Ο διάδοχος του VW Beetle θα είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς που θα βασίζεται στην πλατφόρμα μηδενικών εκπομπών ρύπων MEB, σύμφωνα με τον ίδιο τον πρόεδρο της μάρκας.
Η Volkswagen αξιοποιεί τη νοσταλγική διάθεση και την ρετρό σχεδίαση, συνδυάζοντας την αναβίωση κλασικών μοντέλων από την ιστορία της με την τεχνολογία του αύριο προκειμένου να δημιουργήσει ένα συναίσθημα γύρω από τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Το επόμενο ηλεκτρικό Beetle θα είναι αδελφό μοντέλο με το Microbus, την αναβίωση του κλασικού βαν των '60s το οποίο θα είναι επίσης ηλεκτρικό και για το οποίο μας είχε προϊδεάσει το ID Buzz concept που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα φέτος στην έκθεση αυτοκινήτου του Detroit. «Ο επόμενος στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα συναίσθημα γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» δήλωσε με τον πρόεδρο της VW, Herbert Diess. Όταν του ζητήθηκε να εξηγήσει τι ακριβώς εννοεί, ανέφερε ακόμη και οχήματα όοπως το Kubelwagen και το Buggy.
Ο Diess αρνείται ότι έχει ληφθεί μια οριστική απόφαση για τον διάδοχο του Beetle. Ωστόσο, παραδέχεται τα περί ηλεκτροκίνησης. «Αν θέλουμε να κάνουμε ένα επόμενο Beetle, ως ηλεκτροκίνητο θα ήταν πολύ καλύτερο από το σημερινό. Θα μπορούσε να είναι πισωκίνητο, άρα πιο κοντά στο αρχέτυπο», δήλωσε ο ισχυρός άνδρας της VW.
Σύμφωνα με τον Diess, η πλατφόρμα ΜΕΒ προσφέρεται για τη δημιουργία αυτοκινήτων που θεωρεί «συναισθηματικά φορτισμένα». Χωρίς την κλασική μετάδοση, η κόμπακτ διάταξη ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης επιτρέπει περισσότερη ευελιξία. Πλέον η απόφαση για το αν θα είναι μπροστικίνητο, πισωκίνητο ή τετρακίνητο το αυτοκίνητο, είναι πιο απλή.
Η συζήτηση για ένα πισωκίνητο Beetle ξεκίνησε από το ID hatchback που η VW είχε δείξει στο περσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος ώστε οι 170 ίπποι να καταλήγουν στους πίσω τροχούς είχε πολλές ομοιότητες με το πρώτο Beetle του 1939 που δεν μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητες. Μια τέτοια διάταξη θα επέτρεπε την εξαιρετική εκμετάλλευση του χώρου στην καμπίνα, σε συνδυασμό με ένα πορτ μπαγκάζ στο εμπρός μέρος και μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, στοιχεία που χαρακτήριζε και το πρώτο Beetle. Και είναι πράγματα που δεν μπορεί να κάνει κανείς με την συνηθισμένη σήμερα διάταξη που θέλει τον κινητήρα και την κίνηση εμπρός.
Να θυμίσουμε ότι η VW είχε επίσης πειραματιστεί με κινητήρα και κίνηση πίσω για το μικρό της αυτοκίνητο, το up!, πριν ακολουθήσει την πεπατημένη. Σήμερα, μόνο η Renault και η smart που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα στο Twingo και στο forfour έχουν τον κινητήρα (βενζίνης) και την κίνηση πίσω, ακολουθώντας τη συνταγή του αρχέτυπου Beetle.
Drive.gr