Η 911 Speedster αντανακλά σαφώς την πεμπτουσία της εταιρείας που εδρεύει στη Στουτγάρδη: Ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για οδηγούς που αγαπούν κυρίως και πάνω απ’όλα τη sport οδήγηση. Ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από τη διχρωμία του αμαξώματος προέρχονται από τις σύγχρονες εκδόσεις GT.
Η Speedster, είναι προϊόν του Porsche Motorsport Centre, το μέρος όπου γεννήθηκαν η 911 GT2 RS και πρόσφατα η GT3 RS.
Η 911 Speedster έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Zuffenhausen, στα πλαίσια των επίσημων επετειακών εορτασμών με τίτλο «70 Χρόνια Sport Αυτοκινήτων Porsche» και προς το παρόν παραμένει πρωτότυπο, του οποίου η παραγωγή πιθανότατα δεν θα ξεκινήσει πριν το 2019.
Ένα πολύ χαρακτηριστικό σημείο της 911 Speedster είναι το παρμπρίζ, το οποίο είναι αρκετά κοντό και με μεγάλη κλίση, καθώς και τα παράθυρα, των οποίων το ύψος έχει μειωθεί ανάλογα. Θυμίζει καθόλου τυχαία βέβαια την Porsche 356 1500 Speedster. Ένα ειδικό κάλυμμα για την κουκούλα από ανθρακονήματα προσαρμόζεται πίσω από τα μπροστινά καθίσματα και καλύπτει και το ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας από πιθανή ανατροπή, ενώ διαθέτει τη χαρακτηριστική σχεδίαση "double bubble" που χρησιμοποιείται παραδοσιακά ήδη από την εποχή της 911 Speedster του 1988. Δύο μαύρες περσίδες ανάμεσα στα δύο «κυρτώματα» δημιουργούν χρωματική αντίθεση ενώ στον διάφανο εκτροπέα αέρα από πλεξιγκλάς είναι χαραγμένο το λογότυπο «70 years of Porsche».
Όπως επιβάλλει η πρώτη Speedster που παρουσιάστηκε στην ιστορία, το πρωτότυπο δεν διαθέτει κλασσική ανοιγόμενη οροφή, αλλά ένα κάλυμμα χαμηλού βάρους που προστατεύει το εσωτερικό του αυτοκινήτου από τη βροχή όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο και στερεώνεται εύκολα με οκτώ στηρίγματα τύπου Tenax.
Η λογική της Speedster για μειωμένο βάρος επεκτείνεται και στο εσωτερικό, όπου ο εξοπλισμός αφορά μόνο τα βασικά: Δεν υπάρχει σύστημα πλοήγησης, δεν υπάρχει ηχοχύστημα δεν υπάρχει σύστημα κλιματισμού. Τα full bucket καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ οι επενδύσεις από δέρμα ανιλίνης σε ανοικτό καφέ χρώμα Cognac 356 θυμίζουν τους κλασικούς προκατόχους του μοντέλου.
Το φαρδύ αμάξωμα του πρωτοτύπου είναι ίδιο με αυτό της 911 Carrera 4 Cabrio, παρόλο που τα φτερά, το εμπρός καπό και το πίσω κάλυμμα της κουκούλας είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.
Η βαφή στα χαρακτηριστικά χρώματα GT Silver και White παραπέμπει στα πρώτα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Porsche. Το ίδιο ισχύει και για πολλές ακόμα χαρακτηριστικές και περίτεχνες λεπτομέρειες, όπως η τάπα του ρεζερβουάρ, οι εξωτερικοί καθρέπτες σε σχήματος Talbot και η μοναδική σχεδίαση των προβολέων. Διάφανες και αδιαφανείς επιφάνειες στα κρύσταλλα των προβολέων δημιουργούν ένα σχήμα "Χ", όπως αυτό που συναντούσε κανείς στα αγωνιστικά αυτοκίνητα Porsche στα πρώτα χρόνια των αγώνων αυτοκινήτου. Οι προβολείς καλύπτονταν τότε με μαύρη ταινία πριν τους αγώνες, προκειμένου να προστατευτούν από τα χαλίκια και να μην θρυμματιστεί το κρύσταλλό τους. Τέλος οι φαρδιές κολώνες B και το πίσω μέρος διακοσμούνται με το επιχρυσωμένο λογότυπο «Speedster».
Κάτω από αυτό μοναδικό κλασσικής εμφάνισης αμάξωμα κρύβεται σύγχρονη τεχνολογία αιχμής. Το αυτοφερόμενο πλαίσιο προέρχεται ουσιαστικά από την 911 GT3, ενώ οι επιβλητικές ζάντες 21 ιντσών σχεδίασης Fuchs διαθέτουν γυαλιστερές ακτίνες για μεγαλύτερη αντίθεση. Αυτές οι ζάντες λανσάρονται για πρώτη φορά με κεντρικά μπουλόνια ασφαλείας. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των μοντέλων GT συνέβαλαν στην κατασκευή της εξάτμισης, η οποία διαθέτει απολήξεις από τιτάνιο, καθώς και στην εξέλιξη του συστήματος μετάδοσης που περιλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο εξακύλινδρος boxer αποδίδει πάνω από 500 ίππους και γυρίζοντας κοντά στις 9.000 σ.α.λ.
