Eίναι μια πραγματική επιτυχία όπως και να το δει κανείς. Η Mercedes έβαλε το γκολ της χρονιάς με τη νέα A-Class. Με ένα απλό «Έι, Mercedes!» o οδηγός μπορεί να μιλήσει στο αυτοκίνητο. Να ανεβάσει θερμοκρασία, να κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο, να βρει εστιατόριο ή να ζητήσει κατευθύνσεις για το πλησιέστερο πάρκινγκ. Αυτά τα κανονίζει όλα ο εικονικός... μπάτλερ. Και όλα αυτά σε μια εποχή όπου η Opel ετοιμάζεται να απενεργοποιήσει τη δική της υπηρεσία OnStar (αν και σίγουρα θα φτιάξει κάτι καινούριο μαζί με τον ομίλο PSA), όπως γράφει το autotriti.gr.
Οι μεγάλες αλλαγές είναι μέσα
Ακόμα και η VW πάντως, με το best-seller της, βρίσκεται σε μειονεκτική θέση. Το λίφτινγκ του 2017 έφερε μεν ένα πολύ μοντέρνο navi αλλά ο έλεγχος με χειρονομίες στον αέρα είναι περισσότερο ένα γκάτζετ εντυπωσιασμού παρά κάτι ουσιαστικά χρήσιμο στην καθημερινότητα. Όλα αυτά θα πάνε μέχρι το φθινόπωρο του επόμενου έτους οπότε και η VW θα μπορέσει να αντεπιτεθεί. Βλέπετε, τότε θα έρθει το νέο Golf 8 στην αγορά, ταυτόχρονα με το ηλεκτρικό Neo (το οποίο σας έχουμε δείξει τεύχος Νο18/2018).
Την ώρα που η εξωτερική σχεδίαση θα αλλάξει μόνο σε μικρό βαθμό και με προσεκτικές κινήσεις (το ξέρουμε άλλωστε ήδη αυτό από τις αλλαγές που έγιναν στην τωρινή, έβδομη γενιά του μοντέλου), η VW σχεδιάζει μια μικρή επανάσταση για κάτω από το αμάξωμα και για το εσωτερικό. Και δεν αναφερόμαστε στους διαθέσιμους χώρους. Τόσο σε ό,τι αφορά τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές, οι διαφορές θα είναι της τάξης των χιλιοστών, με άγνωστο ακόμη όφελος για την ευρυχωρία. Αλλά το κόκπιτ όμως θα είναι εντελώς νέο, όλες οι ενδείξεις θα είναι ψηφιακές από τη βασική έκδοση ενώ, όπως κάνει και η Mercedes, οι πρώτες εκδόσεις θα έχουν πιο μικρά μόνιτορ ενώ τα πιο ακριβά θα έχουν ως έξτρα τη μεγάλη λύση που βλέπετε στις αποκλειστικές φωτογραφίες του AutoΤρίτη.
Και σε ό,τι αφορά τις φωνητικές εντολές όμως, ο στόχος είναι να φτάσει η VW τη Mercedes και την A-Class και αν είναι εφικτό να την ξεπεράσει κιόλας. Όλες οι λειτουργίες στο νέο Golf θα μπορούν φυσικά να ελεγχθούν μέσω της οθόνης αφής. Αλλά αυτός δε θα είναι ο μόνος ή ο υποχρεωτικός τρόπος. Αντιθέτως, θα μπορεί να είναι αρκετές ακόμα και εντολές σε εντελώς ελεύθερη εκφώνηση. Για παράδειγμα, λέγοντας κανείς τη φράση «είμαι κουρασμένος» θα αρκεί ώστε το σύστημα να αναζητήσει ένα κοντινό ξενοδοχείο και να βγάλει οδηγίες στην πλοήγηση μέχρι εκεί. Την ίδια ώρα ο υπολογιστής θα μπορεί να προχωρά την κράτηση του δωματίου. Οι φιξαρισμένες από τον κατασκευαστή λέξεις και προτάσεις ανήκουν στο παρελθόν. Tη δε τεχνητή νοημοσύνη η VW θα την αντλεί από το ίντερνετ. Σημαντικό είναι ότι, όπως και η Mercedes, έτσι και η VW θέλει να γράψει μόνη της το λογισμικό – σε κλίμα απόλυτης ευφορίας και αυτοπεποίθησης οι Γερμανοί από το Βόλφσμπουργκ θέλουν να μη ρισκάρουν καμία εξάρτηση προς οποιονδήποτε, την Amazon, τη Google, την Apple κλπ..
