Το Tesla Model 3 είναι σίγουρα ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα μοντέλα της σύγχρονης αυτοκίνησης, μιας και με αυτό ο Elon Musk σκοπεύει να «εκλαϊκεύσει» την ηλεκτρική τεχνολογία έχοντας από τώρα δημιουργήσει ένα προηγμένο από κάθε σκοπιά προϊόν, για το οποίο όλοι μιλούν με θαυμασμό, που διαθέτει εξαιρετικά μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αξιοζήλευτες επιδόσεις και λογικό –τηρουμένων των αναλογιών- κόστος, όπως γράφει ο Χρήστος Αποστολόπουλος στο 4troxoi.gr.

Το ίδιο σίγουρο επίσης είναι πως από τη στιγμή που θα ομαλοποιηθεί η ρυθμός «αναπαραγωγής» του στο εργοστάσιο της Tesla στις ΗΠΑ, η εμπορική «εξάπλωση» του συγκεκριμένου μοντέλου ανά το κόσμο θα φέρει πολλούς από τους παραδοσιακούς παίχτες της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής σε πολύ δύσκολη θέση. Που φυσικά δεν είναι άλλη από εκείνη του…  παρατηρητή των εξελίξεων.

Όπως είναι φυσικό, αλλά και σύνηθες πλέον εδώ και πολλές δεκαετίες, η ενδελεχής «μελέτη» και ανάλυση αυτών καθ΄αυτών των προτάσεων του ανταγωνισμού παρουσιάζει στα πλαίσια της καλώς εννοούμενης «βιομηχανικής κατασκοπίας» εξαιρετικό ενδιαφέρον. Πολλώ δε μάλλον, στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κάτι που στην περίπτωση μας έρχεται να επιβεβαιώσει σχετικό δημοσίευμα της Suddeutsche Zeitung, η οποία αναφέρει πως όχι ένα, αλλά δύο στο σύνολο αντίτυπα του Model 3 αγοράστηκαν και ταξίδεψαν αεροπορικώς στη Γερμανία για λογαριασμό μη κατονομαζόμενου κατασκευαστή της χώρας. Μάλιστα, η γερμανική εφημερίδα αναφέρει στο ρεπορτάζ της πως ο αγοραστής, λόγω της μεγάλης ήδη λίστας αναμονής, αναγκάστηκε να καταβάλει για την απόκτηση των δύο Model 3 στις ΗΠΑ το ποσό των 185.000 ευρώ. Χωρίς τους φόρους και τα έξοδα μεταφοράς στη γηραιά ήπειρο!

Το ρεπορτάζ της Suddeutsche Zeitung αναφέρει επίσης πως πριν… διαλυθούν στα εξ ων συνετέθησαν, τα δύο αυτοκίνητα οδηγήθηκαν εν κρυπτώ από στελέχη και μηχανικούς της γερμανικής εταιρείας για 10 στο σύνολο μέρες.

Εντούτοις, το πλέον αξιοσημείωτο στην όλη υπόθεση φαίνεται πως είναι τα σχόλια που φέρεται να έκαναν στην επίσημη έκθεση την οποία και κατέθεσαν εγγράφως στα ηγετικά κλιμάκια της γερμανικής εταιρείας οι μηχανικοί της μετά τη διαδικασία του «reverse engineering» από την οποία πέρασαν τα δύο Model 3.

Ιδού μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα των αναφορών, όπως αυτά παρατίθενται στο ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας.

«Σε δοκιμή τέθηκε κάθε σύστημα του αυτοκινήτου, αλλά οι δοκιμαστές εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα από τα ηλεκτρονικά ισχύος του οχήματος, τα οποία ήταν συμπαγή σε διαστάσεις, με αρθρωτή διάταξη, πλήρως ενσωματωμένα, εύκολα προσβάσιμα και καλά προστατευμένα. Σε πολλές λεπτομέρειές τους ήταν εκπληκτικά έξυπνα».

«Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός διατρέχει όλο το αυτοκίνητο. Υπάρχει μόνο ένας κινητήρας, μόνο μια ταχύτητα για την κίνηση εμπρός και μια για την κίνηση πίσω, ένα μόνο ζευγάρι κινητήριων τροχών, ένα μόνο σύστημα ψύξης για ολόκληρο το σύστημα».

Αξίζει να αναφερθεί πως η διαρροή για τη φερόμενη αγορά και μεταφορά στη Γερμανία των δύο Model 3 έγινε στα τέλη του περασμένου μήνα μέσω φωτογραφιών που αναρτήθηκαν σε γνωστό μέσω κοινωνικής δικτύωσης με τη συνοδεία του hashtag «Leipzig». Στις σχετικές δε φωτογραφίες διακριτό ήταν το λογότυπο της γνωστής εταιρείας ταχυμεταφορών DHL, αλλά και ενός sticker στο οποίο αναγράφονταν ως τελικός προορισμός του φορτίου η πόλη της Στουτγάρδης. Και ο νοών, νοείτω.