Η εντελώς νέα Mercedes-Benz A-Class θα παρουσιαστεί στο κοινό σε τέσσερις μήνες, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το Μάρτιο.

Αιχμή του δόρατος στην αντεπίθεση της Mercedes που θέλει να έχει μια γκάμα οκτώ μοντέλων στη μικρομεσαία κατηγορία, η νέα A-Class έχει σημαντικές αλλαγές ώστε να γίνει το κορυφαίο, σύμφωνα με τη μάρκα, αυτοκίνητο της δημοφιλέστερης κατηγορίας στην Ευρώπη. Τεχνολογία ασφάλειας, συνδεσιμότητα αλλά και κορυφαία άνεση και ποιότητα, θα επιτρέψουν στην A-Class να ανταγωνιστεί με επιτυχία το Audi A3 Sportback, την Σειρά 1 της BMW αλλά και το VW Golf.

Το νέο μοντέλο βασίζεται σε μια ριζικά ανανεωμένη εκδοχή της πλατφόρμας MFA, του σημερινού μοντέλου, εσωτερικά γνωστή ως W177. Εμφανισιακά, αυτή η ριζική ανανέωση είναι παραπάνω από εμφανής. Η νέα πιο αιχμηρή μάσκα ενσωματώνει μια χαμηλότερη και φαρδύτερη γρίλια. Τα φώτα είναι επίσης πιο χαμηλά και επεκτείνονται προς τα φτερά, τραβηγμένα προς τα πλάγια και προς τα πάνω.

Το αμάξωμα θα είναι και πάλι αποκλειστικά 5θυρο, και οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί. Το μήκος κατά 120 mm, στα 4.419 mm, ενώ το πλάτος κατά 16 mm, στα 1.796 mm. Μακρύτερο είναι κατά 30 mm το μεταξόνιο των 2.729 mm, σε συνδυασμό με φαρδύτερα μετατρόχια. Οι μεγαλύτεροι θόλοι δημιουργήθηκαν για να φιλοξενήσουν μεγαλύτερους τροχούς, με τις ζάντες 19 ιντσών να διατίθενται ακόμη και για τις απλές εκδόσεις. Αλλαγές στη σχεδίαση του χώρου του κινητήρα και στο πάτωμα έχουν βελτιώσει πολύ την αεροδυναμική απόδοση. Πέρα από τη μειωμένη αντίσταση προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου, ο στόχος ήταν ο περιορισμός του αεροδυναμικού θορύβου σε υψηλές ταχύτητες. Συνδυάζοντας την υψηλή αισθητική με τεχνολογία, τα φώτα θα ενσωματώνουν τεχνολογία Multibeam LED, με αυτόματη «μεγάλη σκάλα», προσαρμοζόμενη λειτουργία για πόλη και αυτοκινητόδρομο και ειδική λειτουργία για τις στροφές. 

Η καλύτερη εκμετάλλευση των αυξημένων διαστάσεων εξασφαλίζει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό: Επιπλέον 7 mm για το κεφάλι εμπρός και 8 mm πίσω, 9 mm και 22 mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα, για τους ώμους. Και 3,5 cm επιπλέον για τους αγκώνες, στο πίσω κάθισμα. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ έχει μεγαλώσει κατά 30 λίτρα, στα 371. Λεπτότερες κολώνες εξασφαλίζουν καλύτερη ορατότητα ενώ χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα των θυρών η πρόσβαση είναι ευκολότερη, ειδικά πίσω. Το ταμπλό είναι εντελώς νέο. Στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού θα διαθέτει το Widescreen Cockpit,  γνωστό από τα μεγάλα σεντάν της μάρκας E-Class και S-Class. Μόνο που αντί για τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών, στην A-Class θα είναι 10,3 ιντσών. Καταργείται το κεντρικό περιστροφικό χειριστήριο ελέγχου, και αντικαθίσταται από ένα σύστημα ελέγχου αφής. Το νέο σύστημα infotainment και πλοήγησης, σύμφωνα με τη Mercedes, είναι πιο προηγμένο από αυτό της σημερινής S-Class.

