Μπορεί η Audi να μη φημίζεται για το σαφή σχεδιαστικό διαχωρισμό των μοντέλων της από γενιά σε γενιά, μολαταύτα, χωρίς να φέρνει τα… πάνω κάτω, η περίπτωση του νέου A7 Sportback, που μόλις είδε το φως τη δημοσιότητας, έρχεται να αποτελέσει την εξαίρεση στον μέχρι τώρα αυτό κανόνα. Με σαφείς σχεδιαστικές επιρροές από το πρωτότυπο Prologue, αλλά και με γνώριμες φόρμες από το Α8, διακρίνεται για τις πιο αιχμηρές σχεδιαστικές του γραμμές, τα frame-less παράθυρα, τα πιο στενά φωτιστικά σώματα εμπρός, τη «χαμηλότερη» μάσκα, την πιο κυρτή ουρά και φυσικά για τα ενοποιημένα, ας μας επιτραπεί η λέξη, πίσω φωτιστικά σώματα. Εκεί, συναντά κανείς και μια διακριτική σε μέγεθος αναδιπλούμενη οροφή, η οποία «εγείρεται» αυτόματα όταν το αυτοκίνητο υπερβεί τα 120 χλμ./ώρα.
Συνολικά, το νέο Audi A7 Sportback (σ.σ. θυμίζουμε ότι η πρώτη γενιά του έκανε το ντεμπούτο της πριν 7 ακριβώς χρόνια) παραμένει… μεγάλο, με το μήκος του να υπολείπεται μόλις κατά 31 χλστ. προκειμένου να φτάσει τα 5 μ. Την ίδια στιγμή, το πλάτος του αγγίζει τα 2 μ., με το μεταξόνιο να ακουμπά με τη σειρά του τα 3 μ. Σε αντιδιαστολή, χάρη στη «χαμηλή» οροφή, το μέγιστο ύψος του γερμανικού μοντέλου, που πλέον «πατά» στην πλατφόρμα MLB του VW Group, είναι μόλις 1.422 χλστ. Ο διαθέσιμος δε χώρος αποσκευών, αν και ανασχεδιασμένος, διατηρεί την ίδια ακριβώς χωρητικότητα με το παρελθόν. Ήτοι, 535 λίτρα.
Στο εσωτερικό, τα πάντα μαρτυρούν πως βρίσκεται σε ένα ακόμα Audi. Και ειδικότερα, σε μια ελαφρώς πιο σπορτίφ καμπίνα σε σχέση με εκείνη του Α8. Εδώ, κυρίαρχα στοιχεία είναι το Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό, καθώς και δύο ακόμα οθόνες αφής στην κεντρική κονσόλα. Η πάνω-πάνω έχει διάμετρο 10,1 ίντσες και απεικονίζει όλες τις ενδείξεις του γνωστού συστήματος MMI, ενώ λίγο πιο κάτω η αντίστοιχη των 8,3 ιντσών τις ενδείξεις του συστήματος κλιματισμού αλλά και ενός note pad, στο οποίο μπορεί κανείς να εισάγει χρήσιμα στοιχεία, όπως διευθύνσεις, τηλέφωνα κοκ.
Προς το παρόν, το νέο Audi A7 Sportback είναι διαθέσιμο με έναν μόλις κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση «55 TFSI» (διαβάστε εδώ πως ονομάζονται πλέον τα νέα μοντέλα της Audi) απαρτίζεται από έναν V6 3λιτρο βενζινοκινητήρα με ισχύ 340 ίππων και με ροπή 500 Nm σε συνδυασμό με ένα ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα, που εξαφαλίζει λειτουργία coasting όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες από 55 έως και 160 χλμ./ώρα. Το «πακέτο» αυτό συνδυάζεται στάνταρ με το γνωστό «διπλοσύμπλεκτο» κιβώτιο S-Tronic της Audi, καθώς και με το νέο σύστημα τετρακίνησης της εταιρείας, που στέλνει τη ροπή πίσω μόνο μόλις ανιχνευτεί σπινάρισμα στους εμπρός τροχούς. Σύμφωνα με την Audi, το A7 Sportback 55 TFSI χρειάζεται μόλις 5,3 δλ. για το τυπικό «0-100». Η τελική του δε ταχύτητα είναι 250 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση 6,3 λιτ./100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 154 gr/χλμ.
Αργότερα, η γερμανική εταιρεία θα εντάξει στη γκάμα του μοντέλου κι άλλους κινητήρες -4κύλινδρους και 6κύλινδρους- ντίζελ και βενζίνης.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο A7 Sportback είναι εφοδιασμένο με τετραδιεύθυνση. Έως τα 50 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν σε αντίθετη φορά με τους εμπρός εξασφαλίζοντας μικρότερη διάμετρο στροφής κατά 1,1 μ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Επίσης, προαιρετικά μπορεί κανείς να παραγγείλει τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις της Audi, καθώς και μεγαλύτερους τροχούς με διάμετρο έως και 21 ίντσες.
Η τιμή εκκίνησης του νέoυ Αudi A7 Sportback στη Γερμανία ορίστηκε στα 67.800 ευρώ.
4troxoi.gr