Pλέον προσφέρεται είτε ως «νέο μοντέλο», είτε ως «πακέτο αναβάθμισης» στις ήδη υπάρχουσες καθαρόαιμες δημιουργίες της ιταλικής εταιρείας.

Πρακτικά, πρόκειται για μια κανονική FXX-K, με καλύτερη αεροδυναμική όμως απόδοση και μειωμένο βάρος. Συγκεκριμένα, η προοριζόμενη αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση καθαρόαιμη αυτή κατασκευή της ιταλικής εταιρείας, που ως γνωστόν βασίζεται στη LaFerrari, παράγει 23% περισσότερη κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος όταν το αυτοκίνητο φτάσει στην τελική του ταχύτητα. Κάτι που μεταφράζεται σε απόλυτα νούμερα σε 840 κιλά, επίδοση βελτιωμένη κατά 75% σε σχέση με την LaFerrari. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτουν οι Ιταλοί μάγοι, τα 640 από αυτά ασκούνται όταν η νέα FXX-K Evo αγγίξει τα μόλις 200 χλμ./ώρα.

Η βελτίωση αυτή έχει επέλθει χάρη στους νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, που βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα, ενώ εξίσουσημαντική είναι η συμβολή μιας πρωτοεμφανιζόμενης εισαγωγής αέρα που βρίσκεται εμπρός από τους εμπρόσθιους τροχούς της κατασκευής. Ανασχεδιασμένοι είναι επίσης και οι αεραγωγοί που είναι υπεύθυνοι για την κατεύθυνση του αέρα στο σύστημα πέδησης.

Το 30% της επιπλέον κάθετης δύναμης οφείλεται στη νέα διαμόρφωση του πατώματος, ενώ στο πίσω μέρος χαρακτηριστική είναι η σταθερή πτέρυγα, η οποία εξελίχθηκε σε αγαστή συνεργασία με την ενεργή αεροτομή. Αν και δεν είναι ένα καινούργιο στοιχείο, το λογισμικό που διαχειρίζεται το πίσω spoiler έχει τροποποιηθεί για μέγιστο όφελος στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, η νέα Ferrari FXX-K Evo κοσμείται από μια κεντρική διαμήκη αεροτομή, κάτι σαν το shark fin που είδαμε στα μονοθέσια της F1, που «καθαρίζει» τη ροή του αέρα που φτάνει στο πίσω μέρος.

Από εκεί και πέρα, όλες οι παραπάνω βελτιώσεις συνοδεύονται από αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης. Όπως διαβεβαιώνουν οι Ιταλοί, το σύνολο των αλλαγών δεν έχει επηρεάσει την τελική ένδειξη της ζυγαριάς. Τουναντίον, η τελευταία είναι μειωμένη, σύμφωνα με τους Ιταλούς, χωρίς ωστόσο να ανακοινώνονται ακριβή στοιχεία για το καθαρό βάρος του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές περιορίζονται στο νέο πηδάλιο, αλά F1 και πάλι, στο οποίο βρίσκονται ενσωματωμένα τόσο τα paddles του κιβωτίου, όσο και οι διακόπτες του KERS. Αξίζει να σημειωθεί πως η κάμερα που βρίσκεται δεξιά από τον οδηγό, στην οποία προβάλλονται είτε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που σας ακολουθούν(), είτε οι λειτουργίες του KERS, έχει πλέον διάμετρο 6,5 ίντσες.

Σύμφωνα με την Ferrari, όλες οι ως άνω βελτιώσεις έχουν δοκιμαστεί με τέρμα γκάζι στην πίστα για 5.000 χλμ., ενώ σε 15.000 ανέρχονται τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί προκειμένου να αποδειχτεί το «καλώς έχειν» σε επίπεδο αξιοπιστίας. Θυμίζουμε πως ο θερμικός V12 κινητήρας των 6,3 λίτρων της FXX-K Evo αποδίδει 860 ίππους στις 9.200 σ.α.λ. και 750 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. και ο ηλεκτροκινητήρας που τον συνοδεύει επιπλέον 190 ίππους. Συνδυαστικά, η ισχύς φτάνει τους 1.050 ίππους και η ροπή τα 900 Nm, αριθμοί που περνούν στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτο κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

4troxoi.gr