Έξτρα έμφαση στην ποιότητα
Θα υπάρξουν και άνθρωποι όμως, για τους οποίους όλα αυτά δεν θα είναι τίποτα περισσότερο από ένα παιχνίδι της τεχνολογίας. Και η VW το γνωρίζει φυσικά αυτό, γι`αυτό και ο πρόεδρος της φίρμας έχει δώσει εντολή στους εξελιγκτές ότι το νέο Golf θα πρέπει να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς. Η ποιότητα θα πρέπει να βελτιωθεί αισθητά (και κυρίως η αντοχή σε βάθος χρόνου όπως μαθαίνουμε από τη Γερμανία) ενώ τόσο το τιμόνι όσο και η ανάρτηση θα πρέπει να καλλιεργηθούν περαιτέρω. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο ευαίσθητο θέμα της γραμμής κίνησης: κινητήρες και κιβώτια.
Τεχνικά: Κινητήρες με έμφαση στους χαμηλούς ρύπους
Τον τρόπο με τον οποίο μπορεί το Golf να βελτιωθεί στον τομέα αυτό καθώς και τα περιθώρια που υπάρχουν, η Volkswagen τα παρουσίασε πριν λίγες εβδομάδες στο διάσημo πια Συμπόσιο Μηχανολογίας που γίνεται στη Βιέννη. Οι Γερμανοί θα εστιάσουν ιδιαίτερα πάνω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης με δεδομένο ότι η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση θα αφορά το αρμόδιο μοντέλο, με το όνομα Neo που έχουμε ήδη αναφέρει. Στόχος εδώ είναι: οι «βενζίνες» να είναι τόσο οικονομικές όσο τα ντίζελ, τα σύνολα ντίζελ αντίστοιχα να είναι τόσο καθαρά όσο τα αντίστοιχα βενζίνης (χωρίς παιχνιδίσματα με το software!).
Γι`αυτό και η VW θα ασχοληθεί πάρα πολύ με τη δομική σύσταση κάθε μονάδας. Ξεκινούμε με τις βενζίνες: θα έχουν υβριδική ηλεκτροδότηση σε ένα πλατύτερο μέτωπο ενώ ένα ηλεκτρικό δίκτυο 48 Βολτ θα μειώνει την κατανάλωση κατά 10% περίπου – με τη μέθοδο με την οποία είδαμε να το κάνει η Kia με το ανανεωμένο της Sportage πριν λίγο καιρό. Η δυσκολία της άσκησης είναι ότι ταυτόχρονα δε θα πρέπει να υπονομευτεί η διασκέδαση της οδήγησης. Έτσι, με την πρώτη ευκαιρία ο κινητήρας θα σβήνει προκειμένου να σώσει καύσιμο, ενώ αντίστοιχα θα υπάρχει ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο θα δίνει έξτρα βοήθειες στην επιτάχυνση. Τα υβριδικά με το 48βολτο δίκτυο δε θα μπορούν να φορτίζουν από πρίζα καθώς αυτό θα παραμένει προνόμιο της έκδοσης GTE. Eπί τη ευκαιρία να πούμε ότι εδώ η ισχύς θα είναι της τάξης των 220 ίππων.
Τα Golf που θα ηλεκτρίζουν!
