ3 τα κατάφερε χωρίς να αντιμετωπίσει καμία δυσκολία.
Στη χώρα μας η νέα BMW X3 αναμένεται τον ερχόμενο Ιανουάριο, οπότε και θα ανακοινωθούν οι αναλυτικές τιμές διάθεσης.
4troxoi.gr