Υπογραμμίζοντας τον premium χαρακτήρα, η Mercedes θα εξοπλίζει προαιρετικά την Α-Class με head-up display, σύστημα φωνητικών εντολών, εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, ψηφιακό πίνακα οργάνων με 64 δυνατότητες διαφορετικής διαμόρφωσης και φωτισμού αλλά και κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας. Με τη χρήση στέρεο κάμερας για πρώτη φορά, θα διαθέτει όλα τα ενεργά οδηγικά βοηθήματα πρόληψης και αποφυγής ενός ατυχήματος. Αλλά και τεχνολογία που θα επιτρέπει στο όχημα να επικοινωνεί με άλλους χρήστες του δρόμου και να μοιράζεται πληροφορίες για την κυκλοφορία.

Η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει 4κύλινδρους σε σειρά, εγκάρσια τοποθετημένους. Στο κομμάτι της μετάδοσης, εκτός από τις ήδη γνωστές επιλογές, το εξάρι χειροκίνητο και το 7άρι διπλού συμπλέκτη, έρχεται να προστεθεί και ένα εντελώς νέο κιβώτιο εννιά σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Θα συνδυάζεται με συγκεκριμένες εκδόσεις κινητήρα, αναλόγως της ροπής. Θα υπάρχουν περισσότερες 4Matic εκδόσεις, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση στην κατηγορία για 4κίνητα αυτοκίνητα.

Ο βασικός κινητήρας θα είναι 1.4, γνωστός με τον εσωτερικό κωδικό M282. Είναι εξελιγμένος από κοινού με την Renault-Nissan-Mitsubishi, έχει λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρων και θα διατίθεται σε μια γκάμα από 110 ως 163 άλογα. Ο δίλιτρος M260, εξέλιξη του σημερινού Μ254, σε ένα εύρος απόδοσης από 190 ως 221 άλογα θα καλύπτει τις εκδόσεις Α200 και Α250. Και ταυτόχρονα, αποτελεί τη βάση για μία νέα ενδιάμεση έκδοση AMG, το λανσάρισμα της οποίας θα ακολουθήσει μερικούς μήνες αργότερα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Η Α35 θα έχει ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και 306 άλογα.

Παρά τη γενική πτώση στη ζήτηση ντίζελ κινητήρων, η Mercedes-Benz θα συνεχίσει να διαθέτει πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της A-Class. Ο μικρότερος κινητήρας θα είναι ο ΟΜ608, εξελιγμένος επίσης σε συνεργασία με την Renault-Nissan-Mitsubishi, με απόδοση από 95 ως 115 άλογα και ροπή 24,5 ως 28,6 kgm για τις Α160d και A180d. Θα χρησιμοποιηθεί επίσης μια τροποποιημένη για εγκάρσια τοποθέτηση έκδοση του ΟΜ654, ο οποίος ήδη χρησιμοποιείται σε αρκετά μοντέλα της μάρκας τοποθετημένος κατά μήκος. Με ισχύ 150 και 190 άλογα, και ροπή 32,6 kgm και 40,8 kgm θα κινεί τις Α200d και Α220d. Με κίνηση εμπρός αλλά και στους τέσσερις τροχούς. Για την κορυφαία έκδοση Α45 δεν είναι ακόμη γνωστές οι τεχνικές προδιαγραφές, αλλά οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα mild-hybrid σύστημα, βασισμένο στο κύκλωμα 48V. H ισχύς του δίλιτρου κινητήρα θα είναι 408 PS. Και επιπλέον 16 PS θα είναι διαθέσιμα από το δυναμό που θα λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας στο kick down, ως ένα boost mode στο πάτημα του γκαζιού ως το τέρμα.

Drive.gr