Το Focus είναι αναμφίβολα ένας από τους σημαντικότερους εμπορικούς πυλώνες της Ford, όπως διαβάζουμε στο 4troxoi.gr. Σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά πρωτίστως στην πάντοτε απαιτητική αγορά της Ευρώπης, έχοντας απέναντί του καταξιωμένα μοντέλα του είδους, όπως τα VW Golf, Opel Astra, Renault Megane και Peugeot 308.

Σύμφωνα με το άρθρο του Χρήστου Αποστολόπουλου στο 4troxoi.gr, ως εκ τούτου το «πέρασμα» στη νέα γενιά (σ.σ.: την τέταρτη κατά σειρά) είναι μια διαδικασία με αρκετές προκλήσεις για τους ανθρώπους της Ford, οι οποίοι, παράλληλα με την εξέλιξη του μοντέλου, έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες τους και σε παραγωγικό επίπεδο επενδύοντας για λόγους αναβάθμισης των τεχνικών υποδομών πάνω από 600 εκ. ευρώ στην κατασκευαστική μονάδα στο Saarlouis της Γερμανίας. Εκεί, δηλαδή, όπου το σημερινό Focus Mk3 θα παραδώσει από το 2018 και μετά τη σκυτάλη στο Focus Mk4.

Το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρείας, που για πρώτη φορά αποθανατίζεται από τον φακό τον ίδιων των δημιουργών του «φορώντας», μάλιστα, ένα ενδιαφέρον εξωτερικό καμουφλάζ που για την περίσταση κοσμείται από το hashtag «TimeToFocus», θα βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του παγκόσμιου δαπέδου C της (Global Platform C) διαθέτοντας τις ίδιες σχεδόν βασικές εξωτερικέ διαστάσεις με το υπάρχον. Με εξαίρεση το μεταξόνιο, το οποίο αναμένεται να μεγαλώσει κατά περίπου 50 χλστ. Επιλογή, βέβαια, που θα έχει θετικό αντίκτυπο στη χωροταξική κατανομή στο εσωτερικό προσδίδοντας συγχρόνως αρκετούς… πόντους και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Εδώ, η Ford αναμένεται να δώσει περισσή βαρύτητα, με την αρωγή και του μειωμένου κατά 50 περίπου κιλά βάρους του, προχωρώντας σε αλλαγές στη γεωμετρία της ανάρτησης και στους δύο άξονες. Την ίδια στιγμή, νέες θα είναι και οι ρυθμίσεις της, αλλά και εκείνες του συστήματος διεύθυνσης, κάτι που θα έχει ως στόχο το νέο μοντέλο να έρθει πιο «κοντά» σε συμπεριφορά σε εκείνα της πρώτης και δεύτερης γενιάς, που αντικειμενικά είχαν πιο οδηγοκεντρικό προφίλ σε σχέση με το Focus MK3.

Η γκάμα των κινητήρων δεν θα αποτελέσει έκπληξη, μιας και ο καταξιωμένος 1.000άρης EcoBoost σε εκδόσεις 100, 125 και 140 ίππων, σε συνδυασμό με τους γνωστούς 1.500άρηδες, ντίζελ και βενζίνης, της Ford πρόκειται να «μεταμοσχευτούν» και στο Focus Mk4. Η καινοτομία που αναμένεται να εισάγει η τέταρτη γενιά του γερμανικού μοντέλου θα είναι η έκδοση Active, η οποία θα αντλεί την έμπνευσή της από την αντίστοιχη του νέου Fiesta. Σε αντίθεση με την τελευταία, θα διατίθεται προαιρετικά και σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης δημιουργώντας έτσι ένα ακόμα… υβρίδιο με στοιχεία που θα παραπέμπουν σε μοντέλα της SUV κατηγορίας