Η ιστορία των Porsche Speedster ξεκινά στις ΗΠΑ
Οι εκδόσεις Speedster της Porsche, οι οποίες συνδυάζουν την οδηγική απόλαυση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου, με τις καθαρόαιμες sport επιδόσεις , αποτελούν μέρος της ιστορίας της εταιρείας ήδη από το 1952.
Ο πρόγονος των μοντέλων Porsche Speedster, η 356 1500 America Roadster, είχε αμάξωμα από αλουμίνιο, κατασκευασμένο μάλιστα εξ ολοκλήρου στο χέρι. Ήταν ελαφρύτερη κατά 60 κιλά από την 356 Coupé, ενώ η μέγιστη ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα και ο τετρακύλινδρος κινητήρας boxer των 70 ίππων θεωρούνταν εντυπωσιακά επιτεύγματα για εκείνη την εποχή.
Με τα πρόσθετα κουμπωτά παράθυρα, το αναδιπλούμενο κάλυμμα προστασίας και τα ελαφριά bucket, αυτό το αυτοκίνητο που εξελίχθηκε αποκλειστικά για την αγορά των ΗΠΑ κυκλοφόρησε μόλις σε 16 μονάδες και ενσάρκωσε αρκετά βασικά στοιχεία της σχεδίασης Speedster.
Μέχρι το 2010, κατασκευάστηκαν οκτώ διαφορετικές σειρές και ειδικά μοντέλα «Speedster». Η 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster αποτέλεσε ένα ξεχωριστό μοντέλο το 1957, ενώ το 1988 ακολούθησε η 911 Speedster.
Οι 356 μονάδες της 911 Speedster που κατασκευάστηκαν για τη σειρά 997 το 2010 ήταν μέχρι τότε οι τελευταίες για τις εκδόσεις Speedster.
«70 Χρόνια Sport Αυτοκινήτων Porsche» – ειδική έκθεση και πολλές δραστηριότητες
Στα πλαίσια μιας ειδικής έκθεσης στο Μουσείο Porsche, η εταιρεία αφηγείται πολλές ιστορίες και γεγονότα που αποτέλεσαν ορόσημα στην πορεία της προς την εξέλιξη των sport αυτοκινήτων της από το 1948 μέχρι σήμερα. Η έκθεση επιδιώκει να αναδείξει τα εξαιρετικά επιτεύγματα της Porsche εδώ και επτά δεκαετίες.
Η Porsche ξεκίνησε ήδη να τιμά την επέτειο από την ίδρυσή της με αρκετές δραστηριότητες σε ολόκληρο τον κόσμο και για όλο το 2018.
Το Σάββατο 9 Ιουνίου, οι εκδηλώσεις είχαν ως αφετηρία το «Sports Car Together Day» που πραγματοποιήθηκε σε όλες τις εγκαταστάσεις της ανά τον κόσμο.
Το σαββατοκύριακο 16-17 Ιουνίου, η εταιρεία υποδέχθηκε με μεγάλη χαρά εργαζομένους, κατοίκους της περιφέρειας του Zuffenhausen και ενδιαφερόμενους πελάτες σε στο εργοστάσιο της Στουτγάρδης και γύρω από αυτό, ενώ η επέτειος θα εορταστεί και στο «Φεστιβάλ Ταχύτητας» που θα πραγματοποιηθεί 12-15 Ιουλίου στο Goodwood στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και στο «Rennsport Reunion» που διοργανώνεται στην Καλιφόρνια από 27 έως 30 Σεπτεμβρίου.
Οι εορτασμοί θα ολοκληρωθούν με την εκδήλωση «Νύχτα Ήχων» που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στην Porsche Arena της Στουτγάρδης, στις 13 Οκτωβρίου.
911 Carrera Cabrio: μεικτή κατανάλωση καυσίμου 8,5-7,5 λ./100 χλμ.,
εκπομπές CO2 195-172 γρ./χλμ.
911 GT3: μεικτή κατανάλωση καυσίμου12,9-12,7 λ./100 χλμ., εκπομπές CO2 290-288 γρ./χλμ.
911 GT3 RS: μεικτή κατανάλωση καυσίμου 12,8 λ./100 χλμ., εκπομπές CO2 291 γρ./χλμ.
911 GT2 RS: μεικτή κατανάλωση καυσίμου 11,8 λ./100 χλμ., εκπομπές CO2 269 γρ./χλμ.