Jεκαθαρίζοντας τώρα πως δεν αυξηθεί τελικά το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 150 χλμ./ώρα, ενώ και οι τετράτροχες μοτοσικλέτες θα μπορούν υπό όρους να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους.

Ο αρμόδιος Υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Εφημερίδα των Συντακτών τις μέρες που πέρασαν, δήλωσε πως η αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μας στα 150 χλμ./ώρα δεν ήταν παρά μια εισήγηση-μελέτη, η οποία τελικά δεν πρόκειται να εφαρμοστεί από την κυβέρνηση. Χαρακτηριστικά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε τα εξής:

«Το προέβλεπε μελέτη από την οποία θα φαινόταν αν μπορούσε να εφαρμοστεί. Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε σε διαβούλευση με τους ειδικούς. Μας έδωσαν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς. Το όριο θα παραμείνει στα 130».

Αξίζει να επισημάνουμε πως τις περασμένες μέρες πολλοί ήταν οι συγκοινωνιολόγοι οι οποίοι εξέφρασαν την αντίδρασή τους απέναντι στο ενδεχόμενο αύξησης του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα λέγοντας πως «σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους δεν είναι 150 χλμ./ώρα» και πως «η ταχύτητα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία».

Σε ότι αφορά τις τετράτροχες μοτοσικλέτες, τις γνωστές μας γουρούνες, ο Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε τα εξής:

«Η ρύθμιση έχει αλλάξει. Δεν είναι όλες επικίνδυνες. Υπάρχουν τετράτροχα οχήματα με προδιαγραφές ασφαλείας που μπορούν να κινούνται στο οδικό δίκτυο. Προβλέπουμε ειδική άδεια οδήγησης που θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Θα υπάρξει προσωρινή διάταξη για τις γουρούνες κάτω από 125 κ.εκ. που έχουν μικρότερες προδιαγραφές ασφάλειας. Αξίζει όμως τον κόπο να δείτε γιατί είχε δημιουργηθεί αυτό το καθεστώς. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις ήθελαν να κάνουν ρουσφέτι στις εταιρείες ενοικίασης. Πολλοί τουρίστες δεν είχαν άδεια οδήγησης δίτροχου και έτσι ανακάλυψαν τις «γουρούνες» για τις οποίες αρκούσε η άδεια οδήγησης Ι.Χ.».

Θυμίζουμε πως σε σχετική ανακοίνωση που εξεδόθη πριν μια περίπου εβδομάδα, ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) είχε εκφράσει ανοιχτά τις αντιρρήσεις του απέναντι στο προτεινόμενο μέτρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφορικά με το ενδεχόμενο καθολικής απαγόρευσης της κίνησης των τετράτροχων μοτοσικλετών στο οδικό δίκτυο, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

«Είναι προφανές ότι μία de facto καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας μιας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο έρχεται σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (κανονισμός 168/2013). Επίσης, σε μια περίοδο που απαιτείται οικονομική σταθερότητα και επενδύσεις, τέτοιου είδους αναιτιολόγητες ρυθμίσεις εντείνουν την ανασφάλεια και συνηγορούν σε ένα μη προβλέψιμο επιχειρηματικό περιβάλλον. Συνεπώς, ελπίζουμε πως το ΥΜΕ θα προχωρήσει σε αναθεώρηση της συγκεκριμένης διάταξης πριν την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή».

4troxoi.gr