Όμως και το GTI αλλά και το Golf R θα δεχτούν νέα, έξτρα «ηλεκτροδότηση» με αποτέλεσμα να έχουν απόδοση από 250 έως 400 ίππους. Οι δε κινητήρες ντίζελ εμφανίζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον διότι και εκείνοι θα ωφεληθούν από την ηλεκτροδότηση, αλλά, θα εξελιχτούν και με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από τα μοντέλα της Audi (μέχρι το επίπεδο του Α4 και του Α6 παρακαλώ!) αλλά και από τα SUV των δύο εταιρειών. Και αυτό είναι κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά. Με μια μίζα-δυναμό στα 12 Βολτ, οι σταθερά δίλιτροι ντίζελ του μέλλοντος θα αποδίδουν από 136 έως 204 ίππους. Την ίδια ώρα, η κατανάλωση και οι ρύποι θα πέφτουν τουλάχιστον κατά 10% Για να το πούμε πιο συγκεκριμένα: η μέση κατανάλωση με εργοστασιακές τιμές, από 4,1 λτ./100 χλμ. που είναι σήμερα θα πέσει κάτω από τα 4,0 λτ. αν και η τιμή αυτή θα προσαρμοστεί εκ νέου με τα νέα δεδομένα που θέτει ο κύκλος δοκιμών WLTP.
Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν αρκούν για να καταστήσουν τους νέους ντίζελ εντελώς καθαρούς. Όλες ανεξαιρέτως οι εκδοχές λοιπόν θα έχουν φίλτρο σωματιδίων και σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης, μια λύση που διέθετε η VW αλλά στην περίπτωση του 1,6 TDI δεν την παρείχε σε όλα τα μοντέλα. Μάλιστα, λόγω και του σκανδάλου ντίζελ και προκειμένου όχι απλώς να φτάσει τον ανταγωνισμό στο θέμα των καθαρών καυσαερίων αλλά πιθανώς να τον ξεπεράσει κιόλας, η VW ετοιμάζει για το Golf ένα διπλό σύστημα κατάλυσης SCR. Πιο καθαρά από αυτό δε γίνεται.
Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο αυτά. ΓιΆαυτό και η εταιρεία πιστεύει και θα ποντάρει πολλά στο μέλλον στο φυσικό αέριο, το οποίο σε πολλές και μεγάλες αγορές είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο καύσιμο, κι ας μένουν τα μερίδιά του σχετικά χαμηλά. Ο νέος κινητήρας για φυσικό αέριο, θα έχει κυβισμό 1,5 λίτρα με απόδοση 130 ίππων. Θα μπορεί μάλιστα να κάψει και το νέο συνθετικό αέριο το οποίο ρίχνει δραματικά το συνολικό αποτύπωμα των ρύπων αφού παράγεται σε εργαστήρια. Το πλεονέκτημα εδώ σε σχέση με ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η μεγάλη αυτονομία η οποία σε ρεαλιστικές συνθήκες μπορεί να ξεπερνά τα 700 χλμ..
Περισσότερο αυτοκίνητο, περισσότερη τεχνολογία: αυτά μήπως επιφέρουν και υψηλότερη τιμή; Η VW λέει «όχι» και υποστηρίζει ότι το πλάνο της θέλει τις τιμές να είναι στο ίδιο επίπεδο με τις σημερινές – συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού εσωτερικού και της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό είναι το μέλλον.
Η άποψή μας
Η VW χτίζει την όγδοη γενιά του Golf σε μια γνώριμη συνταγή επιτυχίας: προσεκτικές αλλαγές στη σχεδίαση αλλά άφθονη νέα τεχνολογία. Και φυσικά, αληθινά καθαροί κινητήρες. Αν αυτά θα είναι αρκετά για να διατηρήσουν το Golf στην πρώτη θέση και στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, είναι κάτι που μένει να δούμε στην πράξη.