H τελική ταχύτητα ενός αυτοκινήτου είναι βασικά θέμα αεροδυναμικής. Γι’ αυτό κι ένα μεγάλο, ψηλό και τετραγωνισμένο τζιπ δεν μπορεί να πιάσει πολλά χιλιόμετρα. Σωστά; Γράφει ο Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης στο drive.gr.
Σωστά, από μια άποψη. Από την άλλη όμως η τελική ταχύτητα είναι και θέμα ιπποδύναμης.
Ας πάρουμε, για παράδειγμα, το Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Ένα μεγάλο 4x4, με μεγάλη μετωπική επιφάνεια, μεγάλο Cd λόγω τετραγωνισμένης γραμμής, αλλά και μεγάλη ιπποδύναμη, σύμφωνα με το drive.gr.
Η FCA λέει ότι το Trackhawk κάνει το 0-100 km/h σε 3,6”. Αυτό μπορούμε να το πιστέψουμε, αφού είναι τετρακίνητο και ο Hellcat V8 του των 6,2 λίτρων με τον κομπρέσορα αποδίδει 716 PS. Ο κατασκευαστής όμως λέει και ότι το κορυφαίο αυτό Grand Cherokee μπορεί να πιάσει τα 180 mph (290 km/h). Ότι είναι δηλαδή πολύ πιο γρήγορο από την τελευταία Lamborghini Countach LP500S, που στην εποχή της είχε χρονομετρηθεί στα 164 mph (264 km/h).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η θρυλική Lamborghini Countach, στα χέρια του θρύλου Valentino Balboni [video]
Ε, αυτό δύσκολα το πιστεύεις. Δύσπιστος φαίνεται πως ήταν και ο John Hennessey, του θρυλικού βελτιωτικού οίκου Hennessey Performance, που πήρε ένα νορμάλ Trackhawk και το δοκίμασε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας του για να δει τελικά πόσα χιλιόμετρα μπορεί να πιάσει.
Όπως θα δείτε στο video, το Jeep τελικά δεν έπιασε τα 290 km/h που λέει η FCA, αλλά έφτασε τα 175 mph, που είναι σχεδόν 282 km/h. Και ο Hennessey λέει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν ολοκαίνουργιο και ο κινητήρας του άστρωτος ακόμα. Οπότε, αν είχε κάνει παραπάνω χιλιόμετρα, μπορεί να είχε φτάσει τα 290. Έστω και στο κοντέρ.
Έτσι κι αλλιώς, το μεγάλο 4x4, που μπορεί να πάει στο χώμα ή να ταξιδέψει μια οικογένεια με τα μπαγκάζια της, αποδεικνύεται πως είναι πιο γρήγορο από την Countach που πολλοί από εμάς είχαν σε πόστερ πάνω από το κρεβάτι μας!
A, και να προσθέσω ότι η Countach έκανε το 0-100 σε 5,2”…