Το οποίο ονομάζεται «Senna» από τον θρυλικό Ayrton Senna και ξεχωρίζει με τα εκρηκτικά χαρακτηριστικά του, όπως διαβάζουμε στο άρθρο του Σπύρου Χώτου στο newsauto.gr
Η νέα McLaren Senna θα κατασκευαστεί μόνο σε 500 μονάδες και η αγορά κάθε μιας από αυτές θα ενισχύσει το ίδρυμα Senna Foundation. Ήδη, και οι 500 μονάδες έχουν πωληθεί σε τιμή η οποία στη Μεγάλη Βρετανία έχει οριστεί στις 750.000 λίρες (περίπου 855.000 ευρώ). Μάλιστα η τελευταία της παραγωγής δημοπρατήθηκε πρόσφατα συγκεντρώνοντας το ποσό των 2.000.000 λιρών (σχεδόν 2.200.000 ευρώ), σύμφωνα με όσα βλέπουμε στο newsauto.gr
Ποια είναι όμως τα στοιχεία που ξεχωρίζουν τη νέα McLaren Senna; Αρχικά η σχεδίαση του αμαξώματός της, η οποία έρχεται για να προσφέρει κορυφαία αεροδυναμική στο αυτοκίνητο και παράλληλα να τονίσει την επιθετικότητά του με στοιχεία όπως ο τεράστιος πίσω διαχύτης. Μοναδικό χαρακτηριστικό της νέας Senna αποτελούν και τα γυάλινα πλαϊνά πάνελ των θυρών, που δίνουν μια αίσθηση από αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Ειδικά όμως στο πεδίο της αεροδυναμικής, η νέα Senna εφαρμόζει μια σειρά από επιπλέον στοιχεία που εγγυώνται την απόλυτη πρόσφυση στην πίστα, όπως είναι τα ενεργά πτερύγια στις εισαγωγές, τα περιμετρικά σπόιλερ, αλλά και η τεραστίων διαστάσεων πίσω αεροτομή επίσης με ενεργά πτερύγια.
Κάτω τώρα από το αμάξωμα η νέα McLaren Senna διαθέτει ένα carbon πλαίσιο και σασί που είναι μια εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας της 720S, το οποίο την βοηθά να κρατήσει το βάρος της πολύ χαμηλά, στο εκπληκτικό νούμερο των 1.198 κιλών. Η ανάρτηση είναι μια εξελιγμένη έκδοση αυτής της McLaren P1, με ανεξάρτητα διπλά ψαλίδια, υδραυλικά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές. Υπάρχουν τρία διαφορετικά mode οδήγησης (Comfort, Sport, Track), μαζί για πρώτη φορά με το νέο set-up Race, το οποίο μειώνει την απόσταση από το έδαφος, σκληραίνει αισθητά την ανάρτηση και ενδείκνυται για αγωνιστική απόδοση στην πίστα.
Ειδική μνεία πρέπει να κάνουμε και στα φρένα, τα οποία σύμφωνα με τη McLaren είναι τα πιο εξελιγμένα που έχουν εφοδιάσει ποτέ αυτοκίνητό της, χρησιμοποιώντας carbon κεραμικούς δίσκους με τεχνολογία από τους αγώνες. Τα ελαστικά έχουν επίσης εξελιχθεί ειδικά για τη Senna και είναι τα Pirelli P Zero Trofeo R για χρήση σε πίστα, αλλά και με έγκριση για το δρόμο.
Στον κινητήρα, ο γνωστός 4λιτρος V8 biturbo της McLaren 720s έχει αυξήσει την απόδοση της ισχύος του στα 789 άλογα (+79 ίπποι) και τη ροπή στα 800 Nm (+30 Nm). Συνδυάζεται με 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο, που στέλνει όλη την παραπάνω δύναμη και ροπή στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου. Στις επιδόσεις, προς το παρόν η McLaren δεν ανακοινώνει τα νούμερα, ωστόσο αναμένουμε καταιγιστικά χαρακτηριστικά.
Ολοκληρώνοντας με την καμπίνα, εκεί υπάρχει ένα μάλλον μινιμαλιστικό design στα πρότυπα αγωνιστικών κατασκευών. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αποκλειστικά ανθρακονήματα. Ξεχωρίζουμε το μικρό άνοιγμα των πλαϊνών παραθύρων με σταθερό ένα μεγάλο τμήμα τους, τα carbon λεπτά καθίσματα που θα είναι μοναδικής σχεδίασης για κάθε μια από τις 500 Senna που θα κατασκευαστούν, αλλά και την λεπτή οθόνη μπροστά από τον οδηγό αντί για πίνακα οργάνων. Από την άλλη, για τους λάτρεις της τεχνολογίας, η McLaren έχει τοποθετήσει μια υψηλής ευκρίνειας οθόνη στο κέντρο της κονσόλας που φιλοξενούνται όλες οι δυνατότητες του συστήματος πολυμέσων.
Η παραγωγή της νέας McLaren Senna θα ξεκινήσει τον τρίτο τρίμηνο του 2018, μετά από το ντεμπούτο της στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο. Το 2019 θα ακολουθήσει η τριθέσια BP23 ως συνεχιστής της θρυλικής McLaren F1, η οποία θα κατασκευαστεί σε μόνο 106 μονάδες. Κατά τα 106 αυτά αυτοκίνητα έχουν ήδη πωληθεί.