Μετά την εντυπωσιακή DB11, η νέα Aston Martin Vantage είναι το δεύτερο κατά σειρά νέο μοντέλο που τηρεί απαρέγκλιτα το «second century plan» που έχει προ καιρού εκπονηθεί από τους ιθύνοντες της βρετανικής εταιρείας, σύμφωνα με τα οποίο όλες οι επερχόμενες μέσα στα προσεχή χρόνια δημιουργίες θα πρέπει να είναι ακόμα πιο θελκτικές στο μάτι, πιο προηγμένες τεχνολογικά και με ενισχυμένο τον οδηγοκεντρικό τους χαρακτήρα. Κρίνοντας πάντως απ’ όσα διαβάζουμε και βλέπουμε, ο στόχος με τη νέα Vantage φαίνεται να επετεύχθη εκ νέου.

«Αν η DB11 είναι ο τζέντλεμαν, τότε η νέα Vantage είναι ο κυνηγός. Θες να μπεις μέσα και να κυνηγήσεις μια Lamborghini Huracan ή μια Porsche 911», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος σχεδιασμού του νέου entry-level κουπέ των Βρετανών. Και αυτή η δήλωση από μόνη της, σίγουρα τα λέει όλα αναφορικά με τις προθέσεις και τον χαρακτήρα, εν γένει, της νέας Vantage που είδε πριν λίγα μόλις λεπτά και επίσημα το φως της δημοσιότητας.

Σχεδιαστικά, τα αποτέλεσμα του όλου εγχειρήματος είναι –αν μη τι άλλο- εντυπωσιακό. Στο εμπρός μέρος της νέας Vantage δεσπόζουν η χαρακτηριστική μάσκα, που για την περίσταση είναι εγκατεστημένη πολύ χαμηλά, τα πολύ λεπτά φώτα, που θυμίζουν την κινηματογραφική DB10, καθώς και το πλατύ και «πρησμένο» καπό κάτω από το οποίο κρύβεται το γερμανικό θηρίο της Mercedes-AMG. Πίσω, κατά την άποψη μας, η όλη «σύλληψη» είναι περισσότερο επιτυχημένη, με τον… δραματικό διαχύτη στο κάτω μέρος να κλέβει την παράσταση. Όπως και τα φωτιστικά σώματα, που «αγκαλιάζουν» με εντυπωσιακό τρόπο την ουρά της βρετανικής κατασκευής.

Το μήκος της νέας Vantage είναι 4.465 χλτ., το πλάτος της μαζί με τους καθρέπτες 2,153 μ., ενώ το μεταξόνιό της υπερβαίνει οριακά τα 2,7 μ. Ο χώρος αποσκευών –όχι ότι έχει και μεγάλη σημασία για όσους μπορούν να την αποκτήσουν- έχει χωρητικότητα 350 λίτρα.

Την κίνηση παρέχει, όπως αναφέραμε και λίγο πριν, ο 4λιτρος V8 κινητήρας της Mercedes-AMG, ο οποίος έχει ρυθμιστεί για την περίσταση προκειμένου να αποδίδει ισχύ 510 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 685 Nm από τις 2.000 έως και τις 5.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με τους Βρετανούς, η νέα Vantage των 1.530 κιλών καλύπτει το «0-100» σε μόλις 3,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 314 χλμ./ώρα. Φυσικά, η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς με την αρωγή ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις και paddles στο τιμόνι της ZF –μέσα στο 2018 θα παρουσιαστεί και η έκδοση με χειροκίνητο σασμάν. Το «παρών» δίνει τόσο ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (E-Diff), όσο και το γνωστό από αντίστοιχες κατασκευές σύστημα torque vectoring.

Από εκεί και πέρα, το αλουμινένιο δάπεδο του αυτοκινήτου προέρχεται από την DB11, ωστόσο οι αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτό έχουν ως αποτέλεσμα να είναι διαφορετικό από εκείνο του «μεγάλου» κουπέ της Aston Martin κατά 70%. Οι αναρτήσεις της νέας Vantage αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός, μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω καθώς και από «προσαρμοζόμενα» αμορτισέρ (Sport, Sport Plus και Track). Οι ζάντες είναι 20άρες εμπρός και πίσω, τα ελαστικά φέρουν την υπογραφή της Pirelli, ενώ στάνταρ είναι οι ατσάλινοι δίσκοι των 400 και 360 χλστ. εμπρός και πίσω.

4troxoi.gr