Η νέα Ferrari 488 Pista θα παρουσιαστεί σε μερικές μέρες στην Έκθεση της Γενέυης και αποτελεί τον απόγονο των «εκλεκτών» 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia και 458 Speciale, όπως γράφει ο Παναγιώτης Πανάγος στο drive.gr
Το νέο μοντέλο σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προόδου σε σχέση με το προηγούμενο της “Special Series”, τόσο από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών, όσο και από την μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες. Το όνομα μάλιστα της έκδοσης, αποτίει ένα άμεσο φόρο τιμής στην κληρονομιά της Ferrari στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η εξέλιξη της 488 Pista πηγάζει από την ενασχόληση της Ferrari στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA, θεσμό που η ιταλική εταιρεία κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και από την 25ετή ενασχόλησή της με τη σειρά αγώνων Ferrari Challenge, σύμφωνα με το ίδιο άθρορ στο drive.gr
Όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νέας 488 Pista προέρχονται από το αγωνιστικό μοντέλο, όπως το μειωμένο βάρος, η αυξημένη ισχύς του κινητήρα, η ρύθμιση της ανάρτησης και η αεροδυναμική απόδοση. Το αποτέλεσμα είναι η νέα κορυφαία έκδοση της Ferrari 488 GTB να προσφέρει αγωνιστική αίσθηση και ακρίβεια σε πίστα και δρόμο, ακόμα και σε μη επαγγελματίες οδηγούς.
Σε σχέση με την 488 GTB, η 488 Pista ζυγίζει 1.280 kg (στεγνή) και ο 3.9 V8 αποδίδει 50 παραπάνω ίππους (720 συνολικά). Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ο ισχυρότερος V8 στην ιστορία της Ferrari και αποτελεί μια extreme εξέλιξη του τούρμπο μοτέρ που έχει κερδίσει τον τίτλο του International Engine of the Year το 2016 και το 2017.
Η ισχύς των 720 ίππων είναι η υψηλότερη ειδική της κατηγορίας του (185 ίπποι στο λίτρο), και το μοτέρ που τους παράγει είναι ελαφρύτερο χάρη στις λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν και στην 488 Challenge. Το μοτέρ της 488 Pista έχει πολλαπλή εξαγωγής Inconel, διαφοροποιημένη εισαγωγή αέρα και ελαφρύ στροφαλοφόρο άξονα και σφόνδυλο.
Στον αεροδυναμικό τομέα, η νέα 488 Pista χρησιμοποιεί πολλές αγωνιστικές λύσεις, όπως το εμπρός S-Duct που είναι εμπνευσμένο από την Formula 1 και ο εμπρός διαχύτης με κλίση.
Τα Vortex Generators που βρίσκονται στο πάτωμα έχουν επανασχεδιαστεί, όπως επίσης και ο πίσω διαχύτης που μοιάζει με αυτόν της 488 GTE. Επιπλέον, η νέα πίσω αεροτομή είναι μεγαλύτερη και με διαφοροποιημένο σχήμα. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η αύξηση του downforce κατά 20%.
Αλλαγές βρίσκουμε και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα της 488 Pista. Χρησιμοποιεί την έκτη έκδοση του Side-Slip Angle Control (SSC 6.0) που ενσωματώνει όλα τα παρακάτω συστήματα: E-Diff3, F1-Trac, μαγνητοροϊκή ανάρτηση (SCM) και για πρώτη φορά το Ferrari Dynamic Enhancer. Το FDE χρησιμοποιεί το λογισμικό της κεντρικής μονάδας ελέγχου για να ρυθμίσει την πίεση των φρένων στις δαγκάνες. Αυτό το χαρακτηριστικό βελτιώνει ακόμα πιο πολύ την απόδοση της 488 Pista στις στροφές, καθιστώντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμα πιο εύκολο, διαισθητικό και προβλέψιμο.
Τέλος, οι τροχοί της νέας 488 Pista είναι ντυμένοι με νέα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά από τη Michelin, ενώ είναι η πρώτη φορά που μία Ferrari μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά με ανθρακονημάτινους τροχούς 20”.