Παρά το γεγονός ότι η Τουρκία αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια μια σεβαστή κατασκευαστική δύναμη στο χώρο (σ.σ.: στο πρώτο 9μηνο της τρέχουσας χρονιάς η παραγωγή οχημάτων στη χώρα έφτασε τις 1,22 εκ. μονάδες, με τις προβλέψεις έγκυρων αναλυτών να κάνουν λόγο για 1,75 εκ. στο σύνολο του 12 μηνών του 2017), όλα τα αυτοκίνητα που καθημερινά «γεννιούνται» εντός της γεωγραφικής της επικράτειας προέρχονται από καταξιωμένους ευρωπαίους και μη κατασκευαστές, συνήθως μέσω της δημιουργίας κοινοπραξιών με τοπικούς εταίρους.

Εδώ και πολύ καιρό όμως, το κυβερνών κόμμα του Τούρκου προέδρου, το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), θέλοντας για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης να αποδείξει ότι η οικονομία της χώρας βρίσκεται σε τροχιά «success story», έχει συμπεριλάβει στις δεσμεύσεις του ότι σύντομα η Τουρκία θα προχωρήσει στην παραγωγή ενός εγχώριου αυτοκινήτου κάνοντας πραγματικότητα «το όνειρο του τουρκικού λαού».

Προς επιβεβαίωση όλων των παραπάνω, ο Πρόεδρος Recep Tayyip Erdogan προανήγγειλε με περισσότερες λεπτομέρειες χθες τα βήματα που θα πραγματοποιηθούν με χρονικό ορίζοντα το 2021 ώστε ένα 100% τουρκικό αυτοκίνητο να ενταχθεί στο ήδη σημαντικό κατασκευαστικό δυναμικό της χώρας του.

«Δεν θέλουμε καθυστέρηση σε αυτό το έργο και δεν θα ανεχτούμε καμία απώλεια χρόνου. Εγώ θα είμαι ο πρώτος πελάτης του νέου αυτοκίνητο, υπό την προϋπόθεση ότι θα το πληρώσω», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Τούρκος πρόεδρος, προσθέτοντας μάλιστα ότι η πρωτότυπη μορφή του εν λόγω οχήματος θα είναι έτοιμη το 2019. Ωστόσο, δεν προχώρησε σε περεταίρω αποκαλύψεις, πολλώ δε μάλλον σε σχέση με την κατηγορία στην οποία θα υπάγεται, την τιμή ή τις τεχνικές του περγαμηνές.

Ο Τούρκος Πρόεδρος ανακοίνωσε μάλιστα πως το όλο εγχείρημα θα υλοποιηθεί με την αρωγή ενός κονσόρτσιουμ πέντε μεγάλων εταιρειών της γείτονας χώρας. Και συγκεκριμένα των Turkcell, Vestel, Anadolu Holding, Kiraca Holding και BMC Group.

Ωστόσο, διεθνείς (και όχι μόνο) κύκλοι έδειξαν να μη συμμερίζονται τον ενθουσιασμό του πρόεδρου της χώρας αναφέροντας πως τα εμπόδια για την υλοποίηση των παραπάνω εξαγγελιών είναι πολλά. Με πρώτα και καλύτερα τον υψηλό ανταγωνισμό στο χώρο, αλλά και την έλλειψη εμπειρίας σε αυτόν ορισμένων μελών της νεοσυσταθείσας κοινοπραξίας.

Με το άκουσμα των εξαγγελιών Erfogan, μουδιασμένα αντέδρασαν και οι χρηματαγορές, με τις μετοχές της Anadolu Isuzu, η οποία ανήκει στην Anadolu Holding, της Karsan, μέλους της Kiraca Holding που κατασκευάζει λεωφορεία, φορτηγά αλλά και επαγγελματικά μοντέλα της Hyundai και της Vestel, του εγχώριου κατασκευαστή τηλεοράσεων και ηλεκτρονικών, να καταγράφουν πτώση 8%, 2% και 11% αντίστοιχα.

4troxoi.gr